tidja Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Kjenner noen som har store gjeldsproblemer.Mannen i huset tar opp stadig nye forbrukslån til å betale regninger og forbruk.Kvinnen var ikke klar over dette.Nå har dem 3 mill i gjeld.Skal selge huset og da blir det 1 mill i gjeld igjenn.Hun er redd for at han skal ta mere lån i hennes navn og vil stoppe dette.Kan hun reservere seg mot lån et eller annet sted slik at det er ikke mulig å få mere lån noen gang. Hjelp ......
Frey Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Han kan ikke låne noe med pant i deres felles eiendom uten at hun godkjenner det, så at hun ikke har vært klart over det stiller jeg meg tvilende til. Man kan heller ikke ta opp lån i annens navn, det er ikke mulig. Godkjennelse av lånesøknad krever alltid underskrift av den som søker lånet. De bør snarest ta kontakt med en økonomisk rådgiver for å få hjelp til å rydde opp.
Titta Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Hadde jeg vært utsatt for noe slikt hadde jeg sperret personnummeret mitt for kredittsjekk. Det burde stoppe hvertfall endel i forhold til nye lån og kreditter i hennes navn. Utover det har jeg ingen gode forslag til hva hun skal gjøre.
Titta Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Han kan ikke låne noe med pant i deres felles eiendom uten at hun godkjenner det, så at hun ikke har vært klart over det stiller jeg meg tvilende til. Man kan heller ikke ta opp lån i annens navn, det er ikke mulig. Godkjennelse av lånesøknad krever alltid underskrift av den som søker lånet. De bør snarest ta kontakt med en økonomisk rådgiver for å få hjelp til å rydde opp. Njå, lovlig er det ikke, men mulig er det så absolutt. Det er ikke værre enn at han forfalsker signaturen hennes og sørger for at han går gjennom posten slik at hun ikke får brevene om at kredittsjekk er foretatt. En trenger jo ikke møte opp personlig for å ta opp lån, nok av steder hvor en gjøre det online/sender inn papirer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå