Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kommet opp i en gjelssituasjon hvor jeg er blitt registrert som ikke kredittverdig. Har nå fått noen i min familie til å ta opp lån for meg slik at jeg kan betale ned gjelden min. Saken er bare den at jeg også har et missligholdt studielån som er gått til statens innkrevningssentral. Dette lånet har jeg ikke mulighet til å utløse av de pengene familien min låner meg, men betaler ned all annen gjeld. Er det noen som vet om man regnes som IKKE kredittverdig når jeg fortsaatt skylder lånekassen penger (og denne er gått til statens innkrevningssentral). Jeg selvfølgelig også betale på dette lånet, men må inngå en avdragsordning. Veldig takknemmelig for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er kommet opp i en gjelssituasjon hvor jeg er blitt registrert som ikke kredittverdig. Har nå fått noen i min familie til å ta opp lån for meg slik at jeg kan betale ned gjelden min. Saken er bare den at jeg også har et missligholdt studielån som er gått til statens innkrevningssentral. Dette lånet har jeg ikke mulighet til å utløse av de pengene familien min låner meg, men betaler ned all annen gjeld. Er det noen som vet om man regnes som IKKE kredittverdig når jeg fortsaatt skylder lånekassen penger (og denne er gått til statens innkrevningssentral). Jeg selvfølgelig også betale på dette lånet, men må inngå en avdragsordning. Veldig takknemmelig for svar!!

Jepp, i følge lånekassens sider, får du betalingsanmerkning når studielånet har gått over til statens innkrevingssentral. Hadde du gitt beskjed/forklart situasjonen for lånekassen, og ordnet nedbetaling FØR gjelda ble sendt videre, hadde du sluppet dette.

Skrevet

Gjeld til Lånekassen gir selvsagt samme type anmerkning som mislighold av annen gjeld ja.

Skrevet

Er det ikke slik at om det først har gått til Statens innkrevningssentral så får man heller ikke reversert det før man har betalt ned hele lånet?

Skrevet
Er det ikke slik at om det først har gått til Statens innkrevningssentral så får man heller ikke reversert det før man har betalt ned hele lånet?

Stemmer. I det lånet går over til SI, har ikke lenger Lånekassen noe med det å gjøre. Har sjekket endel rundt dette, da jeg er i nesten samme situasjon selv. Bare at jeg fikk ordnet nedbetalingsplan med lånekassen, før det gikk så langt som til SI.

Skrevet

Feil.Jeg skyldte 2 avdrag på studielånet,og det gikk til SI.Etter at jeg nylig betalte det jeg skyldte,fikk jeg brev fra Lånekassen at lånet ikke lenger er oppsagt,og at jeg nå betaler avdrag som normalt.Samtidig har jeg kredittsjekket meg selv,og fikk vite at jeg er registrert som kredittverdig og "intet negativt".

Skrevet

tror det varierer litt, den siste situasjonen jeg hørte om hadde lånet overført til SI i 18 måneder og ble tilbakeført til lånekassen som et normalt lån etter dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...