Gjest Pupsilure Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Hver gang mannen kjøper en eller annen dings (og det er veldig ofte), følger det med ledninger. Og han tar vare på alt. Nå sitter vi her med mange mange bæreposer fulle med ledninger som vi ikke vet hva er til engang. Og det er veldig mange like. Jeg har nå sagt NOK. Det må i det minste ryddes opp i. Jeg vil kaste dem, han vil beholde alt "sånn i tilfelle". Jeg tenker at det blir utrolig mye rot av det. Men greit nok. Noe er vi enige om at vi skal kaste. Noen har vi virkelig mange helt like av. Vi liker ikke helt å kaste det, siden de er helt brukbare. Vi tenker på miljøet. Hvor kaster man ledninger? Det er vel ingen vits å prøve å gi det bort Herregud, så mye dritt vi har. På bordet foran meg nå kan jeg telle: 2 tastaturer som aldri kommer til å bli brukt igjen, 2 webkameraer (laptopene våre har innebygget kamera, så de blir nok aldri brukt igjen), to dingser som holder kaffekoppen varm hvis du kobler den til daten, en ipod vi aldri kommer til å bruke, en mus, to trådløse routere, en switch og en hub (gud vet hva dette er, han ba meg skrive det ), masse mobiloverføringsledninger, Flere meter lange tvkabelledninger, ja, gud vet hva vi ikke har..... (det er igrunn ganske morsomt å sitte å observere han mens han rydder i skattene sine han er dypt konsentrert, og smiler litt når han finner ting han liker, og er veldig i tvil om hvilken haug han skal legge det i)
Dru Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 USB-kabler kan være greit å ha. Det finnes flere forskjellige, kjekt å beholde et par av hver. Det samme gjelder standardiserte strømkabler. Dingser som er brukbare, f.eks. iPod, kan selges. Eller gis bort. Hvis mobiltelefonene som hører til kablene har vandret heden så er det like greit å kvitte seg med kablene også. Kjøper man ny telefon så følger det med kabel uansett. Kaste kan man gjøre hos el-butikker, så vidt jeg vet tar de imot sånne ting. Det beste er at det finnes folk som jevnlig går gjennom el-søppel på sånne steder og bruker det de finner brukbart. Det bygges f.eks. pc-er som gis bort til institusjoner som trenger det og lignende ting.
cornygirl Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Jeg hadde solgt eller gitt bort det som er brukbart, slik som tastatur, webkameraer, ipod og lignende! Alltids noen som vil ha slikt for en billig penge! Ellers så er det bare å levere inn det dere ikke trenger på el-butikk...
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Hei. Jeg har også tatt meg selv i å irritere meg over alle ledningene som ligger og slenger her i heimen, og livet har blitt litt enklere etter at jeg begynte å pakke bort "mobiltelefon + lader" sammen når de blir erstattet av nytt. Greit å ha en i reserve i tilfelle tlf blir ødelagt! Ledningene som oppbevares i egnet eske blir merket med "kamera", "hvilken mobil", "ipod" etc så det blir lettere å finne det vi har bruk for! Merker dem med å skrive på bitteliten tape-lapp som festes rundt ledningen så det blir tape på begge sider.
Gjest Pupsilure Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Hei. Jeg har også tatt meg selv i å irritere meg over alle ledningene som ligger og slenger her i heimen, og livet har blitt litt enklere etter at jeg begynte å pakke bort "mobiltelefon + lader" sammen når de blir erstattet av nytt. Greit å ha en i reserve i tilfelle tlf blir ødelagt! Ledningene som oppbevares i egnet eske blir merket med "kamera", "hvilken mobil", "ipod" etc så det blir lettere å finne det vi har bruk for! Merker dem med å skrive på bitteliten tape-lapp som festes rundt ledningen så det blir tape på begge sider. Det var smart! Vi har begynt å ordne ting litt sånn her i huset også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå