Gjest Phoenix Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Har en vaskemaskin uten bruksanvisning. Denne kan lastes ned fra nettet, men jeg finner ikke ut hvilken type jeg har, så da blir det hele litt vanskelig... Saken er den at alle klærne ser litt "loete" ut når de tas ut av maskinen etter vask. Det aner meg der for at jeg må tømme lofilteret. Den likner på en av de to siste her http://www.electrolux.no/node55.aspx?drpdw...amp;submit.y=11 Noen som vet hvor lofilteret er? Jeg får ikke opp den luken nede til høyre, så er jo mulig den inneholder noe spennende...
Alison Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Du må åpne luka nederst til høyre. Der må du dra ut lofilteret. Det kan sitte ganske hardt.
Alison Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Noen som vet hvor lofilteret er? Jeg får ikke opp den luken nede til høyre, så er jo mulig den inneholder noe spennende... Så nå at du ikke får opp denne luka. Jeg sjekket litt på vår electrolux-maskin og på den blir luka åpnet sidelengs. Ved å trykke inn på lukas høyre side, vil luka åpne seg på venstre side. Håper du skjønte noe av dette.
Gjest Phoenix Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Du må åpne luka nederst til høyre. Der må du dra ut lofilteret. Det kan sitte ganske hardt. Fant bruksanvisning for en som likner, i den forstår jeg det som den lille døren er pumpen?
Gjest Phoenix Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Lukedøren er nå åpen Men hvilken er det jeg skal tømme og hva bør jeg passe på? Har aldri gjort dette før jeg...
Alison Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Fant bruksanvisning for en som likner, i den forstår jeg det som den lille døren er pumpen? Du finner ikke selv pumpen bak luka, men vannet blir pumpet gjennom lofilteret (som sitter bak luka). Det virker som vi har omtrent samme type vaskemaskin.
Gjest Phoenix Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 http://www.electrolux-ui.com:8080/2007/132/978520NO.PDF Hehe, ok... Vet ikke om denne linken funker, men det er ihvertfall to "ting" innenfor luken. En til venstre og en til høyre. Hvilken skal jeg gjøre noe med?
Alison Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Det står jo veldig greit forklart i den bruksanvisningen du linker til. Jeg fant også fram bruksanvisningen jeg har til vår, og den er akkurat den samme. Du må ha en beholder til å samle vann i. Ta slangen som du finner til venstre innenfor luka og legg i beholderen slik at vann blir samlet opp. Når det ikke lenger renner vann tar du ut pumpedekselet (lofilteret).
Gjest Fjellsippa Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Jeg har Electrolux vaskemaskin, med ei lita dør nede til høyre. Det er ikke lofilter der, men en slange som maskinen kan tømmes gjennom hvis det blir feil på pumpa, og en annen propp som kan tas ut hvis det kommer ting i pumpa. Den skal sjekkes hvis det er rar lyd fra pumpa. Det synes jeg det har vært, så jeg har åpnet den et par ganger, men det har ikke vært noe der. Jeg åpnet slangen først, og så proppen til høyre.Hvis du åpner slangen må du ha noe under, for det renner vann ut av slangen når du åpner proppen til pumpa. Er du sikker på at det ikke fulgte med bruksanvisning? Det gjorde til min, og jeg kjøpte den i høst. Ut fra det jeg har lest i bruksanvisningen er det ikke lofilter på maskinen, noe jeg synes er veldig rart. Det står i hvert fall ikke noe om det. Regner med at loen blir skyllt ut når maskinen tømmes.
Gjest Phoenix Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 Men hvorfor har alle klærne (mørke klær) hvite lobiter på seg da? Hvor mye vann renner ut? Hm, lurer på om jeg ikke skal be min far i nabohuset komme og bidra litt, er stygt redd for at jeg gjør mer skade enn noe annet dersom jeg begir meg ut på dette alene...
Gjest Fjellsippa Skrevet 27. april 2008 #12 Skrevet 27. april 2008 (endret) Det renner ikke ut så mye. Et par desiliter kanskje. Det er ikke vanskelig, og du kan ikke gjøre noe skade. Synes den bruksanvisningen som du linket til forklarte det ganske greit. Edit: Har du vasket noe med papir i lommen? I så fall kan papiret ha løst seg opp. Hva om du kjører maskinen med vaskemiddel uten klær? Kanskje du får det bort da. Endret 27. april 2008 av Fjellsippa
Gjest Phoenix Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 Det renner ikke ut så mye. Et par desiliter kanskje. Det er ikke vanskelig, og du kan ikke gjøre noe skade. Synes den bruksanvisningen som du linket til forklarte det ganske greit. Edit: Har du vasket noe med papir i lommen? I så fall kan papiret ha løst seg opp. Hva om du kjører maskinen med vaskemiddel uten klær? Kanskje du får det bort da. Har stadig lapper i baklommene på buksene mine, så det kan være greia ja... Ja, står jo at man kan prøve det, så da setter jeg på en vask uten tøy nå Lærte også at jeg har puttet skyllemiddel feil hele veien... Reagerte litt på stive håndklær...
Gjest Phoenix Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 Var bra jeg ba om assistanse, var nesten en liter vann og noen hårstrikker inni der. Har satt over en tom maskin nå, så blir spennende å se neste vask med tøy i
Alison Skrevet 27. april 2008 #17 Skrevet 27. april 2008 (endret) Bare hyggelig . Endret 27. april 2008 av Alison
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå