Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Jeg har så mye hår på armene, og de er så lange, noen er opptil 2 cm lange :O Jeg vil vokse armene slik at hårene går vekk en stund, men hva slags voks bør jeg bruke? Noen som har erfaringer ved voksing av år på armene? Takk:)
sebra Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 jeg råder deg til å gå på en salong, eller få noen som har litt erfaring gjøre det på deg. tror ikke resultatet kommer til å bli noe bra hvis du gjør det selv. samtidig så kommer til å bli smerte fult da du kun har en hånd til rådighet å arbeide med.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 har ikke råd til det, må bli hjemmevoks! ingen som har erfaringer med det da?
snooops Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Bruker kaldvoks (sånne ark). Får hjelp av moren min/venninne, er umulig å både dra og stramme huden samtidig når begge armene er opptatt.
sebra Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 jo jeg har brukt varmvoksen til veet. jeg synes ikke resultatet ble så alt for bra. få en venninde til å gjøre det på deg. eller så kan du alltids prøve hårfjerningskremen, det varer ikke like lenge og blir kanskje ikke like bra, men det duger.
Chihiro Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Sikkert ikke det du vil høre, men jeg vil faktisk fraråde deg å fjerne håret på armene. Har prøvd selv, med epilator. Armene ble fine og delikate, men når håret begynte å vokse ut igjen, angret jeg veldig. Armer med skjeggstubber er urstygt! Alternativene var da enten å fjerne stubbene straks (barbere), eller å la håret gro ut igjen (enten for godt, eller til ny epilering). Etter noen barberinger valgte jeg å la det vokse ut igjen (mens jeg skjulte mine piggete armer), og er glad for det. Men du må jo gjøre dine egne erfaringer ;-)
Nilma Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Armer med skjeggstubber er urstygt!Det tviler jeg ikke på, men man får da ikke skjeggstubber av å bruke voks. Jeg bruker Veet kaldvoks, og det går helt fint, ikke trenger jeg hjelp til å stramme heller. Det er kanskje litt knotete de første gangene, men etter å ha gjort det noen ganger kan jeg nå vokse begge armene på et kvarters tid - og det gjør langt mindre vondt enn å vokse f.eks. leggene. Lykke til, TS!
Ambriel Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Jeg er enig med Chihiro Barberte armene mine for mange år siden pga at mamma foreslo det... Og når det vokste ut igjen så vokser det i alle retninger så armen ser enda mer hårete ut. Hos alle venninnene mine som ikke hade gjort det lå hårene fint inntill armen og gjorde ikke noe av seg, mens hos meg stod i de alle retninger... Endelig nå har det begynt å legge seg litt normalt igjen, men jeg kommer aldri til å barbere bort hårene der igjen
Nilma Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Barberte armene mine for mange år siden pga at mamma foreslo det... Og når det vokste ut igjen så vokser det i alle retninger så armen ser enda mer hårete ut.Men nå er det altså stor forskjell på barbering og voks; barbering kutter håret tvert av, slik at det stritter når det vokser ut igjen, mens voks tar hele håret.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Jeg har prøvd både epilering og hårfjerningskrem og det ble litt "stubbete" når det vokste ut igjen da også. Sikkert ikke så ille som ved barbering, men hårene blir jo uansett litt stive i begynnelsen.
snooops Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Jeg synes uansett at det er bedre å gå med stubb i et par dager til jeg kan epilere (eller litt lenger om jeg vokser) enn å gå rundt med 2 cm lange svarte mannehår på armene hele sommeren. Er ikke noe særlig å gå rundt i korte ermer når man ser ut sånn som jeg gjør.
Miel Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 (endret) Sikkert ikke det du vil høre, men jeg vil faktisk fraråde deg å fjerne håret på armene. Har prøvd selv, med epilator. Armene ble fine og delikate, men når håret begynte å vokse ut igjen, angret jeg veldig. Armer med skjeggstubber er urstygt! Alternativene var da enten å fjerne stubbene straks (barbere), eller å la håret gro ut igjen (enten for godt, eller til ny epilering). Etter noen barberinger valgte jeg å la det vokse ut igjen (mens jeg skjulte mine piggete armer), og er glad for det. Men du må jo gjøre dine egne erfaringer ;-) For min del er det et hav av forskjell på epilering og voksing av armene (har veldig tynne hår, sikkert derfor). Hvis jeg epilerer blir det alltid en del hår som bare ryker av, og dermed blir det stubbete og ekkelt. Hvis jeg vokser får jeg røsket ut mesteparten av håret skikkelig, og det vokser mykt ut igjen. Barbering er gjerne det som gir det aller glatteste resultatet, men da må det jo gjøres hele tiden... Jeg bruker en voks fra Sessu, som oftest kald, men den kan varmes opp også. Endret 29. april 2008 av Miel
Gjest Infralove Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Eg har ikkje nokre konkrete tips på voksing av armer. Men eg har sjølv valgt å ikkje barbere armane mine. Og eg har ganske lange mørke hår. Så det er jo eit alternativ. Leggane mine er eg nødt å ta, for dei er meir hårete enn enkelte guttelegger. Det veit eg, for eg har sjekka =]
Gjest Tnita Skrevet 30. april 2008 #15 Skrevet 30. april 2008 Jeg vokser armene og har gjort det i flere år. Nå trenger jeg ikke gjøre det oftere enn hver 2.-3. måned. Hårene er blitt færre og er tynne og myke som dun. de har ikke blitt mørkere heller. Har aldri barbert eller epilert da det lett kan gi grove stive hår på grunn av at de så lett kuttes. Ved epilering skjer det lett at håret nappes av på midten, altså at håret brekker slik at rota ikke blir med - ergo lik barbering som gir stive hår. Jeg gjør det selv hjemme, går helt fint med en arm. (men nå er egentlig dette en del av yrket mitt så jeg kan teknikken) Uansett vil jeg anbefale deg varmvoks fremfor kaldvoks. Og teste på et lite område først slik at du ikke risikerer å brenne deg, i tilfelle voksen er blitt for varm. Rester av voks etterpå kan du fjerne med vegetabilsk olje. La hårene vokse helt ut igjen før du vokser igjen, så får du med alt samtidig. (ikke alt vokser ut samtidig, derfor la det vente litt). Uansett, å vokse armene koster ikke mer på salong enn utstyret du må kjøpe for å få gjort det selv hjemme så det kan jo være lurt å få det utført på salong de første gangene. Jeg håper dette ga deg noen svar.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #16 Skrevet 30. april 2008 Jeg bodde tidligere sammen med en brasilansk jente. Hun hadde ganske mørk hårvekst. Hun brukte å bleike hår på armer og overleppen da ble de tynnere og synes ikke så veldig godt. Virket veldig fint og er mye enklere en barbering/epilering.
Gjest Tnita Skrevet 1. mai 2008 #17 Skrevet 1. mai 2008 Men er det noe særlig ute i sola da alt vises så godt, med masse masse lyse/hvite hår på brune armer?
Essie_ Skrevet 1. mai 2008 #18 Skrevet 1. mai 2008 Jeg bleker hårene på armene mine av og til. Jeg syns ikke det ser rart ut å ha brune armer med lyse hår. Det skjer ofte av seg selv også - solen bleker hårene.
Gjest Gaby Skrevet 1. mai 2008 #19 Skrevet 1. mai 2008 Nair har en flytende voks som er klar til bruk, jeg bruker å varme den litt alikevel for å få den litt tynnere og enklere å påføre. Det følger med strips som kan vaskes og brukes på nytt. Denne har jeg brukt på armene flere ganger, funker fin-fint Kjøper den på Vita. Den er i en applikator allerede, så du trenger ikke dyppe en pinne nedi voksen for så og smøre den på.
Gjest rar Skrevet 1. mai 2008 #20 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Herregud, noen svar her er så dumme. Jeg har jo ikke sagt noe om barbering eller epilering, jeg skal vokse dem! Og bleking er ikke noe alternativ, for de er lyse fra før, problemet er at jeg har så mange hår, og de er så lange. Jeg skal vokse en gang, og la dem vokse ut til de har ok lengde, og når de begynner å bli 1-2 cm lange igjen skal jeg vokse igjen. Men skal jeg kjøpe kaldvoks-ark fra Veet? Har ikke mulighet til å handle fra netter, skal kjøpe i butikk ala H&M, Vita, etc. Og, rar er trådstarter, var ikke logget inn da jeg startet tråden. Endret 1. mai 2008 av rar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå