hjertesukka Skrevet 29. april 2008 #21 Skrevet 29. april 2008 Har flere favoritter, men kommer stadig tilbake til denne: "Das Ding an sich, und das Ding fur mich" (finner ikke tødler på denne pcen) (Kant) Og til den erkjennelsen at man må forholde seg til verden slik som den ER, og ikke slik som vi vil at den skal være.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #22 Skrevet 29. april 2008 Don't push the river, it runs by itself. Men egentlig er jeg uenig i det
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #23 Skrevet 29. april 2008 virker det for godt til å være sant, så ER det for godt til å være sant! har mange eksempler fra venner og bekjente( og desverre meg selv;) at det som virker uforbeholdent fantastisk alltid har en litt mindre synlig, tidvis ganske mørk, side...alt fra "gratis" produkter til "lure" leilighetsinvesteringer...
Gjest gjest_en Skrevet 29. april 2008 #24 Skrevet 29. april 2008 Hvis bare det beste var godt nok kom man aldri noen vei!
Gjest glamourgirl Skrevet 30. april 2008 #25 Skrevet 30. april 2008 Den største gleden du kan ha, det er å gjøre andre misunnelig... In dreams begin responsibilities...
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #26 Skrevet 30. april 2008 forsøker å leve etter 'vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg'. ellers er dette favoritten: 'just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly'. sukk...
Gjest Minimia Skrevet 30. april 2008 #27 Skrevet 30. april 2008 Jeg liker dette uttrykket: "Godt med alt som er gjort", sa kjerringa (og banka ungan) Hørte nettopp her om dagen et morsomt uttrykk fra min 15-åring: "I never argue with idiots, they'll drag med down to their level and beat me with experience."
Gjest Helen Parr Skrevet 30. april 2008 #28 Skrevet 30. april 2008 (endret) Hørte nettopp her om dagen et morsomt uttrykk fra min 15-åring: "I never argue with idiots, they'll drag med down to their level and beat me with experience." Dette burde man ha i bakhodet når man stiger inn i en del av trådene på kg, spør du meg. Og eventuelt vurdere å holde seg vekk. Endret 30. april 2008 av Helen Parr
Kitsune Skrevet 30. april 2008 #29 Skrevet 30. april 2008 Hjertesukka: Er du inne på Kant? Trodde han mente tingene slik de er, og tingene slik de er for meg, med min erfaringshorisont. For det blir jo et annet perspektiv. (Ikke for å ødelegge, men ble usikker)
Gir Skrevet 30. april 2008 #30 Skrevet 30. april 2008 Som min (evig single) venninne sier: "Med menn skal menn fordrives" Det fungerer visstnok også
Gjest Wildcat Skrevet 30. april 2008 #31 Skrevet 30. april 2008 "livet består i å kjøre slalåm mellom idioter"
absinthia Skrevet 30. april 2008 #32 Skrevet 30. april 2008 For tiden er det: Livet er ikkje bærre orgasmar -det må knulles også!
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #33 Skrevet 30. april 2008 Det som ikke tar livet av deg gjør deg bare sterkere! Men stemmer egentlig dette? Likte det ordtaket før, men vet ikke helt lenger...
absinthia Skrevet 30. april 2008 #34 Skrevet 30. april 2008 Men stemmer egentlig dette? Likte det ordtaket før, men vet ikke helt lenger... Etter min erfaring burde det hett at det bare gjør deg klokere.
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. april 2008 #35 Skrevet 30. april 2008 Hjertesukka: Er du inne på Kant? Trodde han mente tingene slik de er, og tingene slik de er for meg, med min erfaringshorisont. For det blir jo et annet perspektiv. (Ikke for å ødelegge, men ble usikker) Jeg er også enig i dette når det gjelder Kant sin "Das Ding un sich, das Ding fûr mich".
Gjest Casey Skrevet 2. mai 2008 #36 Skrevet 2. mai 2008 Enkelt og greit: Hva er ditt beste ordtak? Det er bedre med en sykkelhjelm og redningsvest for mye enn en for lite?
Lillros Skrevet 3. mai 2008 #37 Skrevet 3. mai 2008 Det jeg syntes er best, er definitivt dette: "Elsk meg mest når jeg fortjener det minst, for da trenger jeg det mest"
Gjest78 Skrevet 3. mai 2008 #38 Skrevet 3. mai 2008 Har sansen for "Det finnes alltids flere skjær i sjøen" (en vri på det finnes alltids flere fisk i havet) som har vært flittig brukt når det har skjært seg med e kjæreste/opplegg etc. Har heldigvis ikke hatt så mye bruk for den de siste årene. Så har vi "Livet er det som hender mens du legger andre planer" - John Lennon Og må prøve å huske noen flere...
Gjest Keitel Skrevet 3. mai 2008 #39 Skrevet 3. mai 2008 "If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck... then for the love of god don't have sex with it." "Det vakreste i livet er illusjonene om livet." Også noen fra Kierkegaard, bare fordi jeg er heit på den gamle, døde filosofen; "Av alle latterlige ting er ingen så latterlig som å ha det travelt." "Mang en mann ble geni, ble helt, ble dikter, ved den pike han ikke fikk." "Den dagen du kom inn i verden, gråt du, mens dine nærmeste var glade. Lev nå således at den dagen du går bort, da gråter dine nærmeste, mens du selv er glad." "Mange kloke ord blir sagt i spøk. Dessverre blir i langt høyere grad dumme ord sagt i fullt alvor."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå