Gå til innhold

Prøvetimen

millamin

Anbefalte innlegg

J eg skal klippe og farge håret nå og har bestillt prøvetimen til samme tid ettersom det er under 14 dager til bryllupet.

Ringte frisøren akkurat nå for å sjekke hvor mange timer hun har satt av ( skal hente kjolen min rett etterpå) og jeg spurte da om hun også kom til å sminke meg. ( tok det nesten som en selvfølge ) - men det skulle hun ikke . Det eneste som skjer på prøvetimen er at vi tar en prat, at hun tegner og forklarer etc...

Jeg ble litt overrasket - er det sånn for dere andre også , at prøvetimen kun er prat og at sminken får dere først prøvd rett før du skal i kirka ??

I samme salong tilbyr de full makeup til 210-315

og oppsett av kort hår til 310,-

Brudepakken koster 1500- 2000,-

Forskjellen er da at prøvetimen er inkludert og at frisøren setter av 4 timer enten du trenger dem eller ikke....

Jeg ble rett og slett litt skeptisk jeg nå - føler at jeg betaler mye fordi det står brud i prislisten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

På prøvetimen hos frisøren min skal jeg bli sminket, og hun skal prøve opptil flere varianter av oppsett på meg for å se hva som kler meg best. Hun ba meg sette av noen timer den dagen til dette da hun tar seg god tid til meg :D .

I brudepakken får jeg også hårkur noen dager før bryllupsdagen og farge av vipper og bryn om jeg ønsker det.

Hadde aldri tort å gå til en frisør som ikke prøver frisyre og sminke på deg, en tegning er ikke godt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På prøvetimen min skal jeg klippe tupper, farge over stripene, sette opp håret, og sminkes.

I brudepakken min er det prøvetime, makeup, håroppsett og lunch. Og så skal hun og forloveren hjelpe meg med å få på kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring frisøren din og spør hva som er inkludert i bryllupspakken din da vel? Og så kan du vurdere det da om du ender opp med å måtte betale for mye. I verste fall kan du jo avbestille bryllupspakken og heller bestille oppsett av kort hår og sminke. Du får jo til og med gjort det to ganger (=ink en prøvetime) for den prisen på bryllupspakken :)

Hvis du er i tvil, kan du jo undersøke priser hos andre frisører og ikke minst hva som er inkludert i pakken, for så å eventuelt bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pusekatt !

Det var det jeg akkurat gjorde og dette er inkuldert:

Prøvetime : en prat

Bryllupsdagen : sminke , oppsett av mitt korte hår , og en hodebunnsmassasje.

Når jeg snakket med henne tidligere - så forklarte hun at vi skulle sminke på prøvetimen og at jeg måtte ta med meg en leppestift jeg likte...

Men dette gjelder altså ikke lenger....

Derfor var jeg interresert i å høre hva dere andre betaler.....

Har jo tenkte det samme at jeg da heller bestiller sminke og oppsett uten brud foran seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres litt useriøst jeg, at du først får vite at du skal bli sminket på prøvetimen, og at det plutselig ikke gjelder?

SKal du ha slør eller tiara du trenger hjelp til å få festet?

Hvis ikke, vil jeg anbefale å enten bestille oppsett av hår+festsminke, eller bytte frisør.

Lykke til, håper du blir fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kutett ut hele bryllupspakken hos frisøren! Ringte og sjekket hva som var inkludert. Jeg har kort hår, så noe voldsom oppsetting var det ikke snakk om. Jeg skulle i grunnen bare få vask/legg/oppsett + sette fast slør og 3 blomster.... Sminke var ikke inkludert. Dette kostet fra 2700 til 3500 (sjekket ulike salonger).

Enden på visen var at jeg fikk min kusine, som er frisørlærling, til å feste sløret. hadde jeg ikke hatt henne, ville jeg fått mamma eller en venninne til å gjøre det. Sminke bestilte jeg på frisørsalong, etter at sminkøren på hudpleiesalongen jeg skulle bruke ble sykmeldt, det kostet 340 kr.

Det verste var at når jeg ringte rundt, så kunne de knapt fortelle hva som var i pakken. Og når jeg spurte hvorfor det var så voldsom forskjell i pris på brudepakken og vanlig oppsett av hår, så hadde de heller ikke noe svar bortsett fra "du får jo en prøvetime...." I den ene salongen hørte jeg faktisk den som svarte i telefonen si til en av de andre frisørene (mens hun forsøkte å holde foran røret) at jeg var en vanskelig og plagsom kunde, fordi jeg ville ha beskrevet hva som var i bryllupspakken.

Har tidligere fått satt opp håret (hadde langt før) i forbindelse med fest. Fikk ikke akkurat prøvetime, men fikk møtt frisøren og avtalt litt hva slags stil jeg ønsket på forhånd.

Og ja, du skal være litt skeptisk, for de setter virkelig opp prisen om det står brud foran. Se bare på brudebuketter. Skal du ha en enkelt oppsatt bukett med kun roser, f.eks, så må du aldri finne på å si at det er en brudebukett. En vanlig rosebukett koster ca 300-500, skal du ha den samme som brudebukett må du regne med 1300-1500 ihvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du burde være litt skeptisk når hun ikke vil sminke deg til prøvetimen. Det er jo da du skal få se hva et mulig resultat blir, og komme med tanker rundt det.

Det kan bli hektisk på bryllupsdagen dersom du ikke syns at førsteforsøket hennes på sminking blir noe fint, eller at det ikke helt passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvetimen min kostet 1500, men det var i 96 da så det har sikkert steget siden den gang. Men på prøvetimen satte hun opp håret på 4 forskjellige måter. Med og uten pynt/blomster. Klippet det som skulle klippes og tok hårkur. Sminket meg osv. til vi begge var enige at jo sånn ville jeg ha det. Så prøvetimen varte noen timer den ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren jeg skal til tar betalt per halvtime. Det kommer på 240 kroner pr 30 minutt på selve bryllupsdagen, men det er bare avsatt to timer, for jeg skal ikke gjøre det så fryktelig avansert akkurat. Make up er inkludert i prisen, for hun regner fra hun starter til hun er ferdig - max to timer inkludert alt.

Prøvetimen: fikk bare beskjed om å stikke innom et par uker i forveien så vi fikk snakket litt om hvordan jeg vil ha ting, hva jeg skal ha i håret og sånt. Farging og klipp tar svigermor seg av :wink:

Er ikke skeptisk til opplegget i det hele tatt, og stoler såpass på frisøren min at jeg tror hun vet hvordan hun skal sminke meg på den store dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at forloveren min og jeg skal ordne

både hår og sminke selv.....

Ser ut til at en del er mellomfornøyd både med prøvetimer og annet,

mens jeg kan slappe av og la min beste venninde ordne alt sammen,

hun kjenner meg best....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På prøvetimen min blir håret oppsatt og jeg sminket!

betaler kun 1500, for selve dagen og prøvetimen!

Og det her er i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal ha prøvetime to uker i forkant, for ho sa at om vi ikke skulle bli helt fornøyd ol hadde vi god tid til å prøve oss fram mot dagen. På prøvetimen forsøker vi ulike frisyrer, jeg tar med slør samt bilder av typer jeg kunne tenke meg, hun prøver sminke -ønskelig at jeg tar med favorittleppetift/mascara, og min forlover blir med og får prøve en rask oppsett av håret sitt hun også - så det slippes på dagen. Hun skal også sminkes, men dette gjøres ikke grundig på prøvetimen.

dette må vi betale:

brudepynt m sminke inkl prøvetime: 1750kr

forlover: oppsett av hår 500kr + sminke 150kr (jeg spanderer "sminken" på henne)

Synes ikke dette er for dyrt -dog dyrt nok, men jeg får en frisør jeg stoler på, flink og det virker proft. Vi får salongen alene hele dagen;)

Ellers sa min frisør at jeg ikke burde klippe håret rett før bryllupet, ikke nærmere enn max en mnd før. dette var fordi at nyklipt hår ikke er så lett å sette opp/feste, så tuppene kunne gjerne være litt slitt. Gjett om jeg ble glad for det - da kan jeg slappe av over at mitt hår ikke er superfint;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Jeg ble ikke sminket på prøvetimen. Håret ble satt lett opp og så pratet vi om sminken, jeg hadde med litt selv og så viste frisøren farger og hva hun syns. Fikk så enormt godt inntrykk av de som jobbet på salongen og min frisør spesielt at jeg ikke syns det var så skummelt. Hadde det blitt for ille, hadde jeg bare smiket meg selv... Jeg ble veldig fornøyd ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte nesten 1500 kr for min brudepynting. Det inkluderte en gratis prøvetime der vi pratet om frisyren min + prøvde den ut sånn løslig. Hvis jeg skulle ha blitt sminket ville det ha kostet ekstra. Vi bestemte også hvordan jeg skulle sminkes, men siden jeg skulle ha så lite med sminke var det ingen vits i å prøve ut dette på forhånd. Må legge til at hadde dette vært en frisør jeg var usikker på og ikke la min fulle tillit til, så hadde jeg garantert ville prøvd ut både frisyren og sminken nøye på prøvetimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må legge til at hadde dette vært en frisør jeg var usikker på og ikke la min fulle tillit til' date=' så hadde jeg garanter ville prøvd ut både frisyren og sminken nøye på prøvetimen![/quote']

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...