Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #1 Del Skrevet 12. mai 2003 neon som jobber på en bensinstasjon eller vet hvordan det er å jobbe der? kjedelig? har lyst å søke meg jobb der..er så lei alt av mat butikker og klesbutikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siina Skrevet 14. mai 2003 #2 Del Skrevet 14. mai 2003 Tja, hva skal jeg si? Det er vanligvis mye dårligere betalt enn vanlige mat- og klesbutikker, har ofte innmari ugunstig arbeidstid (kveld og helligdager) uten ubekvemstillegg av betydning, du risikerer å være ofte alene på jobb, med det ubehag det medfører av ransfare, og stress når du skal lage fire burgertallerkener samtidig med at du skel finne viftereim og fordelerlokk for en annen kunde, ekspedere vanlige kunder og hele tiden være ved kassen for å kunne starte bensinpumpene. Alt annet enn kjedelig, hvis du jobbe på en trafikkert stasjon. -siina- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 14. mai 2003 #3 Del Skrevet 14. mai 2003 Hadde jeg vært i den alderen at jeg hadde behov for helge/kveldsjobb, så hadde jeg valgt bensinstasjon, definitivt. Bedre betalt enn kassajobb på RIMI, hvertfall. Glem det siina sier om vifterem og fordelerlokk... slike bilrelaterte ting har ikke bensinstasjoner lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. mai 2003 #4 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg ville vært litt redd for ran på natten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 14. mai 2003 #5 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg ville vært litt redd for ran på natten... Det er små, hjelpeløse jenter's lille privilegium, det, Donpedro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. mai 2003 #6 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg likte George-Clooney-Sandman bedre enn rumpe-sandman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. mai 2003 #7 Del Skrevet 14. mai 2003 Det er vanligvis mye dårligere betalt enn vanlige mat- og klesbutikker' date=' har ofte innmari ugunstig arbeidstid (kveld og helligdager) uten ubekvemstillegg av betydning, du risikerer å være ofte alene på jobb, med det ubehag det medfører av ransfare, og stress når du skal lage fire burgertallerkener samtidig med at du skel finne viftereim og fordelerlokk for en annen kunde, ekspedere vanlige kunder og hele tiden være ved kassen for å kunne starte bensinpumpene.[/quote'] Hvor i all verden har du dette fra? De jeg kjenner som jobber ekstra på bensinstasjon tjener bra! (130 - 170 kroner pr. time). Ubekvem arbeidstid, ja, men tillegget er 50% om natten og 100% på helligdager. Ingen er noensinne alene på jobb hverken dag eller natt og ransfaren er etterhvert ikke særlig stor rett og slett fordi alle vet at det sjelden er mer enn noen få hundrelapper i kassene. (Resten er nedlåst og utilgjengelig for de som jobber der). I den grad bensinstasjoner kombineres med gatekjøkken er de bemannet med forskjellige personer. Det er rett og slett ikke lov å lage burgertalerkner samtidig som man ekspederer andre kunder. (Kan være at det forekommer på mindre steder men, Helserådet protesterer hvert fall kraftig hvis de oppdager det. Pølser, som man tar med klype er lov).Bensinpumpene er elektroniske og klarer seg helt fint på egenhånd og kunder som skal ha fordelerlokk og viftereim er like sjeldne som snø i juni. Jobbet ekstra på bensinstasjon mens jeg studerte og kjenner naturlig nok mange andre som har gjort det samme. Jobbet bl.a. mye natt og for meg betød det at jeg ikke trengte å jobbe så mye. I løpet av fem år opplevde jeg ikke en eneste truende situasjon av noe slag. Absolutt ikke en jobb jeg ville hatt til jeg ble pensjonist, men ikke så kjedelig som kassa på Rimi el. lign. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 14. mai 2003 #8 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg likte George-Clooney-Sandman bedre enn rumpe-sandman Syns det blir litt for "jålete" med GC-avataren.... liker å "snobbe ned".... men plukker den vel fram igjen omsider... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. mai 2003 #9 Del Skrevet 15. mai 2003 De bensinstasjonene med personale som i dag vet hva en viftereim er, vet ikke jeg hvor er. Men de har jernkontroll på å steke halvstekte boller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siina Skrevet 15. mai 2003 #10 Del Skrevet 15. mai 2003 Hei igjen! Sandman skrev: Hadde jeg vært i den alderen at jeg hadde behov for helge/kveldsjobb, så hadde jeg valgt bensinstasjon, definitivt. Bedre betalt enn kassajobb på RIMI, hvertfall. Da er RIMI elendig iallefall. Jeg begynte med ganske nøyaktig 10 kr mer i timen på Mega enn jeg hadde på bensinstasjon etter 6 år. Glem det siina sier om vifterem og fordelerlokk... slike bilrelaterte ting har ikke bensinstasjoner lenger... Det finnes nok mange som ikke har det. Men det jeg skriver er ut fra erfaringene jeg har, og vi har viftereimer, viskere, fordelerlokk, oljefilter, bilbatteri osv.. Så det finnes faktisk bensinstasjoner som har mer enn mat. Leo skrev: De jeg kjenner som jobber ekstra på bensinstasjon tjener bra! (130 - 170 kroner pr. time). Ubekvem arbeidstid, ja, men tillegget er 50% om natten og 100% på helligdager. Da har de vært heldige. Tariffavtalen for bensinstasjoner (Handel og Kontor) gir rundt 94-95 kroner timen, med timetillegg på mellom 10.50 og 24.50 på kveld og helg. Etter kl24 har vi 24.50 kr pr time (i fjor)i tillegg Men det stemmer at det er 100% på skikkelig hellige dager. (men hvor ofte er det Ingen er noensinne alene på jobb Jo det skjer. De faste vaktene hos oss er laget slik at den som åpner er alene fra 06-09 og den som stenger er alene fra fra 17-24. Og vi er fylkets nest største, hvis jeg ikke husker feil, så det er ikke en liten fillestasjon langt oppe på fjellet det er snakk om heller. Den ligger helt inntil E6, og er mye trafikkert. I den grad bensinstasjoner kombineres med gatekjøkken er de bemannet med forskjellige personer. Det er rett og slett ikke lov å lage burgertalerkner samtidig som man ekspederer andre kunder. Jo, det er det. Hvis ikke bryter stort sett samtlige bensinstasjoner i Trøndelagsfylkene regelverket. Selvfølgelig finnes det de som har useriøse drivere, men stasjonen jeg jobbet på fram til jul eies av en av de største bedriftene i fylket, og er nødt til å ha skikkelige forhold. Og så lenge man har lov til å være alene på jobb må man naturlig nok lage burgerne selv. Bensinpumpene er elektroniske og klarer seg helt fint på egenhånd Det er nok tilfelle for de fleste. Men for å få litt kontroll over avstikk er mange nye pumper utstyrt slik at den som er på jobb må starte pumpa fra kassen når noen tar av pistolen ute. Må vel tilføye at jeg forstår at andre kan ha andre inntrykk enn jeg, men følte jeg måtte "forsvare" meg litt når andre kom og sa at "sånt finnes ikke", "det skjer aldri" osv. For det gjør det Og gjest sa ingenting om hun ville jobbe på bensinstasjon med eller uten hamburgere, viftereimer eller helautomatiske pumper.. Ha en fortreffelig dag, alle sammen! -siina- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 15. mai 2003 #11 Del Skrevet 15. mai 2003 Vel, siina, min erfaring skriver seg fra store bensinstasjoner i Osloområdet og de har i mange år slitt med å få tak i folk, noe som har resultert i et relativt høyt lønnsnivå. Mulig Helserådet her omkring er mer "ivrige" enn andre steder, men jeg kan faktisk ikke komme på en eneste bensinstasjon her omkring som har gatekjøkken plassert sammen med de ordinære kassene. Gatekjøkken/matlaging er i så fall en egen enhet med separate ansatte. Jeg skal ikke påstå at det ikke forekommer brudd på dette noen steder, for det vet jeg selvfølgelig ikke. Jeg vet også at det er bare en av Norges bensinstasjonskjeder som tillater ansatte alene på jobb på kvelds- og nattetid. Selvfølgelig er det ikke umulig at også denne regelen brytes. Og, jeg har egentlig ikke noe behov for å forsvare det å jobbe på bensinstasjon fremfor noe annet. I månedene etter at jeg sluttet gikk jeg bensintom flere ganger fordi jeg ikke orket å så mye som å se en bensinstasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siina Skrevet 16. mai 2003 #12 Del Skrevet 16. mai 2003 I månedene etter at jeg sluttet gikk jeg bensintom flere ganger fordi jeg ikke orket å så mye som å se en bensinstasjon... Kjenner meg igjen i den ja Har det litt sånn enda jeg. -siina- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå