Gå til innhold

For å få det avklart en gang for alle:

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Får man mørkere/kraftigere hårvekst av å vokse bort hår?

Er det noen som pleier å vokse overleppen og har erfaringer å dele ang. det?

Har noen mørke hår på overleppa som jeg gjerne vil ha bort. Ser det teit ut å være hårløs på overleppen mens man har hår ellers i ansiktet (små, fine, lyse hår der da :wink: )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat fra denne månedens "Henne":

Mange tror at hårveksten blir kraftigere ved barbering, men det stemmer ikke. Napping har imidlertidig en slik effekt.

Dessuten vil hårene (avhengig av retningen du napper) ofte vokse ut igjen "feil retning" og da ser det jo iallefall dumt ut!

Jeg vil absolutt anbefale deg å vokse ikke nappe overleppen. Hvis det ikke er så mye, hva med å bleke dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tror at hårveksten blir kraftigere ved barbering, men det stemmer ikke. Napping har imidlertidig en slik effekt.

Tror Henne skal sjekke kildene sine igjen, for dette stemmer ikke i det hele tatt. Ta det dere leser i disse bladene med en klype salt folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Napping og voksing blir vel det samme vel? Man drar jo håret ut med roten på samme måte både med voksing og napping...

Leste også dette i Henne, og ble litt usikker på hva som stemmer - har jo hørt omvendt før :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

starie, siden du vet dette med sikkerhet, kanskje du kan dele kildene dine med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en eksamen fra å kalle meg hudpleier, og kildene mine er skolebøker, kurs og samtaler med hudleger - så det er litt vanskelig å bevise. Du får bare stole på meg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Starie: siden du er fagfolk :wink: ; vil du anbefale folk å vokse overleppa? Er veldig i tvil om jeg skal gjøre det, har litt mørkere hår der enn ellers i ansiktet, men ingen ordentlig bart altså. Er bare redd for at om jeg skulle gro ut hårene igjen, så har de blitt til en skikkelig bart! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager det deg veldig, ville jeg ha fjernet dem ja. Er det få hår kan du jo bare nappe dem også. Vær litt obs på at når du har vært hårløs og det vokser ut igjen, virker det mer. Du får ikke bart av å vokse og det koster bare rundt en hundrings i salong. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Sitat fra denne månedens "Henne":

Dessuten vil hårene (avhengig av retningen du napper) ofte vokse ut igjen "feil retning" og da ser det jo iallefall dumt ut!

Jeg vil absolutt anbefale deg å vokse ikke nappe overleppen. Hvis det ikke er så mye, hva med å bleke dem?

Merkelig at jeg ikke har svære buskete svarte øyebryn, etter 10-12 år med napping....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...