Gå til innhold

Friskt blod fra underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har den siste måneden blødd mye friskt blod fra underlivet. Har gått på p-piller i årevis (aldri noe problemer før) og er 21 år. Er livredd for at det skal være noe alvorlig galt med meg :(

Har bestilt time hos gynekolog, men er fryktelig redd..

Noen som har hatt friske blødninger før? Og hva var det i så fall?

Tenker bare det verste, selv om jeg vet at alderen min tilsier at det ikke skal være alvorlig sykdom.

:sukk::(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være jeg er helt blåst, men hva mener du med friskt blod?

Gjest ruskesara
Skrevet

Var veldig plaget med blødninger utenom mensen selv,var hos legen men hun fant ikke noe galt på div. prøver og undersøkelser.måtte slutte på p-piller for å se om det bedrer seg,kan altså være p-pillene sin skyld.kroppen og hormonbalansen kan jo forandre seg.brukte p-piller i mange år uten problemer,prøvde til slutt et par andre merker uten at det hjalp. Det er liten sannsynlighet for at det er noe alvorlig galt :klemmer:

Skrevet

At blodet er nytt, lyserødt og ferskt? Fremfor mørkt og litt "gamlere" blod, hvis du skjønner.

• Liker 1
Skrevet
Var veldig plaget med blødninger utenom mensen selv,var hos legen men hun fant ikke noe galt på div. prøver og undersøkelser.måtte slutte på p-piller for å se om det bedrer seg,kan altså være p-pillene sin skyld.kroppen og hormonbalansen kan jo forandre seg.brukte p-piller i mange år uten problemer,prøvde til slutt et par andre merker uten at det hjalp. Det er liten sannsynlighet for at det er noe alvorlig galt :klemmer:

Takk for svar! Kjempegodt å høre at det er noen andre som har hatt det samme og som det ikke var noe galt med :klem:

Skrevet

Ikke for å bekymre deg, men jeg opplevde det samme (19 år) og jeg hadde en cyste i underlivet. Håper alt går bra med deg :klem:

Skrevet
Ikke for å bekymre deg, men jeg opplevde det samme (19 år) og jeg hadde en cyste i underlivet. Håper alt går bra med deg :klem:

Godartet da mener du? :(

Skrevet
Ja, jeg er fortsatt fertil.

Det var jo godt.. Måtte du fjerne cysten ved operasjon?

Så bekymret jeg, blør fortsatt :forvirret:

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest- 18år
Skrevet

Opplever blødninger fra underlivet jeg også...blir litt bekymret egentlig, startet vel i slutten av mai med mensen som vanlig, mye lettere enn tidligere ingen smerter i det hele tatt ( imotsetning til et vanlig smertehelvete), men ettersom jeg nærmet meg eksamensdagen tiltok blødningene og holdt seg der en stund før det begynte å gi seg opp mot tid for ny mens og jeg blør fortsatt litt....Leste på lommelegen at blødninger fra underlivet utenom menssyklus kan forekomme ved hormonforstyrrelser som følge av stress og psykiske belastninger hos unge kvinner? For øyeblikket innbiller jeg meg at det er eksamensstress og jobbstess som forårsaker det for min del.....?

• 1 år senere...
Gjest anonymus
Skrevet
Opplever blødninger fra underlivet jeg også...blir litt bekymret egentlig, startet vel i slutten av mai med mensen som vanlig, mye lettere enn tidligere ingen smerter i det hele tatt ( imotsetning til et vanlig smertehelvete), men ettersom jeg nærmet meg eksamensdagen tiltok blødningene og holdt seg der en stund før det begynte å gi seg opp mot tid for ny mens og jeg blør fortsatt litt....Leste på lommelegen at blødninger fra underlivet utenom menssyklus kan forekomme ved hormonforstyrrelser som følge av stress og psykiske belastninger hos unge kvinner? For øyeblikket innbiller jeg meg at det er eksamensstress og jobbstess som forårsaker det for min del.....?

Jeg har selv hatt cyste i underlivet , men de omtalte det som kreft, fordi jeg gikk igjennom en stor operasjon, for den var ondartet. Men fjernet den alt er bra, kan bli gravid.

Men har selv hatt friskt blod som mensen, denne mnd, og det er første gang, kan det være graviditet ?

eller att jeg har vært gravid evnt?

• 8 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente som snart fyller 18 år.

Jeg begynte med p-piller i januar, og det har forholdsvis gått ganske greit. I det siste har jeg "rota" litt med p-pillene, glemt de å sånn. Jeg er ikke lengre i noe forhold, så har ikke tatt det så veldig tungt.

Det er 2 ting, tror jeg. Som jeg trenger svar på.

1. Mensenblodet mitt er skummelt RØDT! det er som å skjære seg i fingern å blø reint blod, så rødt er det, og det skremmer meg. For har aldri hatt det sånn før. Har hørt at det kan være cyste??? Jeg vet ikke jeg. Jeg går på synfase, og de to siste månedene har jeg fått mensen allerede på de blå pillene som er i slutten av brettet, før sukkertablettene - da jeg egentlig SKAL ha mensen. Så har mensen i en og en halv uke nesten jeg, og det er jo ganske kjipt.

Dette er jo ikke noe direkte spørsmål, men dere/du kan svare likevel? hehe

2. Jeg vet ikke hvor lenge jeg har kjent disse smertene, men det har vært en stund. Jeg får nemlig engang i blant "stikking" i brystet eller hjerte, iallefall på venstre side. Og det skremmer meg også litt. For jeg er redd det kan være hjerteinfarkt eller noe inni der? Ei venninne av meg måtte slutte med p-iller fordi ho hadde 70 prosent sjangs for å få blodpropp eller hjerteinfarkt. Kan jeg ha noe av dette?? Eller er det vanlig under stressforhold å få sånne greier? Jeg stresser jo egentlig ikke så mye.

I tilegg så har jeg vært veldig mye svimmel i det siste.

Jeg tror det er alt. Håper jeg kan få et svar på dette rotete brevet her!

• 4 år senere...
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 18 år.

Jeg går på p-ring men glømmer av og til å ta den tilbake etter sex.

Jeg fikk sopp den ene dagen og valgte å ta ringen ut for å ikke irritere det. Etter soppen var over merket jeg en intens svie og fant ut at jeg hadde tre svære rift og valgte derfor å enda ha ringen ute. Etter en uke med p-ringen ute så fikk jeg mensen. Men blodet er knall rødt og aner ikke hva det betyr.. Skal ikke ha mensen før 1 uke egentlig...

Dette har vært i snart 4 dager med intens blødning.

Noen som har kjennskap til dette eller hvet hva det er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...