Nabodama Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Hvis man blir syk dagen før man skal reise tilbake, hva skjer da? Blir man satt på neste fly, eller er det andre tiltak som iverksettes? Jeg tenker ikke på alvorlig sykdom, men kanskje feber, feriemage (diare), sånne ting som gjør en ute av stand til å komme seg hjem akkurat den dagen. Og hva hvis neste fly går to uker etter? Blir man ved første anledning satt på et annet fly som skal til et annet sted i Norge, også fraktet videre med rutefly? Eller må man vente de to ukene til?
Gjest Ansjoni Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Hvis man blir syk dagen før man skal reise tilbake, hva skjer da? Blir man satt på neste fly, eller er det andre tiltak som iverksettes? Jeg tenker ikke på alvorlig sykdom, men kanskje feber, feriemage (diare), sånne ting som gjør en ute av stand til å komme seg hjem akkurat den dagen. Og hva hvis neste fly går to uker etter? Blir man ved første anledning satt på et annet fly som skal til et annet sted i Norge, også fraktet videre med rutefly? Eller må man vente de to ukene til? Hvis du har reiseforsikring skal vel den dekke det ? Du blir nok satt på et annet fly og fraktet hjem, ja, så fort du er frisk nok. Uten reiseforsikring, med billigbilletter må du nok dekke hjemreisen selv.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Ded sykdommene du beskriver her vil jeg tro man må reise hjem med, eller selv betale for senere transport. Dert er ikke noe som tilsier at man ikke skal kunne fly selv om man har de sykdommene. Ubehagelig? Ja, men ikke umulig å reise. For at man skal få gratis hjemtransport må en lege bekrefte at man ikke er istand til å benytte returbilletten sin.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Hvis du er synlig syk (gitt at du vil fly hjem selv om du er syk) vil flyselskapet vurdere om de vil ha det med eller ikke. Det er ikke kult gjort overfor medpassasjerene dine.
Nabodama Skrevet 28. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2008 Hvis du er synlig syk (gitt at du vil fly hjem selv om du er syk) vil flyselskapet vurdere om de vil ha det med eller ikke. Det er ikke kult gjort overfor medpassasjerene dine. Nei, det er helt klart. Har en skikkelig feriediare og oppkast, er det ikke noe medpassasjerene setter pris på. Men det er vel greit for en selv også å bli i ro hvis en er veldig dårlig sånn sett. Ser ikke helt meg å reise en hel dag når jeg er så dårlig. Men nå er ikke dette aktuelt, altså. Kom bare til å tenke på det nå når ferien nærmer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå