Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Jeg lurer på hva som lønner seg. Vi har nå en bil, 95 modell volvo,som vi har igjen 25 000 kr å betale på lånet. Vi trenger en bil til. Om ett år trenger vi stasjonsvogn da vi antakelig har en unge til. Nå er alternativene å kjøpe en gammel bil(volvo,ikke stasjonsvogn), privat til 20 000 kr. Dvs at vi ikke trenger å betale renter på dette lånet. Denne bilen er lite kjørt og i bra stand,men er ca 90 modell,så er jo gammel. Eller, vi kan kjøpe stasjonsvogn nå til ca 70 000 kr.(passat) Dvs at vi må betale 1300 kr i mnd i avdrag og renter på den bilen. Vi forutsetter at denne bilen er i bra stand og at det er en 99-2000 modell En av disse bilene skal jeg bruke til å pendle med. Ca 10 mil pr dag. Den gamle bilen bruker en del bensin,men ikke avskrekkende mye. Velger vi stasjonsvogn, kommer vi til å velge diesel. Så hva lønner seg?? om ett år,må vi uansett ha en stasjonsvogn. Inntekten vår er nogenlunde lik nå som om ett år.
Pasha Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 jeg hadde kjøpt stasjonsvognen.. hvis det er det dere trenger om et års tid uansnett.. så er det dumt å kjøpe en bil nå og da en ny bil da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå