lillelille Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Hei:) Vi planlegger tur til London til høsten. Er det noen som har tips til hotell der? Helst billig, sentralt og rent.. Det er ikke nødvendig at det er nytt og fancy, men det bør være rent.. Og eget toelatt og dusj. Håper det er noen som har tips
Kjetil E Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Det er faktisk en veldig vannskelig kombinasjon du ber om der. Hoteller i London er generelt ikke billige, hvis det i tillegg skal være sentralt og ha grei standard så sliter du litt. Du bør ihvertfall regne med en del over 1000 lappen pr natt for dobbeltrom. Har bodd både på St. Giles og Juryes Doyle Clifton Ford hotel som begge ligger nær Oxford Street. Og da lå det vel på mellom 1500 og 2000 for natta for et dobbeltrom. Du kan jo sjekke YMCA de bruker å ha billige rom, men forholdsvis lav standard og vet heller ikke hvor sentralt i London dette er. Bodde en gang med koret på et YMCA i London, men det var i et litt snuskete område på sydsiden av Themsen for å si det sånn. Ikke langt unna der de store opptøyene på 80 tallet var.
Varsia Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Da jeg var på klassetur i London bodde vi på Apollo Hotel, først og fremst fordi det var billig (men jeg husker dessverre ikke prisen, og det er noen år siden nå). Det var i det området som heter Victoria et eller annet (ja hør på Londoneksperten ), og det tok 20-25 min å gå til Oxford Street, og enda kortere tid til Hyde Park. Hotellet var helt greit, rett og slett, rent og alt sånt, med bad på rommene. Så du kan jo sjekke det ut i det minste:)
Fun Light Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Hotellkjeden Travel Lodge har noen helt greie, billige og rene hoteller! Vi lå på det som ligger i Liverpool Street, og hadde dermed veldig grei tilgang til metro alle retninger. Anbefales!
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Du kan ikke få i både pose og sekk. Skal det være billig, så må du gi avkall på sentral beliggenhet og god standard. Vet ikke alle det da?
Varsia Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Du kan ikke få i både pose og sekk. Skal det være billig, så må du gi avkall på sentral beliggenhet og god standard. Vet ikke alle det da? Pøh, det stemmer ikke... Nå er jo både sentral beliggenhet, god standard og billig definisjonssaker, men etter min definisjon har det aldri vært noe problem:)
Gjest Bess Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Pøh, det stemmer ikke... Nå er jo både sentral beliggenhet, god standard og billig definisjonssaker, men etter min definisjon har det aldri vært noe problem:) Hvis det aldri har vært noe problem for deg hvorfor anbefaler du ikke et hotell da? Hvis ikke så blir jo din påstand om at "pøh det stemmer ikke" bare en ... påstand!
Gjest lucy d-.-b Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Vi pleier å bo i Bayswater/Queensway når vi er i London. 20 min å gå til Oxford street, og rett ved siden av Hyde Park så det er et deilig område. Ikke bråker det om natten eller noe. Vi pleier å sove 3-4 netter, og da betaler vi rundt 2000,- for dobbeltrom for hele turen. Det er billig, og de hotellene vi har bodd på har vært rene. Helt ok standard, ikke fancy, men alt man trenger. Hmmm.. Men hva de heter. Jeg tror jeg skal sjekke litt og evt komme tilbake med navnene, men vi fant dem gjennom en nettside av noe slag, søk på http://kelkoo.no etter hoteller i London. Da kommer du ofte inn på sider som har oversikt over mange hoteller og i tillegg kan folk legge inn omtaler. Min erfaring er at 2-3 stjerner av en gjest er ok standard. Folk har jo ofte høye krav til interiør osv, og da kommer man til kort i London uansett, de har ikke peiling på innredning
lillelille Skrevet 30. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. april 2008 Hei alle som har svart Jeg har vært uten internett en stund, men nå er jeg på nett igjen. Tusen takk for mange gode tips! Skal begynne å søke opp hotellene og sjekke nettsidene dere har tipset meg om med en gang. Tusen takk
LovvLee Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Vi pleier å bo i Bayswater/Queensway når vi er i London. 20 min å gå til Oxford street, og rett ved siden av Hyde Park så det er et deilig område. Ikke bråker det om natten eller noe. Vi pleier å sove 3-4 netter, og da betaler vi rundt 2000,- for dobbeltrom for hele turen. Det er billig, og de hotellene vi har bodd på har vært rene. Helt ok standard, ikke fancy, men alt man trenger. Hmmm.. Men hva de heter. Jeg tror jeg skal sjekke litt og evt komme tilbake med navnene, men vi fant dem gjennom en nettside av noe slag, søk på http://kelkoo.no etter hoteller i London. Da kommer du ofte inn på sider som har oversikt over mange hoteller og i tillegg kan folk legge inn omtaler. Min erfaring er at 2-3 stjerner av en gjest er ok standard. Folk har jo ofte høye krav til interiør osv, og da kommer man til kort i London uansett, de har ikke peiling på innredning Enig, Bayswater er bra område. Nærme Notting Hill og markedene der er det også MEN, hold deg for gud skyld unna royal bayswater hotel. Nasty! Folk kunne vandre rett inn av vinduene (uten lås, kunne bare løfte opp) pga. flatt tak utenfor. Det var store hull på sidene av de grå madrassene med blodflekker, og en dag vi kom hjem sto døren oppe og etter ti min kom en vaskehjelp som hadde tatt pause i vaskingen av rommet. Pluss at brannalarmen gikk midt på natten og vi var de eneste som gikk ned i resepsjonen, for de andre gjestene var så vant til at det ulte!? Beklager langt innlegg, mye oppbygde følelser her, hehe
LovvLee Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 På www.tripadvisor.com er det forresten anbefalninger og advarsler om de aller fleste hoteller i london. Mye å lese da... og ta ting med klype salt og alt det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå