Gå til innhold

maur i hybel

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

hei

Jeg leier en kjellerhybel i et vanlig bolighus. Med våren og varmen kom det også maur inn her. De var små og svarte og gjorde ingen stor skade, annet enn at de var utrolig irriterende og ekle. Etter hvert måltid måtte jeg vaske opp, noe jeg egentig ikke hadde så god tid til, og som ikke trengtes siden jeg bare er en. Jeg fortalte om maurene til de jeg leier hos, og de lovte å se på problemet. Jeg hørte imidlertid ikke noe mer, og gikk til innkjøp av maurgift. Etter noen dager med gift blei maurene mer og mer borte. Jeg snakka igjen med de jeg leier hos og nå kom det fram hver vår kommer det maur inn i huset. Og at bare man holdt det rent og ryddig så gikk det bra.

Jeg må si jeg ble litt irritert. For pensjonister er det kanskje lettere å holde det 100 % smulefritt til enhver tid, men når man skal forte seg til skolen er det ikke alltid like lett å rekke å vaske opp før man kommer seg avgårde om morgenen. Det gikk utover både trivsel og søvn i den perioden maurproblemet var som verst.

Er ikke et maurproblem en ting som burde opplyses om når man leier en hybel? Hva har man egentlig som leietaker rett på i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn deg en ny hybel. Maurene kommer inn uansett. Det har ingenting å si om du har det ryddig eller ei. De har sikkert tue i veggen.

Gjest Gjest_thea_*
Skrevet

hm. De burde absolutt ha sagt ifra på forhånd om at det kom maur inn. Det blir ikke riktig å ikke opplyse om det når en leieavtale inngås.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...