Gå til innhold

samarbeid med far,nå man ikke er sammen lengre?

Anbefalte innlegg

Gjest xsamboer
Skrevet

Hvordan samarbeider dere med far,når dere ikke er sammen lengre?

I min situasjon så er det kun snakke om barnet,føles jeg må dra ordene ut.

Føler at han forandret seg etter han ble sammen damen sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en svigerinne som nettopp er kommet i samme situasjonen.

Han gikk pga ny dame, og svigerinnen min sier at av og til tror hun han blir påvirket av den nye damen sine meninger når det gjelder deres felles barn.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Dette er nok ganske vanlig. Min eks og jeg har alltid samarbeidet godt, og når hans nye kone ikke er i nærheten, prater vi om alt mellom himmel og jord. Han kan til og med komme på en kopp kaffe, så lenge hun ikke får greie på det.

Hvis vi snakker sammen i telefonen, merker jeg veldig fort om hun er i nærheten eller ikke. Litt trist at hun skal ha i mot meg, for han er en av mine beste venner og far til mine barn. Og vi er kun venner og foreldre.

Merker nok at hun trekker i trådene, og innretter meg etter det. Jeg har ikke noe ønske om å lage problemer dem i mellom.

Skrevet

Jeg er en av dem som har hatt et ekstremt dårlig forhold til min eks. Ikke fordi jeg ikke har villet samarbeide, men samarbeid går to veier. I tillegg har han trukket seg mer eller mindre ut av livet til barna etter at vi ble skilt, og dette har han sagt er fordi han ikke har tid til unger (på familievernkontoret). Min oppfatning av ham som omsorgsperson har falmet etter skilsmissen dessverre.

Men nå de siste to tre månedene har jeg sett en endring, han har nemlig fått seg ny dame. Og det kan virke som om hun har positiv innflytelse på ham. Så for meg så håper jeg denne damen blir og er fornuftig som menneske. Har ikke hørt om henne annet enn gjennom ungene etter at de har vært på samvær, men merker godt forskjell på min eks. Ikke at han stiller opp mer for ungene, men nå svarer han blant annet på forespørsler og gjør ting med ungene de gangene de er der.

Men all kommunikasjon foregår skriftlig mellom oss, vi kan visst ikke prate sammen. Da tilter han uansett hva jeg sier eller gjør. Håper bare en dag han kan gi meg muntlig beskjed om ting også :)

Skrevet

Jeg pleier å informere faren hvis barna er syke. Sier ikke fra ved vanlige forkjølelser ol, men mer alvorlige eller kroniske ting. Ellers ingen kontakt. Han har nesten ingen kontakt med barna heller. Jeg spurte en gang om to av barna kunne være hos han da ene barnet ble veldig syk og måtte legges inn på sykehuset. Men det passet ikke. Barna måtte derfor overnatte på en sofa på sykehuset. Føler egentlig at jeg har 100% ansvar for barna på alle måter. Han bryr seg egentlig ikke. Han har ny familie nå. Han har samvær på papiret, men det er nok bare for å betale mindre barnebidrag. Det er nok ikke den nye dama som er skyld i hans oppførsel. Tror ikke han bryr seg om hva hun mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...