Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Jeg er 20 år og bor hjemme. Går fortsatt skole og jobber mye ved siden av. Hjemme er det bare kaos og bråk fra ende til annen, og jeg orker ikke dette mer... Vil ikke gå dypere inn på problemene, men de er store. Hva kan jeg gjøre? Droppe ut av skolen og bare jobbe meg opp for å leie leilighet? Sosialen? Hva vil i så fall kravene være der? Orker ikke mer, og vil ikke trenge meg på andre heller...
Gjest Trolletrine Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Kan du ikke ta opp studielån da?...
Harlekin Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Jeg er 20 år og bor hjemme. Går fortsatt skole og jobber mye ved siden av. Hjemme er det bare kaos og bråk fra ende til annen, og jeg orker ikke dette mer... Vil ikke gå dypere inn på problemene, men de er store. Hva kan jeg gjøre? Droppe ut av skolen og bare jobbe meg opp for å leie leilighet? Sosialen? Hva vil i så fall kravene være der? Orker ikke mer, og vil ikke trenge meg på andre heller... Dersom du har noen som helst mulighet (ser at du jobber), så ville jeg ha flyttet ut sporenstreks. Det virker som mesteparten av problemene dine er et resultat av det som skjer hjemme. Hvis dette ødelegger livet ditt, så kom deg ut derfra så snart du kan. Bo på bybel eller i kollektiv kan være en mulighet. Ikke dropp ut av skolen, ta heller opp studielån dersom du ikke allerede har dette - det er ett av de mest fordelaktige lånene som finnes i Norge, og en utdanning er gull verdt. Sosialen ville jeg ikke anbefalt i det hele tatt, du har ikke mye å leve på som sosialklient, og denne hjelpen er samfunnets absolutt siste sikkerhetsnett i de mest håpløse tilfellene. Du er bare 20 år og har gode muligheter til å komme deg videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå