Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viss man har en inntekt på 300.000 i året, hvor mye skatt på man da betale for at det skal gå i "0"...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Viss man har en inntekt på 300.000 i året, hvor mye skatt på man da betale for at det skal gå i "0"...?

Hadde det vært så enkelt... men det kommer jo an på hvor mye gjeld og gjeldsrenter du har, bankinnskudd og renter av dette, ulike fradrag og en rekke andre ting :)

Skrevet
Hadde det vært så enkelt... men det kommer jo an på hvor mye gjeld og gjeldsrenter du har, bankinnskudd og renter av dette, ulike fradrag og en rekke andre ting :)

hehe... ja det skjønner jeg jo... men la man si at man ikke har noe annet.. ingen gjeld eller formue, og ingen fradrag :)

Skrevet
https://skort.skatteetaten.no/skd/trekk/trekk

300.000 i årsinntekt = 25.000 i månedsinntekt. Man skal da skatte 7.743, dvs. 92.916 pr år, dvs. ca. 31%.

Det kommer jo helt an på hvilken skattetabell man får. La tallet 300 000 inn på skatteberegning hos skatteetaten, og ingenting på formue og gjeld og annet. Da beregnet programmet 77762 i skatt.

Skrevet

Også kommer det ann på hva slags inntekt du har. Jeg har inntekt (overskudd) på omtrent akkurat 300 000 fra næringsdrift, og må pent betale over 100 000 i skatt sett bort fra fradrag, formue etc.

Skrevet
Det kommer jo helt an på hvilken skattetabell man får. La tallet 300 000 inn på skatteberegning hos skatteetaten, og ingenting på formue og gjeld og annet. Da beregnet programmet 77762 i skatt.

Hvordan vet man hva slags skattetabell man tilhører da?

Skrevet
detr gi vbikjhgb ...

Full? :fnise:

Jeg bommet vel, fordi jeg tenkte at man betaler full skatt hele året, og det gjør man jo ikke... Man betaler ikke skatt i ferien (da har man jo ingen inntekt å betale skatt av), og skattetrekket er beregnet slik at man slipper unna med halv skatt i desember.

Dersom man ikke har en del gjeld eller andre fradrag, tilhører man tabell 7100.

Skrevet

Og beklager at jeg bare forvirret. ;)

Skrevet
Og beklager at jeg bare forvirret. ;)

Det går så bra så.. hehe.. jeg er helt blank når det kommer til skatt, selvangivelse etc. Finnes ikke noe som er vanskeligere enn det :ler:

Skrevet
Full? :fnise:

Jeg bommet vel, fordi jeg tenkte at man betaler full skatt hele året, og det gjør man jo ikke... Man betaler ikke skatt i ferien (da har man jo ingen inntekt å betale skatt av), og skattetrekket er beregnet slik at man slipper unna med halv skatt i desember.

Dersom man ikke har en del gjeld eller andre fradrag, tilhører man tabell 7100.

Det er vel feil? Jeg har 850.000 i boliggjeld. Fradrag innklusive minstefradrag beløper seg til kr.140.000

marginalskatten er vel på 36% i Norge. men de fleste betaler vel i snitt 25%

• 10 måneder senere...
Gjest Gjest_Bjarne_*
Skrevet

Hvis jeg betaler 36% skatt burde jeg vel få igjen ganske mye???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...