Lissi Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Jeg har drømt om å starte catering i mange år. Nå har jeg muligheten, men ønsker starte i det små hjemmefra. Er dette lov?
absinthia Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Plassen der du skal lage til maten må være godkjent av mattilsynet, ellers vet jeg ikke noe mer omdette, utover vanlige foretningsregler om regnskapsplikt, moms osv.
Lissi Skrevet 26. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2008 Plassen der du skal lage til maten må være godkjent av mattilsynet, ellers vet jeg ikke noe mer omdette, utover vanlige foretningsregler om regnskapsplikt, moms osv. Ja, da må jeg vel søke kommunen.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 De fleste, om ikke alle, kommuner støtter personer som vil starte egne bedrifter, både med lån og med rådgivning om forretningsdrift. Det finnes også mange organisasjoner, f.eks det som før het Kvinnebanken (de har skiftet navn nå, husker dessverre ikke hva de heter...), som er nyttige nettverk der man både kan lære mye og få små lån i oppstartfasen. Mulig SND også driver med rådgivning :klø: Og du bør sjekke reglene for hygiene med Mattilsynet før oppstart.
onyx Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Du kan drive catering hjemmefra, men du må ha et eget seperat kjøkken (med utstyr) kun for virksomheten.De fleste jeg kjenner som f.eks. baker og selger lefser låner derfor kjøkken i samfunnshuset e.l. for å kunne videreselge lovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå