Gjest Gjest_kari_* Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Jeg er med i et forsøk på sosial angst, og ble (dessverre) trukket ut til medisinsk behandling. Det er 50% sjanse for at det er placebo, og 50% for at det er paroxetin, som er synonymt med seroxat etter hva jeg forstår. Jeg har nå tatt de i tre dager. Jeg syntes jeg ble litt kvalm og svimmel rett etter at jeg tok dem, spesielt etter den første. Jeg sliter også med og sove, men det er ikke helt uvanlig for meg da. Og jeg synes jeg svetter mer enn vanlig. Dette får meg til å tro at det ikke er placebo, selv om det finnes en mulighet for at jeg bare innbiller meg ting. Men jeg er mildt sagt skeptisk. Jeg er vel enda mer skeptisk til om det er placebo, siden det vil føre til at jeg kommer til å gå i 6 måneder uten behandling, men jeg har alltid ønsket å unngå medisiner. Jeg føler det egentlig som et stort nederlag å måtte ta dem, jeg har hatt sterk fremgang uten medisiner ved hjelp av psykolog og gruppeterapi før. Problemet er at jeg aldri har blitt kvitt angsten helt, den er alltid der i sterkere eller svakere grad. Derfor ville jeg gjerne gjennomgå denne kognitive terapien de forsker på, som det er omtrent umulig å gå på noen annen måte siden den er så ny. Men det ble altså medisiner da. Jeg vurderer å trekke meg. For jeg har hørt så utrolig mye negativt. Og jeg har vært rimelig paranoid de første dagene. Aner ikke om det er på grunn av medisinene eller bare fordi jeg er så skeptisk til medisinene at jeg blir verre enn på lenge. Men kan noen fortelle meg hvordan det er å gå på disse medisinene? Hvordan det føltes i begynnelsen, hvordan virkningen er etterhvert, og hvor ille bivirkningene er?
Gjest Bellatrix Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Jeg hadde godt utbytte av paroxetin. Jeg la på meg en del da jeg gikk på de, men jeg følte de hjalp meg.
Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Ingen flere som har erfaringer med dette da? Nå har jeg brukt det i snart en uke, og lurer på om jeg kanskje bare innbilte meg symptomene i begynnelsen. Merker egentlig ingenting nå, tror kanskje det er placebo likevel. Merker man det godt når man går på disse medisinene?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Har ikke vært borti de selv, men samboeren gikk på seroxat. Han ble dårlig, dårligere, og elendig. Gikk på de i ca 3 måneder før han ikke orket mer. Han har jobbet seg gjennom depresjonen mer eller mindre, og angsten har gradvis dempet seg ved hjelp av johannesurt, valeria, avsalppings-cder, og lang tid. "Frisk" blir han nok aldri, men han er fullt fungerende til å ha et godt liv som han trives med. Personlig hadde jeg nok trukket meg med en gang det ble snakk om medikamenter, men om du ikke føler du ikke blir dårlig av de nå, og ikke føler du har et annet alternativ, hvorfor ikke se de an litt til?
leandra Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Seroxat hjalp godt på depresjon hos meg. Jeg hadde imidlertid mye bivirkninger, sov 12 timer hvert døgn, var ukonsentrert og la på meg mye. Jeg byttet derfor til et annet antidepressiva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå