Gå til innhold

Alle les dette!!!!!!

Cyndi

Anbefalte innlegg

Hei!

Husker dere den nigerianske jenta Amina Lawal som ble dømt til dødenav regjeringen for utroskap? Hun har en liten baby, og det ble stort slått opp her hjemme. Som dramatisk(?) konsekvens ble blant annet Miss World konkurransen flyttet til London. Etter all oppmerksomheten ble dødsdommen tilsynelatende opphevet, men nå har oppmerksomheten avtatt og dermedslår de til igjen: 3. juni skal jenta henrettes ved hjelp av "kombo'n"; Levende begravet/steining. Hun skal begraves til halsen og deretter steiner de hodet.

Så lett skal de ikke slippe unna med det!

Amnesty samler nå underskrifter, en liknende kampanje reddet en annen nigeriansk pike fra dødsstraff. Og det tar kortere tid enn å levere selvangivelsen pr. tekstmelding. Les info nedenfor, underskriv lista, og send denne mailen videre til de fleste i adresseboka di.

Gå inn på denne addressen for å skrive under:

Link slettet. Hege

www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot
Nei, dommen skal opp til ny HØRING 3.juni.

Link slettet. Hege

Helt riktig. Link nr. 1 er FEIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager feil informasjonen. I januar 2004 er dommen satt til.

Kan ikke bare alle gjøre en liten innsats, og skrive under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehhhhhhh....hva er det du er lei av da?

Jeg skriver gjerne under......går nå direkte til nevnte link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det enda finnes engasjerte folk.

Klart, min stemme(og sambo) er registrert!

Innlegget er endret. Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Ærlig talt.

Amnesty sier i link nr 2 at de IKKE ØNSKER at man skal skrive under.

Sexy Sadie: synes du var litt drøy der. Hva har det med saken å gjøre? Tror faktisk bistand hjelper, for da opprettholder man fokus på landene og kan stille krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tull.

Helt sant!!

Jobber som journalist og har intervjua Amnesty om dette. De er drittlei av kjedebrev som går rundt i deres navn. De jobber ALDRI på den måten.

Vil dere støtte Amnesty gå inn på nettsidene deres i ny og ne og støtt kampanjene ders der...eller bli medlem.

Buhu-historier på epost i navnet til Amnesty/FN eller andre "gode organisasjoner" er så og si alltid junk-mail.

Og det ødelegger det gode navnet og ryktet til seriøse og ordentelige organisasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sitatet er hentet fra den omtalte linken:

Amnesty International ønsker likevel ikke å gripe direkte inn i den juridiske prosessen i saken til Amina Lawal, og anbefaler heller ikke at det på det nåværende tidspunkt iverksettes noen aksjon spesielt rettet inn mot hennes sak.

Og dette er hentet fra våre regler:

Det er ikke tillatt å bruke diskusjonsforumet for å samle inn veldedighetsgaver og-eller underskrifter.

www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det sto faktisk på amnesty sine sider at de ville at man skulle signere under på det brevet som er skrevet og skal sendes.

Når det står det sidene deres så regner man da med at de mener det.

Selv er jeg også skeptisk til all den mailensom stadig kommer i innboksen om å støtte dit ogg datt, men om man kan gå inn på den virkelige hjemmesida, og leser det samme der, så skjønner man jo at alt i er bare oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppfordring til å tenke oss om??? :evil: Hva mener du med det?

Dette var en link til Amnesty - så vidt jeg husker - og det var ikke noe som skulle tilsi at dette ikke var reelt.

(... mulig du mener at den organisasjonen ikke er verd noen ting - i så fall får det stå for din regning.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Poenget er LB - at Amnesty International IKKE arbeider på DEN måten - og vil heller ALDRI gjøre det. DET burde ALLE vite!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det ikke - og tydeligvis mange med meg!!! SÅ ALLE VET NOK IKKE DET... og det ser ut til at Amnesty har en liten informasjonsjobb å gjøre når det er så mange som ikke vet det som du mener ALLE burde vite....

Det er bare å beklage at jeg (og vel flere med med) ikke er opplyste nok!

....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

....... enkelte tar på skylapper, og biter på gang på gang på gang. Er dere virkelig klar over hvor mye disse mailene skader Amnesty??????? :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...