Gå til innhold

Hvem skal følge opp kirkegulvet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha to stykker til å følge en opp til alters?

Vil gjerne ha både pappa og stefaren min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan man ha to stykker til å følge en opp til alters?

Vil gjerne ha både pappa og stefaren min...

Blir det plass? :klø:

Min far skal følge meg opp kirkegulvet.

Skrevet

Min far skal følge meg opp!

Var også inne på tanken på at både bror og bestefar (en av de) skulle bli spurt, eller at jeg gikk alene opp..

Endte tilslutt opp med pappa - og gleder meg veldig til det!

(Har ikke spurt han ennå, så gleder meg til det også jeg!)

Skrevet

Nei, det blir kanskje ikke plass?? Kommer vel an på kirken..

Men det finnes vel ingen regler for dette?

Skrevet

Tror ikke det er andre enn du selv som bestemmer.. Kan dere ikke spørre om å få teste da? En gang kirken er åpen?

Evt ta med deg to andre, bare sånn at tre i bredden er testet ut før du evt spør de du ønsker å ha med deg..

Skrevet
Tror ikke det er andre enn du selv som bestemmer.. Kan dere ikke spørre om å få teste da? En gang kirken er åpen?

Evt ta med deg to andre, bare sånn at tre i bredden er testet ut før du evt spør de du ønsker å ha med deg..

Smart!

Har helt siden jeg var i tenårene sagt til "alle" at jeg vil at både pappa og stefaren min skal følge meg, så det bør være plass :fnise:

Skrevet

Min lillebror skal følge meg opp, det blir veldig bra :-) Faren min døde for 20 år siden, og har ingen andre enn min bror på 14 år som jeg vil skal følge meg opp.

Skrevet

Ingen som skal gå opp kirkegulvet sammenmed sin tilkomne da? Det vil jeg.

Skrevet

Vi vurderer også å gjøre det sånn.

Skrevet

Pappaen min såklart....har alltid vært en selvfølge, og jeg har da ikke behøvd å spørre en gang om det.... :) Gleder meg masse,og det vet jeg han gjør også... :)

Skrevet

pappa skal følge meg opp. Dette er en av seansene i bryllupet jeg gleder meg aller mest til. At pappa som jeg er så glad i (og som kommer til å være kjemperørt) skal følge meg opp gulvet og gi meg fra seg til min tilkommede. Og gleder meg også til å se uttrykket i ansikten til min kjære når han ser i meg som brud for første gang :)

Jeg tror det går fint å gå tre i bredden i kirka, hvis det er en vanlig bred kirke. Du kan jo gå midt mellom de? Ser kanskje bedre ut enn hvis de holdt hverandre i hendene liksom ....;)

Skrevet
Jeg tror det går fint å gå tre i bredden i kirka, hvis det er en vanlig bred kirke. Du kan jo gå midt mellom de? Ser kanskje bedre ut enn hvis de holdt hverandre i hendene liksom ....;)

Var det jeg tenkte ja :) Blir fint for meg som kommer til å være kjempenervøs OG som har dårlig balanse fra før :fnise:

Skrevet

Sønnen vår på 5 år skal følge meg opp ettersom far er død.

Skrevet

Det sal da ikke være noe problem med tre i bredden opp kirke gangen. De kirkene jeg har vært i går det både 4 og 5 i bredden, vist ikkje meir.

(Ibegravelser bærer jo de ut kisten med to i bredden, pluss kisten i midten, og det er god plass)

Skrevet
Det sal da ikke være noe problem med tre i bredden opp kirke gangen. De kirkene jeg har vært i går det både 4 og 5 i bredden, vist ikkje meir.

(Ibegravelser bærer jo de ut kisten med to i bredden, pluss kisten i midten, og det er god plass)

du sier noe der. Tror ikke det skal være noe problem i det hele tatt! Høres i grunn ut som en fin ting at begge to får følge deg opp

Skrevet

Det gjorde vi.. møtte min kjære ved kirken, og så gikk vi sammen.

For meg ble det ikke naturlig å "gis bort.".. for det første så syns jeg ikke at vi jenter skal gis bort.. Kall meg gjerne rødstrømpe;) Men for meg føltes det feil.. For det andre var jeg voksen og har bodd sammen med han som er mannen min i 5 år.. noe som også bidro til at jeg følte det ble feil for meg å gå inn med noen andre enn min tilkommende. Syns faktisk det minuttene vi hadde utenfor kirken før vi gikk inn sammen var nydelige.. der stod vi med sommerfugler i magen og tårer i øynene og det var en fantastisk følelese!!

Skrevet

Hvordan skal du holde buketten? Eller tenker du kanskje å holde en av dem i armen, og buketten i den andre hånda? Blir kanskje litt dumt hvis den ene bare skal gå ved siden av deg, mens den andre holder i deg.

Skrevet

Pappan min skal følge meg meg, å jeg er så stolt.. :jepp: Han har MS og må bruke rullestol, så jeg var forbrett på at han ikke ville, men joda, han stiller opp og jeg er så glad.. :)

Skrevet

Jeg skal ha ste-bestefaren min til å følge meg opp kirkegulvet :)

Jeg har en far som ikke er bedt i bryllupet (ikke noen kontakt med han lenger)

Og jeg har alltid følt jeg ble motatt så godt av stebestefaren min. Og han behandlet meg på lik linje med hans "ordentlige" barnebarn, og DET betyr mye for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...