^^Sunny^^ Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hvor mange pergotime kurer har dere hatt? Jeg har hatt 2 stk, og lurer på nårtid en bør gi seg liksom.. Mannen min sier, ja da blir det vel ivf hvis ikke det klaffer denne gang, men jeg vet ikke... Erfaringer takk
vonnie Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Ja ,jeg har snart kommet ut av tellingen når det gjelder pergo. Jeg hadde 5 kurer før jeg ble gravid. ( men jeg mista i uke 13 ) så hadde jeg ett opphold på pergo i 3 mnd og til nå har jeg hatt 8 kurer så tilsammen så har jeg faktisk hatt 12 kurer. Huff!! nå når jeg begynnte å telle så ble jeg litt deppa Men,men i følge legen så skal jeg fortsette på pergo over sommeren og da skal vi begynne å sjekke i forhold til IVF osv... Og når jeg fikk greie på det av legen nå sist så har det liksom blitt mye lettere for da vet jeg at det er en plan på ting. Jeg har liksom bare følt at jeg har fått tilsendt resepter på pergo uten helt å vite hvorfor og hvor lenge. Men nå ser jeg liksom ett lite lite lys i enden av tunnelen Så dette er mine erfaringer, men jeg har inntrykk av at dette varierer veldig fra person til person og fra lege til lege.
^^Sunny^^ Skrevet 28. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2008 Jøss... Såpass mange altså... Hmmm :klø: Du har jammen hatt en lang vei. Har du hatt en mnd`s opphold mellom kurene eller?
vonnie Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Nei ,jeg har ikke hatt noen "fri mnd" mellom kurene. Begynner å bli litt lei. Jeg var sykemeldt i 4 uker en periode og da hadde jeg "en fri mnd" jeg måtte bare får noe av det ut av kroppen for da hadde jeg problemer med bivirkningen. men nå er det normalt igjen. Det som er så dumt er at de bivirkningene jeg har er det samme som de tidlige symptomene på graviditet så kroppen min lurer meg hver mnd. men som sagt det bitte lille lyset i enden av tunnelen er der enda , jeg nekter å gi opp enda.
^^Sunny^^ Skrevet 28. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2008 Ok. Jeg har hatt opphold mellom disse 2 kurene men det var kun pga helligdager.. Fikk ikke tatt ultalyd.. Men hvis ikke det klaffer denne gang så kunne jeg begynne rett på ny kur sa legen Vonnie: Nei du må ikke gi opp!!! Det ordner seg for snille jenter vet du Glow: Uff, det var trist at du ikke kan få flere kurer :cry: hvilke bivirkninger da??
Harlekin Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Jeg har også hatt 3 doble kurer uten resultat, og etter det fikk jeg Pergo-forbud av legen. Dette var fordi jeg har EL av meg selv, og fordi problemet sannsynligvis ligger et annet sted.
Donpedro Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 (endret) Min gyn sa at etter 3 enkle kurer skulle vi øke doseringen (men mente løpet da nesten var kjørt), men samtidig søke om ivf + lapraskopi. Men på 3. kur satt den! Hadde pausemåned mellom hver gang, i håp om litt positive bivirkninger (siden jeg fikk eggløsning av kuren) Endret 28. april 2008 av Donpedro
^^Sunny^^ Skrevet 29. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2008 Tja, bivirkninger som gjekk på underlivet mitt som gjorde det nesten uutholdelig å faktisk ha sex... Ikkje mykje vits i då Som Harlekin har eg også EL på eiga hand, men gyn meinte naturen kunne trenge ein dytt. Noke som ikkje har gjort susen dessverre. Offda, nei det hørtes ikke noe kjekt ut!! Håper dere får det til snart !!!
skogmusa Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har tatt fem kurer til nå og har igjen tre.Etter disse er det stopp med pergo fra gynekologen.Og da må vi vel kjøpe oss en graviditet da Jeg vil klare det selv for jeg har klart det før uten pergo til og med. Så vi får se når vi kommer så langt hva vi finner på.El min er jo egentlig kommet tilbake nå da så kansje ordner alt seg tilslutt.
^^Sunny^^ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2008 Det er store variasjoner her ser jeg.. jeg har da hatt 2 dobble kurer. Nå sier mannen at det er opp til meg om vi skal hoppe rett på ivf privat. Det begynner å slite noe sinnsykt på meg dette her, så jeg føler alt dreier seg om å bli gravid!!! Hva sier dere jenter?? IVF eller ny PERGOKUR???? legen satte jo opp en slags statistikk på meg da, og det var visst ikke særlig store sjangsene til å få dette til på egenhånd. :klø:
Donpedro Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Kommer jo ann på om kuren gir deg eggløsning eller ikke spør du meg.
^^Sunny^^ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2008 Kommer jo ann på om kuren gir deg eggløsning eller ikke spør du meg. Jeg får eggløsning ja,. men .. av de siste 2,5 årene , dvs 30 mnd har jeg gått glipp av 7 eggløsninger. Jeg sitter da igjen med 23 eggløsninger som ikke har gitt resultat, da mister jeg litt troen liksom....
Donpedro Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Jeg får eggløsning ja,. men .. av de siste 2,5 årene , dvs 30 mnd har jeg gått glipp av 7 eggløsninger. Jeg sitter da igjen med 23 eggløsninger som ikke har gitt resultat, da mister jeg litt troen liksom.... Men av disse har du hatt 2 dobble pergokurer? Skjønner du mister motet, har du vært vurdert for laparaskopi? Det var neste på programmet for mitt vedkomnne (men så funket det jo på 3. kur, så det ble ikke noe av). Jeg tror jeg ville forsøkt litt til med pergo, mens man evt står i kø for lap eller ivf.
Harlekin Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Jeg får eggløsning ja,. men .. av de siste 2,5 årene , dvs 30 mnd har jeg gått glipp av 7 eggløsninger. Jeg sitter da igjen med 23 eggløsninger som ikke har gitt resultat, da mister jeg litt troen liksom.... Dersom det "bare" er manglende/få eggløsninger som er årsaken til den ufrivillige barnløsheten deres, ville jeg prøvd Pergo litt til dersom legen mener det er forsvarlig. Har dere andre problemer i tillegg (f.eks. nedsatt sædkvalitet), kan det vært lurt å stille seg i kø til IVF. Det kan det forresten være uansett, når jeg tenker meg om, og fortsette med Pergo mens dere venter. Ja takk, begge deler
^^Sunny^^ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. mai 2008 (endret) Ja av disse har jeg hatt 2 dobble pergokurer (av de eggløsningene jeg HAR hatt altså), så jeg får eggløsning med pergo og ovitrelle.. (det ble dumt forklart ) Jeg har ikke blitt vurdert til lap. nei. Jeg får nesten se hva legen sier når jeg ringer. Om han vil gi meg flere kurer, og også hva mannen her sier. Han ser jo hvor skuffa jeg blir her hver gang, og blir vel litt utålmodig selv, om han ikke sier det. Han ba meg bare ringe privatklinikken og få igang ETT ivf forsøk (ingen ventetid her).. men det er jo ingen garanti for at det skal klaffe med ivf heller Mannen har gode svømmere, så det står vel ikke på ham.. med mindre han har VELDIG kresne soldater Endret 2. mai 2008 av Ann78
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har fått 3 pergo-kurer fra Riksen med 1 mnd mellomrom mellom hver. Dette pga at kroppen skal få hvile mellom hver kur og du får en "gratis-tur" pga alle hormonene. Fikk beskjed på Riksen at en alltid skal ha minimum en mnd opphold. På Riksen får en også kun 3 pergo-kurer. Tror det står noe om det i pakningsvedlegget også, at en kun skal gå på 3 kurer. Vi ble gravide, men mistet desverre. Er gravide nå via IVF. Dersom du ikke er sjekket for om egglederne dine er åpne hadde jeg bedt om å bli henvist til lap, for om de er tette hjelper det jo ikke å gå på pergo. Lykke til.
^^Sunny^^ Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 3. mai 2008 Jeg har fått 3 pergo-kurer fra Riksen med 1 mnd mellomrom mellom hver. Dette pga at kroppen skal få hvile mellom hver kur og du får en "gratis-tur" pga alle hormonene. Fikk beskjed på Riksen at en alltid skal ha minimum en mnd opphold. På Riksen får en også kun 3 pergo-kurer. Tror det står noe om det i pakningsvedlegget også, at en kun skal gå på 3 kurer. Vi ble gravide, men mistet desverre. Er gravide nå via IVF. Dersom du ikke er sjekket for om egglederne dine er åpne hadde jeg bedt om å bli henvist til lap, for om de er tette hjelper det jo ikke å gå på pergo. Lykke til. Ja jeg trodde også først at man måtte ha en måneds mellomrom, men gynekologen min sa at sålenge man hadde GOD kontroll med ultralyd så var det ikke noe problem uten pausemåned.. Jeg tar alltid ultralyd på dag 10-12 for å sjekke hvordan egga har modnet seg og jeg setter ovitrelle eggløsningssprøyte.. Legen sa også at dersom man har tette eggledere vil det OFTE samle seg opp mye væske i lederne og det kan sees på ultralyd, så han var ganske sikker på at egglederne mine var fine, men kunne ikke garantere det 100 % uten lap. selvfølgelig..
Donpedro Skrevet 3. mai 2008 #18 Skrevet 3. mai 2008 Jeg har aldri fått beskjed om at jeg MÅTTE ha pausemåned, men at det kunne være kjekt å ha siden man fikk litt gratishjelp fra hormonene, mao nesten en ekstrasjanse uten hormonbruk. Jeg valgt derfor å ha det.
^^Sunny^^ Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 6. mai 2008 Jaja, da takket jeg ja til ny dobbel pergotime kur. Det blir da nr 3.. Tenkte å kaste oss rett på ivf vi nå, men der skjedde det ikke noe før ut i august, så da SKREK jeg etter pergo
Harlekin Skrevet 6. mai 2008 #20 Skrevet 6. mai 2008 Lykke til med den doble Pergoen, Ann. Håper den gjør susen! Men dere er altså også i kø til IVF nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå