Gjest ts Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 hallo, jeg skal reise til thailand for første gang i august og har fått med meg at jeg må ta noen vaksiner før jeg skal dit. gjør alle legekontor i oslo det eller må jeg til vaksinasjonspoliklinikken for å få dem? og trenger jeg noe mer papirer bortsett fra pass (vanlig pass har jeg ennå, ikke maskinlesbart, det er vel greit? er det ikke bare usa som krever det?), visum trengs ikke pga jeg bare skal være der 2 uker. hva med helsekort? trenger jeg det? hørte noe snakk om det... og forsikring har jeg... håper noen med thailanderfaringer vil svare!
Olive Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Vanlig pass går helt fint! Helsekort har aldri jeg hatt med hvertfall, så lenge man har god forsikring skulle det ikke være noe problem Vaksiner er ikke obligatorisk når man skal til Thailand, bare for å nevne det. Du får de som regel ikke på legekontoret så er nok greiere å bare ta kontakt med en reiseklinikk med en gang
gard Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Hei Sjekk http://fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&am...386:1:0:0:::0:0 for å se hvilke vaksiner som er anbefalt for Thailand :-)
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 hallo, jeg skal reise til thailand for første gang i august og har fått med meg at jeg må ta noen vaksiner før jeg skal dit. gjør alle legekontor i oslo det eller må jeg til vaksinasjonspoliklinikken for å få dem? og trenger jeg noe mer papirer bortsett fra pass (vanlig pass har jeg ennå, ikke maskinlesbart, det er vel greit? er det ikke bare usa som krever det?), visum trengs ikke pga jeg bare skal være der 2 uker. hva med helsekort? trenger jeg det? hørte noe snakk om det... og forsikring har jeg... håper noen med thailanderfaringer vil svare! Husk at passet ditt må være gyldig i 6 mnd etter at du reiser hjem fra Thailand, ellers kommer du ikke inn i landet! Og helsekortet skal bare brukes i EU/EØS-land. Trenger det ikke i Thailand.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Hvis du skal til et typisk turiststed er det ingen påkrevde vaksiner eller malariaprofylakse. Det anbefales likevel at du sørger for at de vanlige vaksinene dine er oppdatert (difteri, polio, stivkrampe). I tillegg kan det være lurt å vaksinere seg mot Hepatitt A som er mye mer utbredt lenger sør enn i skandinavia (anbefales for alle som reiser en del). Hvis du er sexturist anbefales vaksine mot Hepatitt B (pluss kondom!) DUkoral kan også vurderes. FOrebygger turistdiare til en viss grad. Myggmiddel er også å anbefale. Myggen i sørøstasia overfører ikke bare malaria, men hvis du er uheldig også japansk encephalitt og dengue-feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå