Gå til innhold

Dugnad i borettslaget

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Vet om noen jeg kunne tenke meg å banke opp selv..... :evil:

Men jeg lar det bli med tanken alså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men det er nå engang slik at når en flytter inn i borettslag så forstår de fleste at det følger litt dugnad med "på kjøpet". De som ikke gidder burde kanskje kjøpe seg en enebolig eller selveier leilighet helt uten fellesplikter.

Veldig enig!!

Selv om man ikke bruker fellesarealene er det da OK å ha noe pent å se på fra kjøkkenvinduet? Om ikke annet får du ihvertfall en bedre pris for leiligheten din når du en gang selger den hvis fellesarealene ser pene ut.

Gjest Starya
Skrevet

Bor ikke i borettslag, men studentblokk. Er så "uheldig" å jobbe den dagen det er dugnad. Og det er stort sett en plukke-søppel-dugnad. Om jeg hadde vært hjemme.. Tja, jeg vet ikke om jeg hadde tatt meg bryet. Fordi: det som er av søppel utenfor her er hovedsaklig sneiper. :evil: I tillegg kommer diverse småsøppel som ser ut til å ramle ut av nevene på folk her. Jeg kaster ikke så mye som en ispinne.

Trappevasken tar jeg uten å kny, men pokker så frustrerende det er med folk som griser ekstra til med hva det skulle være uten å tørke opp etter seg. "Alminnelig skitt" er greit nok, men søler man noe synes jeg det er alminnelig folkeskikk å tørke opp etter seg.

Skrevet

Vi hadde dugnad for en uke siden og det var den første jeg har vært med på (er oppvokst i enebolig). Synes det var helt greit jeg, kom faktisk i snakk med ganske mange av naboene. Her får man ikke bøter om man ikke blir med, men naboene snakker stygt om deg hvis du ikke gjør det :)

Skrevet

På side 6 i Aftenposten i dag, står det en liten bit om dugnad. Anbefalt lesestoff.

Skrevet

Mens jeg bodde i borettslag, så jobbet jeg mye skift.

Skulle jeg da fått "bot" for å ikke møte opp på dugnaden når jeg skulle jobbe?

Tror ikke at vi hadde noen slik ordning..

Skrevet

Hei igjen.

Da var den meget omtalte dugnaden over for i år. Det ble ikke så ikke som jeg hadde trodd. Det var faktisk ganske mange som stilte opp, så hele jobben var over på 1 1/2 time. Og så ble det så fiiiint hos oss!!! Møtte til og med et par naboer jeg aldri har sett før...

det er ikke lov å bøtelegge folk for ikke å møte opp på dugnad. Vi har prøvd mange ganger og får blankt avslag fra Boligbyggelaget. Det er helt korrekt å gjøre som "ditt" borettslag Livets Datter - legge på husleia - for så å tilbakebetale/honorere de som møter opp.

Ok, det var det jeg lurte på. Takk for svar!

På side 6 i Aftenposten i dag' date=' står det en liten bit om dugnad. Anbefalt lesestoff.[/quote']

Det skal jeg prøve å få med meg...

Du får som regel "innkallelsen" til dugnaden i goood tid, slik at du har mulighet til å tilpasse vaktene dine etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...