Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett bare på om det er lurt å bestille leiebil på forhånd eller om det er noe en bør ta på sparket.

Hvis jeg skal bestille, hvilke firma har dere best kjennskap til/erfaring med?

Jeg har feks vært innom avis.no hvor jeg ikke fant noe, så var jeg innom avis.com, her var det mye lettere å finne priser og diverse. Har også vært innom hertz og de andre vanlige...Men syntes det var vanskelig å finne frem til noe spesielt. I tillegg til at prisene varierer veldig....

Vi skal til usa i juli. Og ønsker leiebil på noen av distansene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke leid bil der selv, men har hørt flere steder at det bli billigsy å bestille bil i Norge på forhånd pga forsikringer.

Hvis du er under 25 eller dere er mer enn en som skal kjøre kan det lønne seg å bestille hos kilroy. Ta en tellefon eller en tur på et av kontorene deres, for prisene og tilbudene er forskjellige på nett og i butikk.

Skrevet

Hei

Jeg tror jeg ville bestilt på forhånd slik at alt er ordnet når du skal hente bilen. Jeg har leid bil noen ganger og hvis man gjør det på stedet så er det litt tricky å forstå alle forsikringene som de spør om og da kan det bli ganske dyrt. Så jeg vil anbefale deg å ringe f.eks. Avis i Norge og se hva de kan hjelpe deg med og hvilke priser de kan gi deg.

Skrevet

Er rimeligere å bestille bil på forhånd i Norge. Vi pleier å bruke Avis, men nå sist brukte vi eleiebil, som er et formidlingsfirma. Det beste er at det er rimeligere, men at de bruker kjente amerikanske leiebilfirmaer.

Skrevet

Takk for gode tips. Skal sjekke opp alt dette. Men da jeg var inne på avis.no sist fant jeg veldig lite ved å bruke de skjemaene som ligger på siden. Kanskje det er lurere å sende de en mail ja...

Skrevet

Vi skal til USA i sommer og har bestilt via Avis. Synes sidene deres er veldig enkle å navigere på jeg da (eneste rare er at via de norske sidene fant jeg ikke noe alternativ for å hake av for leie av gps, noe som er via .com sidene). Hvilken informasjon er du ute etter som du ikke fant der? Jeg har brukt litt tid på sidene deres før jeg bestilte, så kanskje jeg kan hjelpe deg.

Hvis ikke så er det bare å sende dem en mail. Jeg hadde et spørsmål angående tilleggsjåfør og fikk svar etter ca en time. Kjempeservice!

Skrevet

Det som jeg hadde problemer med på .no siden var at hver plass jeg var innom for å bestille, var det kun en eller to biler ledige av den minste sorten. Vi ønsker en stor bil. De stedene som vi skal leie bil er forsåvidt ikke så store, men de burde vel ha litt utvalg av biler? På .com siden fant jeg på de samme stedene store biler.

Men kanskje jeg kan sende dem en mail, de kan vel komme med tilbud til oss via mail og, eller er vi nødt til å bestille via skjema?

Skrevet

Hm, det var jo litt merkelig. Jeg fikk de samme treffene både med tanke på pris og biltype da jeg bestilte når jeg sammenlignet .no og .com. Egentlig helt tilfeldig at vi la inn reservasjonen via de norske sidene. Men det burde jo være likt da. Du endret biltypen (altså ikke lot den stå på gruppe A) før du trykket deg videre, sant?

Send dem en mail du, de kan sikkert hjelpe deg. Men jeg ville gjerne dobbeltsjekket prisen de gir deg mot prisen du finner på de amerikanske sidene. Jeg har ikke erfaring med manuell reservasjon via Avis, men har vært borti flere andre steder at prisen er noen hundrelapper lavere hvis en gjør selve bookingen selv online.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Har reist mange ganger og alltid brukt eleiebil.no. Veldig fornøyd! Billig og bra biler. Tror de har prisgaranti også, slik at en ikke skal kunne finne billigere biler andre steder.. Anbefales!

• 10 måneder senere...
Gjest globetrotter
Skrevet

Hei

Billigst å bestille leiebil hjemmefra (Norge).Har brukt en god del timer på nettet i det siste ,da jeg drar over til California i slutten av mai.Har funnet ut at det billigste alternativet og det med de beste betingelsene,var global.cars .com.

Skrevet

Tips: dersom dere er organisert i en YS-organisasjon får dere god rabatt hos AVIS i hele verden, men det må bestilles på forhånd på nett og medlemsnummer må oppgis ved bestilling.

Vet ikke hvordan det er i USA, men jeg tror jeg ville synes det var veldig ok å ha en bil klar slik at man ikke trenger å bruke tid på å få tak i en bil når man endelig har kommet frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...