Gjest Helen Parr Skrevet 3. mai 2008 #41 Skrevet 3. mai 2008 "Elsk meg mest når jeg fortjener det minst, for da trenger jeg det mest" Det ordtaket er utrolig nydelig.
Gjest78 Skrevet 3. mai 2008 #42 Skrevet 3. mai 2008 "Fighting for peace is like fucking for virginity." Husker ikke hvem som har sagt det. :klø:
Gjest pace Skrevet 4. mai 2008 #43 Skrevet 4. mai 2008 (endret) En annen av I. Kant jeg foretrekker mest: Å handle mot en annen, med forhold på den ikke bare som et middel, men også som et mål i seg selv. 1. Det negeterer drap bla, når jeg tenker meg om. 2. Hold deg unna eller snakk med de som det virker som bruker andre bare som et middel. Noe som virker som drittsekkoppførsel på vedkommende(selv om det kanskje ikke er det). Innenfor det åpner det alikevel for mange muligheter. Mange kan være forskjellige og man kan ha mange forskjellige motiver. Endret 4. mai 2008 av pace
Gjest pace Skrevet 4. mai 2008 #46 Skrevet 4. mai 2008 (endret) Hadde det bare vært enklere Det høres ut som Woody Allen. 1....2... 1.... 2.... ... Raringen. Endret 4. mai 2008 av pace
hjertesukka Skrevet 4. mai 2008 #47 Skrevet 4. mai 2008 Hjertesukka: Er du inne på Kant? Trodde han mente tingene slik de er, og tingene slik de er for meg, med min erfaringshorisont. For det blir jo et annet perspektiv. (Ikke for å ødelegge, men ble usikker) Jeg tror vi er enige, men jeg formulerte meg litt klossete, kanskje. Altså at det er forskjell på tingene slik de er for meg, og slik tingene virkelig er- -blir ikke det riktig?
Gjest pace Skrevet 4. mai 2008 #48 Skrevet 4. mai 2008 (endret) Det er viktig å få meg seg 'an sich', altså 'tingene slik de er i seg selv. Ikke bare er(som blir uklart), men altså at ting ser ut på en måte for meg, og (disse) ting(ene) som de i siste instans er i seg selv. (Sånn jeg tolker det da, men ikke helt relevant, blir det da også en viss barriere mellom subjekt og andre ting utenfor(objekt), at jeg kan ha mine meninger, men jeg vil aldri komme fram til det helt egentlige om andre ting. At det er andre store filosofer etter han som har vært uenige. Jeg kan feks være enig selv, at det virker allmenfornuftig i at hjernen ikke er helt alene, men at atomer og ting flyter inn og ut av den... Jeg kunne tenkt lengere, men det gidder jeg ikke O_o For jeg hører på musikk..) Jo, men alikevel syntes jeg også/virker det på meg at det blir en viktig forskjell mellom å kunne vite om andre ting bedre og veldig bra, men ikke helt. Det sier noe viktig. Du vil kunne si at du må være tolerant, fordi du vil aldri helt forstå denne og dette, men det snakker også imot relatavisme(eller nærliggende og populært: isolasjonisme), fordi du kan alltid vite noe og mer om ting alikevel(tingen for meg/das ting fur mich er en oppfatning, det er ikke ingenting) Endret 4. mai 2008 av pace
SilkeSatan Skrevet 4. mai 2008 #49 Skrevet 4. mai 2008 Enjoy life, it's just an illusion. Another day, another dollar. What goes around, comes around. Don't get mad, get even.
Shade Skrevet 6. mai 2008 #50 Skrevet 6. mai 2008 Vær forsiktig med hva du ber om for du kan få det Har alltid vært en av mine favoritter
Tabris Skrevet 6. mai 2008 #51 Skrevet 6. mai 2008 "You must be the change you want to see in the world" Det er mitt livsmotto, jeg synes det er et helt genialt utsagn.
Gjest skorpio Skrevet 6. mai 2008 #52 Skrevet 6. mai 2008 Det jeg har som signatur liker jeg veldig godt. Men det finnes mange bra, elsker sitater!
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 6. mai 2008 #53 Skrevet 6. mai 2008 Gutter er som utedasser, enten opptatte eller fulle av dritt Hvorfor gå over på grønt, når du kan bli kjørt over på rødt? Humor, ja.
Malibulita Skrevet 7. mai 2008 #55 Skrevet 7. mai 2008 Har sansen for "Det finnes alltids flere skjær i sjøen" (en vri på det finnes alltids flere fisk i havet) som har vært flittig brukt når det har skjært seg med e kjæreste/opplegg etc. Jeg syns ikke disse to ordtakene sier det samme. Når det er flere skjær i sjøen er det mange feller du kan gå i, og det trenger ikke bare være en ting som kan gå galt. Flere fisk i havet ser jeg på sånn som du sier det!
Gjest78 Skrevet 7. mai 2008 #56 Skrevet 7. mai 2008 Jeg syns ikke disse to ordtakene sier det samme. Når det er flere skjær i sjøen er det mange feller du kan gå i, og det trenger ikke bare være en ting som kan gå galt. Flere fisk i havet ser jeg på sånn som du sier det! Det er jo akkurat det som er poenget da. Man sier "det er flere fisk i havet" for at det skal være trøstende, man finner alltid en annen fyr (eller dame). Men jeg (og andre jeg kjenner) sier "det finnes alltid flere skjær i sjøen", fordi vi regner med at det går like til helvete neste gang vi treffer noen. Det er liksom galgenhumoristisk ment da.
Suzy Skrevet 7. mai 2008 #57 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Stagnasjon er ikke noe videre (ja og det som står i signaturen min da, men det er snarere et motto...) Endret 7. mai 2008 av Suzy
Malibulita Skrevet 7. mai 2008 #58 Skrevet 7. mai 2008 Det er jo akkurat det som er poenget da. Man sier "det er flere fisk i havet" for at det skal være trøstende, man finner alltid en annen fyr (eller dame). Men jeg (og andre jeg kjenner) sier "det finnes alltid flere skjær i sjøen", fordi vi regner med at det går like til helvete neste gang vi treffer noen. Det er liksom galgenhumoristisk ment da. Ok, da skjønner jeg hva du mener!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #59 Skrevet 14. mai 2008 Fant netopp denne: Quando omni flunkus, mortati = when all else failes, play dead
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #60 Skrevet 14. mai 2008 "Mot tyngdekraften kjemper selv kvinnene forgjeves"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå