Gyda Skrevet 27. april 2008 #1 Del Skrevet 27. april 2008 Vi skal bytte vedovn - og i den forbindelse skal vi også skifte ut plata som ligger under ovnen. Vet ikke enda hvilken ovn vi vil ha (les: blir enige om). Plata vi har i dag er noe aluminium (?) svart med noe slags lysere mønster på. Ønsker noe som er nøytralt, men vet ikke hva. Lurer derfor på hva dere har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 27. april 2008 #2 Del Skrevet 27. april 2008 Herdet glass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evine Skrevet 27. april 2008 #3 Del Skrevet 27. april 2008 Pr idag har vi en stålplate - men jeg har bestilt en herdet glassplate malt samme farge som peisen og veggen .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nausicaä Skrevet 27. april 2008 #4 Del Skrevet 27. april 2008 Stein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #5 Del Skrevet 27. april 2008 Tenk deg nøye om når det gjelder glass. Det er en motegreie som har vart i flere år nå, og som finnes i mange hjem. Faren er stor for at man blir fort lei, og opplever det hele som skikkelig utdatert. Vi har henholdsvis messingplate og mørke fliser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 27. april 2008 #6 Del Skrevet 27. april 2008 Vi har skifer. Jeg ville styrt unna glass. Det er nok en motegreie som en nok kan bli fort lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 27. april 2008 #7 Del Skrevet 27. april 2008 Vi har store, skiferfargede fliser, og grå fuger. I tillegg har vi aluminiumslist i overgangen til parketten. Vi valgte denne løsningen fordi den er nøytral, og tidløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 27. april 2008 #8 Del Skrevet 27. april 2008 Vi har grå fliser under ovnen. Er veldig godt fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evine Skrevet 27. april 2008 #9 Del Skrevet 27. april 2008 Tenk deg nøye om når det gjelder glass. Det er en motegreie som har vart i flere år nå, og som finnes i mange hjem. Faren er stor for at man blir fort lei, og opplever det hele som skikkelig utdatert. Vi har henholdsvis messingplate og mørke fliser. Vi har skifer. Jeg ville styrt unna glass. Det er nok en motegreie som en nok kan bli fort lei. Glass er en av de tingene som aldri går av moten, og om man velger klart glass så er det så og si usynlig .. noe som er en stor fordel og som gjør at man aldri blir lei av det i motsetning til fliser, stål og messing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 27. april 2008 #10 Del Skrevet 27. april 2008 Glass er en av de tingene som aldri går av moten, og om man velger klart glass så er det så og si usynlig .. noe som er en stor fordel og som gjør at man aldri blir lei av det i motsetning til fliser, stål og messing. Både jeg og sambo nikker og sier oss helt enig!! skal sette in den nye ovnen til uka og skal kjøpe plate i morgen.. Klart glass på oss jah!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. april 2008 #11 Del Skrevet 27. april 2008 ...og under alle slike glassplater jeg har sett, så ligger det masse rusk og rask som man har god utsikt til gjennom glasset, men som ikke lar seg fjerne. Det hjelper ikke om gulvet er helt plant. Rester av aske etc. sniker seg innunder likevel. Har sett at noen har "løst" det med en silikonfuge, men det er heller ikke pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evine Skrevet 27. april 2008 #12 Del Skrevet 27. april 2008 ...og under alle slike glassplater jeg har sett, så ligger det masse rusk og rask som man har god utsikt til gjennom glasset, men som ikke lar seg fjerne. Det hjelper ikke om gulvet er helt plant. Rester av aske etc. sniker seg innunder likevel. Har sett at noen har "løst" det med en silikonfuge, men det er heller ikke pent. Det har jeg faktisk aldri sett hos noen. Selv har jeg bestilt glassplate som er herdet, sandblåst og malt på baksiden. Den er malt i samme farge som peisen og veggen forøvrig .. kantene er slipt ned slik at platen limes direkte på parketten. Har sånne plater på kjøkken også - hvis glasset sandblåst og malt på baksiden så viser ingenting gjennom .. Det er både flott og ikke minst veldig praktisk. Så jeg gleder meg masse til å få fjernet stålplaten foran peisen og erstattet den av glassplaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 27. april 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 27. april 2008 Sambo har lyst på steinplate under ovnen - men siden ovnen står akkurat på hjørnet mellom kjøkkenet og stua, er jeg redd for at man skal spenne tærne i plata når man går forbi... Senke den ned i parketten sier han, slik at den ikke stikker opp så mye... Jeg vet ikke jeg. Tror jeg har lyst på noe som er tynnere... Herdet glass høres spennende ut. Hvis det er helt blankt, så vil det jo være som å ikke ha noe der... Har man noe list på kanten mellom glasset og gulvet? Hvordan festes de? og hvor får man kjøpt dem? pris ca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #14 Del Skrevet 27. april 2008 Glass er en av de tingene som aldri går av moten, og om man velger klart glass så er det så og si usynlig .. noe som er en stor fordel og som gjør at man aldri blir lei av det i motsetning til fliser, stål og messing. Nåja, vi får nå se. Hvis det er så evigvarende, så er det merkelig at det ikke kom i bruk før for noen år siden. Blankt glass kunne jeg aldri tenke meg å ha på et gulv på den måten, men det er smak og behag. ********** Blir noen morsomme år fremover nå, hvor minimalistene som er så opptatt av å være trendy og som høyt og tydelig har kunngjort at de aldri vil ha noen annen stil enn den minimalistiske fordi den er evigvarende. Leste ei forklarte det med at hun nå var i forandring fra å være helt minimalistisk i interiøret, til å helle mer og mer mot en makimalistisk stil. Trendslave kaller vi andre det. Eller dvs: klart man er i forandring, fra den ene motegreia til den andre, uten noen egen stil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #15 Del Skrevet 27. april 2008 Sambo har lyst på steinplate under ovnen - men siden ovnen står akkurat på hjørnet mellom kjøkkenet og stua, er jeg redd for at man skal spenne tærne i plata når man går forbi... Senke den ned i parketten sier han, slik at den ikke stikker opp så mye... Jeg vet ikke jeg. Tror jeg har lyst på noe som er tynnere... Herdet glass høres spennende ut. Hvis det er helt blankt, så vil det jo være som å ikke ha noe der... Har man noe list på kanten mellom glasset og gulvet? Hvordan festes de? og hvor får man kjøpt dem? pris ca? Går fint an å skjære vekk parketten der plata skal være og legge nedi ei steinplate. Glassplatene festes ikke, den ligger løst. Rundt kanten bruker de fleste silikon (ikke pent i det hele tatt) for å hindre at det kommer støv og rusk under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evine Skrevet 27. april 2008 #16 Del Skrevet 27. april 2008 Går fint an å skjære vekk parketten der plata skal være og legge nedi ei steinplate. Glassplatene festes ikke, den ligger løst. Rundt kanten bruker de fleste silikon (ikke pent i det hele tatt) for å hindre at det kommer støv og rusk under. Jeg ville aldri skåret i parketten .. Stålplaten som jeg har liggende foran peisen min nå er en tynn plate som er festet med dobbelsidig tape .. helt glimrende. Det samme skal jeg gjøre når jeg endelig får glassplaten jeg har bestilt. Som sagt så er ikke min glassplate gjennomsiktig - men sandblåst og malt på baksiden. Endene skal de slipe til slik at de får en skrå kant rundt og jeg tenker at den festes med dobbelsidig tape .. synes glassmesteren sa det da han tok mål hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 27. april 2008 #17 Del Skrevet 27. april 2008 Stein. Ikke helt sikker på hva slags - en slags skifer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå