Gå til innhold

gruer meg til sommeren!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er ei jente på 21 som studerer og bor i by. Har gått ned 5 kg ved hjelp av mye trening (6 dager i uka) og sunt kosthold. Har enda igjen 4 kg før jeg er på trivselsvekt (58 kg, er 169cm høy). Mitt store problem er sommeren. Hvordan skal jeg klare å holde muskelmassen (og ikke minst,vekten) ved like??

Skal bo hjemme hele sommeren og jobbe (2,5 mnd), og i hjembygda mi fins det ikke treningssenter av noe slag, og det eneste av utstyr jeg har er et frivekt-sett med håndvekter og skiver (ikke særlig tunge). Her i Bergen trener jeg aerobic (intervall), spinning og styrke med stang. Styrke trener jeg 2-3 ganger i uka. Er så utrolig glad i slike sal-timer der en blir pusha av andre, men er dårlig på å trene alene for meg sjøl :(

Jeg er lite glad i jogging, men innser at jeg nok må komme meg ut på noen turer iløpet av sommeren for ikke å legge på meg igjen. Kunne noen av dere trenings-kyndige vurdert hva som ville vært et passende treningsprogram for meg gjennom sommeren? Hvilke øvelser kan jeg ta med frivektene f.eks (over/underkropp) og hvordan bør jeg trene utholdenhet?

Håper på svar, vil fortsette mot målet om en slank og sterk kropp- også gjennom en sommer med mye god mat og færre treningsmuligheter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det hantler som går opp til ca ti tolv kg du har? I og med at det er skiver så kan du putte alle på èn stang vet du, for å få litt tyngde.

Tren foreksempel triceps med å holde armene over hodet og løfte hantelen opp fra nakken og til strak arm. Velg mellom en arm av gangen eller legg på mer og løft med begge.

En annen triceps øvelse kan være å lene seg på en krakk e.l. med albuene inntil kroppen, så heve å senke kroppen ved hjelp av triceps. Ha gjerne bena på en krakk også for mer motstand.

Biceps kan du jo kjøre vanlige curl, legg på skivene på èn hantel hvis det blir for lett å fordele vekten på to.

Legg alle skivene på èn hantel og hold den inn til brystet og kjør dype knebøy, bra for rumpa. Kjør også utfall med en hantel i hver hånd.

Push ups eller om du finner en egnet benk - kjør hantelpress for brystet.

Skulderpress og sidehev for skuldrene, roing for rygg. Sjekk for eksempel tech nutritions nettside eller andre treningsforum for nærmere beskrivelser av øvelser.

Og prøv å løpe litt, etter noen ganger liker du det bedre enn du tror:-) Ta på gode sko og bra musikk! Gå tur før frokost, og ellers sykle, rollerblades etc...

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...