Gå til innhold

Tips om interiør

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Spent_*
Skrevet

Hei!

Jeg og samboeren min har leid leilighet fram til nå, men nå har vi endelig fått en som er bare vår:)

Gleder oss veldig til å flytte inn, men siden vi har leid møblert har vi så å si ingen møbler selv, og må kjøpe alt. Har dere noen tips om blader eller nettsider der vi kan hente inn tips om innredning av leiligheten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi har også akkurat fått vår egen :) Men vi har flyttet inn allerede, og vi eide alle møbler fra før. Skal bytte ut noe bare.

Jeg kikker endel på boligannonser kun for å se på møblene :fnise:

Har skrevet meg en lang liste over smarte tips jeg har sett på bilder.

Skrevet

Gratulerer med ny bolig!

denne siden er det mye bra interiørstoff blant annet fra interiørbladene Bonytt og Rom123. :jepp:

Skrevet

Det første dere bør bli enige om, er om dere vil kjøpe alt nytt eller om noe eller alt kan kjøpes brukt. Og så hva slags stil dere vil gå for. Moderne, koselig, shabby chic, 50-talls etc.

Til slutt kan dere f.eks. gå i Narvesen og se på forskjellige blader de har. Navesen har vanligvis mye intriørblader, både norske og utenlandske. Jeg synes det er fint å bla litt og se an hva slags stil som de forskjellige bladene fokuserer på.

Du kan også ta en titt på dette tilbudet:

http://www.boligpluss.com/polopoly.jsp?d=102

Du kan også titte på Elle Interiørs webside

http://www.elleinterior.no/

Skrevet
Hei!

Jeg og samboeren min har leid leilighet fram til nå, men nå har vi endelig fått en som er bare vår:)

Gleder oss veldig til å flytte inn, men siden vi har leid møblert har vi så å si ingen møbler selv, og må kjøpe alt. Har dere noen tips om blader eller nettsider der vi kan hente inn tips om innredning av leiligheten?

Vi har vært i samme situasjon - hvis du liker moderne møbler kan du sjekk bloggen min, kanskje vi har samme smak?

Min viktigste inspirasjonskilde har vært magasiner og nettet. Har også linker til andre mer proffe blogger.

Skrevet

Mitt tips er å først sette opp et budsjett for hvor mye penger dere vil bruke på interiøtet.. Min erfaring er at tipsene i interiørbladene langt overskrider det jeg har råd til å gjøre, i tillegg til at det gjerne er tilpasset langt større boliger enn min leilighet.. Jeg har sett mye på boligannonser på finn.no, faktisk, for å se hva andre folk har gjort med leiligheter av omtrent samme størrelse som min. Det som er fint i en stue på 40 kvm gjør seg gjerne ikke like godt i min stue på knappe 20 :P Og der ser man også mange eksmempler på hvordan man -ikke- skal ha det, noe som kan være vel så hjelpsomt.

Skrevet

Enig med gjesten over! Jeg hodler også på å planlegge, vi har kjøpt ny leilighet og skal flytte inn litt uti mai. Gleder meg!

Mye som ser så vakkert ut i interiørblader og på nettsteder. MEN: det går da ikke an å leve i en slik leilighet - hvor gjør de av alle tingene sine? Det er så mye man har, som det skal være plass til. Vi har tonnevis med bøker. De må bare opp, i hyller. Datamaskinen må ha plass. Stort sett samboerens ting, men jeg kan ikke sette dette i boden, pga at jeg vil ha et stilrent designerhjem... (dessverre :) ) Vi har mye som trenger skapplass, alt fra fotoalbum, duker, gaver og arv, souvenirer, musikkinstrumenter... kan jo ikke kaste dette på loftet?

Selv om det ikke er så hipt, så får jeg mye hjelp i å bla gjennom ikea-katalogen. Har spart på katalogene fra de siste fire åra, og der virker det som de tar bilder av vanlige hjem som det er plass til å leve i, ikke bare utstillingshjem.

Jeg har også gått på det lokale biblioteket, og bladd gjennom mange interiørbøker. De har et STORT utvalg. Problemet er at de fleste virker å komme fra åttitallet. Likevel er det små tips å hente, for eksempel var det en bok som kun dreide seg om hvordan man kan ha en stue full av bøker uten at det ser altfor uryddig ut...

Skrevet

Jeg syns hvertfall at bladet rom 123 viser "normale" hjem (med PC, dokost, utslagsvask++) som er pene og praktiske! Forslagene til å møblere i samme stilen er både dyre og rimelige! Syns det er et fint blad å herme etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...