Imax Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Litt grønn på alt det facebook greiene, men jeg har ørten "venner", og noen av dem er så ekstremt perifere og så gjør de så himla mye rart, dvs sender meg fjaksen meldinger, filmer og what-not. Og når jeg er inne på facebook er jeg egentlig ikke så interessert i å vite hva akkurat de gjør (som min fetters datter som er 18 og legger ut partybilder HELE tiden...). Så lurte jeg: Hvis jeg sletter dem fra facebook, får de beskjed om at de er slettet? Hvordan foregår det egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 De får ikke beskjed om at du fjerner dem som venn. Det syns bare dersom de går gjennom vennelisten sin/din.
Gjest Pupsilure Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Jeg har slettet noen venner selv, da det ble litt for voldsomt. De får ingen beskjed om det, nei.
Gjest Eline Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 De får ikke beskjed om at du fjerner dem som venn. Det syns bare dersom de går gjennom vennelisten sin/din. Hei! Jeg ble slettet av kusinen min, sånn helt uten videre. Jeg merket det med en gang. Kommer til å bli veldig hyggelig på neste familietreff!! Husk at det gir et veldig sterkt signal å slette noen på facebook, det betyr egentlig pell-deg-vekk. Så lenge vedkommende ikke har gjort/ sagt noe vondt til deg eller noen venner av deg, så er det egentlig ingen grunn til å slette de, så unngår man PINLIGE situasjoner senere. Gleder meg til familiemiddagene i julen!
Gjest Lillemor Fjesbok Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Ønsket om å slette noen som venn på Facebook er et naturlig resultat av at enkelte syns det er helt greit å legge til folk de egentlig ikke kjenner, og sjelden eller aldri har kontakt med. Når fokuset for mange på Facebook er å ha flest mulig på vennelisten, og "alle" andre har flere hundre på sin liste, må man bare legge til alle man noensinne har hørt navnet på i en eller annen sammenheng, ellers vil man jo fremstå som skikkelig treig og venneløs :D Jeg er på Facebook. Jeg får stadig requests, noen godtar jeg, andre ignorerer jeg glatt. Men dersom jeg legger til noen, og jeg ikke har hørt noe fra dem eller oppfordret til kontakt selv i løpet av noen uker ser jeg ikke helt poenget med å ha dem på lista. Det gjør det bare vanskelig å finne dem man ønsker å ha kontakt med. Slett i vei! Og du som ble slettet av kusinen din, -kanskje hun trengte en skikkelig opprydning i vennelisten sin. Det var nok ikke bare deg hun slettet. Jeg tror du får det hyggelig på neste familietreff uansett Ser at det ble noen lange setninger og litt dårlig språk innimellom. Det får dere bare overse Ha en kjempefin kveld alle sammen Lillemor Fjesbok
Kyllingwok Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Bare å slette... jeg har slettet et av mine søskens kjæreste fordi hun aldri gidder besøke familien hans og vi prata aldri sammen på facebook. Da ser jeg ikke vitsen med å ha henne der. Men jeg sletta mange andre og i samme slengen. De får ikke beskjed, men de merker det nok.
prescella Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Har slettet 2 stk. Skjønner ikke at jeg i utgangspunktet godtok "venneforespørselen" da vi ikke er venner og knapt på talefot. Om de ser eller ikke ser at de er slettet bryr jeg meg lite om. Om du er lei av fjas og vas fra enkelte bekjente/venner så har facebook en funksjon der man kan få mindre newsfeed om vedkommende. Hold pila over newsfeeden og klikk på options,så ser du selv
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 Hvis man ikke vil slette noen, men heller ikke ønsker å se og vite alt i livet til personen, kan man skrolle seg helt ned til bunnen når man er på "news feed" (altså der man kommer når man logger inn eller når man har trykket på home i den øverste menyen). Trykk på linken "Options for News Feed". Her kan du velge hvor mye du ønsker av ulik informasjon generellt. Du kan også skrive inn personer (opp til 91 per liste) på lister om du vil vite mer om disse eller MINDRE. Da vil det bare komme opp informasjon om personen du ikke ønsker å vite alt om dersom det ikke er noe annen aktivitet på vennelista di.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 Litt OT men hvis man sletter eksen sin fra vennelista, hva slags signal sender dette til omgivelsene? At man er totalt over vedkommende, at man ikke er venner lenger, eller hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå