Gå til innhold

Flytte esker HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?? Vil helst ha sånne som man kan lukke. Har prøvd jobben, men de var tom. Kan man få kjøpt sånne?? Trenger også masse aviser...Dette haster litt, da jeg bør begynne å pakke i dag....

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Ikea, Binders, Tybring Gjedde og andre storforhandlere av kontorrekvisita selger slike esker. De selger også silkepapir, som er mye bedre å pakke i enn avispapir.

Gjest Gjest_Nina
Skrevet
Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?? Vil helst ha sånne som man kan lukke. Har prøvd jobben, men de var tom. Kan man få kjøpt sånne?? Trenger også masse aviser...Dette haster litt, da jeg bør begynne å pakke i dag....

Bananesker fra dagligvarebutikker har jeg brukt en del. Fungerer kanskje ikke til de helt tyngste tingene, men jeg synes de er veldig praktiske. De fleste matbutikker har slike. :)

Skrevet

Vi har brukt Bama esker fra Rema1000, de har lokk og er passe store.

Silkepapir har vi "stjålet" :sjenert: fra bohus. er oxo mulig å "låne" det fra plantasjen o.l.

Skrevet

Vinmonopolet har passe store og solide esker til de tyngre tingene som bøker etc.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Silkepapir har vi "stjålet" :sjenert: fra bohus. er oxo mulig å "låne" det fra plantasjen o.l.

Hvorfor hermetegn rundt stjålet? Det er da det det er snakk om?

Skrevet
Hvorfor hermetegn rundt stjålet? Det er da det det er snakk om?

Vi kjøpte en sofa mens vi var der, men pakket den ikke inn da.

prøvde bare å unnskylde meg selv....

Skrevet

Du får tak i flytteesker på engros og emballasjeforretninger kjempebillig. Hva med å pakke inn i bobleplast i stedet for avispapir? Jeg kjøpte det hos en engrosbutikk, og syns det var mye lettere enn med avisene.

Skrevet

Har du det travelt er flytteesker fra claes ohlson, posten, biltema, europris (hadde ebngang) papirvareforretninger og alt det som nevnes en løsning. Men de er svindyre.

Selv spedde jeg på med kjøpekartong, da jeg flyttet nylig. Men fikk en fin ladning med kartonger gratis på dagligvaren. Der er de stort sett bare glade for å bli kvitt dem. Det er bare å spørre. De fleste bruker kartongpresse for å spare plass, men avtal hva du trenger, og når du kan hente, så sparer de helt sikkert noen til deg. Noen butikker har også kartonger på en fast plass, hvor kunder kan forsyne seg.

- Banankartonger (med en ekstra kartongbit i bunnen er kjempefine til mellomstore ting. Bruk klær, håndklær og sånn, til å pakke med, så sparer du plass, og en masse søppel dit du skal flytte.

- Bleiekartonger tok de fleste bøkene, i ei fin lang remse.

- Kjøttkartongene (fra Spis) er solide, men mer kompakte allroundere. Pakket så mye jeg kunne ned i slike. Da ble de ikke så tunge, selv om det ble litt fler.

- For ekstra store ting, dro jeg til elektroforhandler, og fikk noen TV-kartonger. Der er det nesten nok plass til at man kan bo i dem.

- Eggekartonger (nei ikke sånne med lass til eggene, men de store som de som det er plass til eggene i er.... ååååh! Glem det : ) I alle fall virker kartongene fra Prior og de svære, og frister lett en som er på flyttefot. Sky dem som pesten. De tåler nesten ikke at du ser på dem før de deformeres eller revner. Kartongverdenens svar på SPAM.

Noen ruller med brødposer er finfine å ha med. Lett å holde småting fra hverandre, og man kan blåse dem opp i ulik størrelse, knyte og bruke som fyllmateriale, istedenfor alle de isoporkulene, som man aldri blir kvitt igjen uten lastebil.

Håper dette var til nytte, selv om det gikk litt utenfor tema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...