Gå til innhold

Voksing av armer

Anbefalte innlegg

Gjest Tnita
Skrevet

Ikke bruk kaldvoks. Da sitter det ofte igjen masse voksrester og halvutrevne hår og så må du overlappe/vokse på samme område igjen for å få vekk de resterende hårene og så ender du opp med sår og rød hud. Bruk varmvoks.

Gjest Tnita
Skrevet

Aner ikke, bruker selv kun salongprodukter. Var noen som nevnte nair?

Gjest Gaby
Skrevet

Nair, ja. Den er egentlig kald, men flytende. Men jeg varmer den alltid alikevel. Har prøv varmvoksen fra Veet også, men syns det er mye enklere å få fint resultat med Nair, da den er i applikator som ruller på voksen. Mye jevnere vokslag, og mindre søl.

Skrevet

^ Vet du akkurat hva den heter, hva det står på den og hvordan den ser ut? Og pris? Og selges den på Vita eller H&M?

Og har du prøvd den på armene?

Takk :)

Gjest Gaby
Skrevet

Den heter Nair Fruity Wax, no-heat roll-on. Fargerik pakning, du ser selve voksapplikatoren som er rød. Jeg har kjøpt på Vita, vet ikke om de har den på H&M. Tror den koster rundt 100-lappen, men den rekker jo til mange gangers bruk.

Har brukt den på armene ja :)

Gjest Gjest_rar_*
Skrevet

Takk, har kjøpt den nå.

Har du noen tips til hvordan jeg får best resultat når jeg bruker den på armene?? :)

Gjest Gaby
Skrevet

Tjaa... Varm den litt først, da er det enklest å få et jevnt vokslag. Jeg ruller det nå bare på, med hårene, setter på en remse, biter tenna sammen og river av mot hårene. Jeg syns det blir bedre resultat ved å bruke samme remse flere ganger etter hverandre, du trenger ikke ta en ny for hver gang.

Har blitt litt rød bare på overamene noen ganger, så hvis du skal noe spesielt (anledning med kjole feks) så er det sikkert lurt å gjøre dette noen dager i forveien.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg barberer eller epilerer armene. Hårveksten har ikke blitt noe annerledes av å gjøre det.

Skrevet
Jeg har så mye hår på armene, og de er så lange, noen er opptil 2 cm lange :O

Jeg vil vokse armene slik at hårene går vekk en stund, men hva slags voks bør jeg bruke?

Noen som har erfaringer ved voksing av år på armene?

Takk:)

Veet sin varmvoks har jeg selv veldig god erfaring med. Jeg bruker bare den. Jeg tar armene selv, hjemme, uten noe som helst problem. Det tar max 20 min å vokse begge armene+armhuler.

Ikke er det knotete heller, synes nå jeg. Husker min første gang, synes ikke det var spes knotete da heller, men brukte nok litt lengre tid da. Man trenger jo ikke å stramme huden noe særlig på armene. Jeg hadde veldig mye, og mørkt, hårvekst. De er verken blitt mer mørkere eller tykkere. Faktisk blitt mindre og tynnere (mykere også). Ikke trenger de å være såååå lange før man kan vokse igjen.

Som sagt, bruker bare veet sin varm voks. utenom det, kjenner jeg ei jente som lager voks hjemme, veeldig bra. Den er faktisk bedre enn noe som helst butikk voks. Men jeg greier ikke å lage den like bra selv, prøvde en gang, men gadd ikke mer.

Skrevet

Hei.

Jeg har vokset alt på meg veldig lenge.

Hvis det er første gangen du gjør det, vil jeg anbefale deg at du får noen andre til å stramme huden. Da gjør det mindre vondt, Smør tynne lag. Og gjør det RASKT. Når du har gjort det noen ganger, merker du det ikke lenger

Det blir veldig fint resultat:)

Åå.. jeg har MASSE hår som skal vokses før 17 mai. Noen som vet om et rimelig voksested.?

Gjest Gjeste_gjest
Skrevet

Puhh.. jeg trodde bare det var jeg som fjernet hår på armene, må si at det hjelper å høre om andre som også gjør det.

Jeg har så store problemer med hårveksten at jeg blir både deprimert og angst for at andre skal se. Og det værste, bli mobbet for det. Men godt for meg og se at andre også gjør det.. Da jeg lenge har trodd at jeg er unormal...

Skrevet
Puhh.. jeg trodde bare det var jeg som fjernet hår på armene, må si at det hjelper å høre om andre som også gjør det.

Jeg har så store problemer med hårveksten at jeg blir både deprimert og angst for at andre skal se. Og det værste, bli mobbet for det. Men godt for meg og se at andre også gjør det.. Da jeg lenge har trodd at jeg er unormal...

Å nei du.. unormal er du ikke. Jeg må vokse armer opptil albuen, pleier å ta hele ben m/ lår. Også må jeg fjerne fra overleppe i tillegg.

Når jeg får jobb håper jeg på å fjerne med laser:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...