PoisonIvy Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Er jo fartsatt en stund til jeg trenger å tenke på dette, men hadde vært fint med noen tips... Har skilte foreldre hvor begge er gift på nytt. Hvor skal man plassere disse?? Har vokst opp med stefar, så vil gjerne ha han i nærheten... Noen i samme situasjon?
snexi Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Min søster giftet seg i fjor og der har foreldrene hans etablert seg på nytt begge to. Hun ordnet det med og ha både mine/hennes foreldre pluss begge foreldrene hans med sine respektive fremme med brudeparet. Synest egentlig det var en fin gest jeg, en må nesten plassere sånn som en ønsker og ikke nødvendigvis være så tradisjonell.
PoisonIvy Skrevet 26. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2008 Enig i at man ikke trenger å være så tradisjonell, men det kan fort bli en stor utfording når man har 4 par foreldre som alle gjerne vil sitte ved siden av brudeparet.. :klø:
Gjest Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Har fundert litt på dette og om den ene personen har bare et foreldrepar så kan de løses med en tradisjonel bordplassering. Nemlig: Brudgommens stefar Brudgommens mor Brudens far Brud Brudgom Brudens mor Brudgommens far Brudgommens stemor
snexi Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Du må bare forberede foreldrene i forveien på hvordan situasjonen vil bli og at dere har prøvd og gjøre det beste ut av det. Foreldrene dine bør jo i utgangspunktet bli glade for at du eventuelt vil ha deres respektive fremme med dere og ikke lage ubehageligheter for at alle ikke får sitte med brudeparet, det er jo strengt tatt ikke mulig. Der er jo en brudgom med foreldre også. Vil gi deg et godt tips, ikke la bryllupet bli ødelagt av andres tips og innblandinger, det har nemmelig jeg vert med på. Om ikke det ble synelig for andre så fikk jeg og mannen kjenne det på kroppen da vi giftet oss, han har nemmelig to pappaer som ikke er på talefot og slekten deres ellers. Så både jeg og mannen sitter igjen med den konklusjonen i dag at om vi hadde vist hva vi gikk til så hadde vi dratt bort bare han og jeg og gjort dette stille og rolig. Litt leit egentlig og tenke sånn, men vi trøster oss med at min familie koste seg og så ikke så mye til dette. Uansett lykke til, og lytt til hjertet deres og ikke andres meninger.
PoisonIvy Skrevet 26. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2008 Har fundert litt på dette og om den ene personen har bare et foreldrepar så kan de løses med en tradisjonel bordplassering. Nemlig: Brudgommens stefar Brudgommens mor Brudens far Brud Brudgom Brudens mor Brudgommens far Brudgommens stemor I mitt tilfelle må det da bli noe slikt: Brudens stefar Brudgommens mor Brudens far Bruden Brudgom Brudens mor Brudgommens far Brudens stemor Kanskje ikke så dumt....
PoisonIvy Skrevet 26. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2008 Du må bare forberede foreldrene i forveien på hvordan situasjonen vil bli og at dere har prøvd og gjøre det beste ut av det. Foreldrene dine bør jo i utgangspunktet bli glade for at du eventuelt vil ha deres respektive fremme med dere og ikke lage ubehageligheter for at alle ikke får sitte med brudeparet, det er jo strengt tatt ikke mulig. Der er jo en brudgom med foreldre også. Vil gi deg et godt tips, ikke la bryllupet bli ødelagt av andres tips og innblandinger, det har nemmelig jeg vert med på. Om ikke det ble synelig for andre så fikk jeg og mannen kjenne det på kroppen da vi giftet oss, han har nemmelig to pappaer som ikke er på talefot og slekten deres ellers. Så både jeg og mannen sitter igjen med den konklusjonen i dag at om vi hadde vist hva vi gikk til så hadde vi dratt bort bare han og jeg og gjort dette stille og rolig. Litt leit egentlig og tenke sånn, men vi trøster oss med at min familie koste seg og så ikke så mye til dette. Uansett lykke til, og lytt til hjertet deres og ikke andres meninger. Vise ord... Det viktigste er jo at det blir hyggelig og at alle kan kose seg, spesielt brudeparet. Kanskje vi går for flere småbord..
Gjest Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 I mitt tilfelle må det da bli noe slikt: Brudens stefar Brudgommens mor Brudens far Bruden Brudgom Brudens mor Brudgommens far Brudens stemor Kanskje ikke så dumt.... Det kan funke ja. Skal man følge annen tradisjon skal da steforeldre/stesøsken sitte lengre unna enn f.eks besteforeldre/søsken/kusiner/tanter o.l.
Malama Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 Så lenge det er begrenset til "3 foreldrepar" er det løselig. Vi hadde også dette, og løste det greit i den stilen som er skissert. Nå er min manns foreldre skilt ganske nylig da, etter at vi ble sammen, og han er slett ikke vokst opp med disse "steforeldrene" (hans mor bor ikke sammen med sin nye kjæreste, og hans fars nye samboer er bare noen få år eldre enn oss, og ingen av dem har vi kjent i mer enn et par år, så de føles slett ikke som steforeldre for ham) Derfor var det naturlig for oss å plassere dem lengst unna brudeparet, samtidig som de jo ikke kjente noen andre av de tilstedeværende enn sin partner, så det var naturlig å sette dem sammen som par (vi brøt ikke opp par, annet enn da mine foreldre som satt på hver side av oss. Dette fungerte greit for oss. Men har man "4 foreldrepar"-situasjonen så blir det straks litt vanskeligere å få til...
PoisonIvy Skrevet 26. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2008 Så lenge det er begrenset til "3 foreldrepar" er det løselig. Vi hadde også dette, og løste det greit i den stilen som er skissert. Nå er min manns foreldre skilt ganske nylig da, etter at vi ble sammen, og han er slett ikke vokst opp med disse "steforeldrene" (hans mor bor ikke sammen med sin nye kjæreste, og hans fars nye samboer er bare noen få år eldre enn oss, og ingen av dem har vi kjent i mer enn et par år, så de føles slett ikke som steforeldre for ham) Derfor var det naturlig for oss å plassere dem lengst unna brudeparet, samtidig som de jo ikke kjente noen andre av de tilstedeværende enn sin partner, så det var naturlig å sette dem sammen som par (vi brøt ikke opp par, annet enn da mine foreldre som satt på hver side av oss. Dette fungerte greit for oss. Men har man "4 foreldrepar"-situasjonen så blir det straks litt vanskeligere å få til... Hovedproblemet er vel at jeg har vokst opp med stefaren min og vil veldig gjerne ha han i nærheten... Pappas nye tilkommende kone derimot, har jeg ikke noe nært forhold til. Men vil jo gjerne ha pappa i nærheten...
Humleblomst Skrevet 26. april 2008 #11 Skrevet 26. april 2008 Vise ord... Det viktigste er jo at det blir hyggelig og at alle kan kose seg, spesielt brudeparet. Kanskje vi går for flere småbord.. Hvis alle foreldrene er "voksne nok" til at de fungerer sammen, kan dere bruke den løsningen vi har planer om å ha. Vi skal ha småbord til alle gjestene, men skal selv sitte ved et "lite langbord" (vi sitter da midt på ene langsiden, slik at vi ser alle gjestene) sammen med foreldre, forlovere og faddere. I ditt tilfelle kan dere samle alle foreldrene rundt et lite langbord (dere gjør det så stort som det passer). Da vil alle komme mest mulig "nær" brudeparet, og du slipper å føle at du må velge noen vekk. Jeg er kanskje ikke så flink å forklare, håper du skjønte hva jeg mente...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå