Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det går an å få sykemelding pga syke barn?

Har ei jente på 2 år som har hatt feber i 2 mnd nå. Har snart brukt opp fraværsdagene jeg har krav på, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Legene har funnet ut at det er et virus, så det er dokumentert at hun er syk.

Alle svar mottas med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun har vært innlagt på sykehus mer enn en uke eller hvis barnet har en alvorlig diagnose kan du i noen tilfeller få sykemelding. Men det er strenge kriterier. Jeg fikk ikke sykemelding da mitt barn var innlagt på sykehus i en uke og lå med hjerteovervåkning og fikk masse medisiner intravenøst. Jeg måtte bruke ferien min.

Synes du skal snakke med legen din om det. Hvis det er mulig å få sykemelding hjelper legen deg med det.

Håper barnet ditt snart blir frisk igjen. :klemmer:

Skrevet
Hvis hun har vært innlagt på sykehus mer enn en uke eller hvis barnet har en alvorlig diagnose kan du i noen tilfeller få sykemelding. Men det er strenge kriterier. Jeg fikk ikke sykemelding da mitt barn var innlagt på sykehus i en uke og lå med hjerteovervåkning og fikk masse medisiner intravenøst. Jeg måtte bruke ferien min.

Synes du skal snakke med legen din om det. Hvis det er mulig å få sykemelding hjelper legen deg med det.

Håper barnet ditt snart blir frisk igjen. :klemmer:

Har en veninne i samme situasjon. Hun har fått sykemelding på seg selv pga. psykisk overbelastning. Dvs. hun er sliten og klarer ikke jobbe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...