Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Amathea
Skrevet

saken er som følger.

kompisen til venninnen min og hennes mann jobber sammen i et viktig jobbprosjekt.

oppi det hele klarte venninnen min å føde barnet sitt 2 1/2 mnd for tidlig. men alt er nå en måned senere alt bra med min gode venninne.

hun er selvfølgelig ekstremt sliten og barnet er krevende, men hun har masse hjelp fra en stor vennekrets pluss at hun er en trilling og har søsken oppå der igjen som hjelper henne.

pga alt dette har det selvfølgelig for dem skjedd ting som var uventet når barnet kom for tidlig.

f.eksempel at de har et stort oppussingsprosjekt på gang. et stort hus.

og dette skulle være ferdig før barnet var født. men den gang ei!

derfor er nå venninnen min i "knipe". som igjen vil si at hennes mann aldri er hjemme. jobber bare med leiligheten med søsknene hennes og venner av henne og se sees aldri nå de siste to månedene.

i løpet av de månedene har jeg og min mann igjen vært der og hjulpet til.

vi har revet to vegger for dem, malt flere rom i huset deres, gitt de en veldig fin innflyttningsgave, gitt de enda en gave i forbindelse med barnet, hjulpet med noen spottere i huset og en gang tok vi med mat og drikke dit. til hennes mann og to venner av han igjen, og til oss da.

til poenget (endelig).

vi strir selv min mann og meg med ting, men gjør veldig gjerne alt for å hjelpe.

men samtidig har vi også jobber og de krever sitt.

i dag sendte jeg nok en sms hvor jeg tilbø vår hjelp i morgen.

da fikk jeg svar tilbake om at jeg måtte forstå at "i morgen var det vel INGEN vits med hjelp, men jeg kunne jo ringe å høre."

jeg ble skikkelig provosert over denne meldingen.

det var han som skrev denne. ikke min venninne. hun er sliten og sover halve dagen og er ikke sånn en gang.

jeg syns han er veldig utakknemlig, og føler meg litt snytt.

jeg orket ikke svare på sms'en hans en gang og får nå dårlig samvittighet+

jeg merker jeg ble litt såret også!

har jeg grunn til det+

jeg forstår dem veldig godt, men syns det er feil å svare på den måten når man har strukket ut en hånd (og jeg har aldri brukt det i mot dem, og kommer aldri til å gjøre).

selv har han heller aldri hatt interesse av å bli kjent med meg nå i de siste månedene da... merkelig nok

'

uff!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utakk er verdens lønn... osv.

Synes du sutrer litt, jeg. Hvis man hjelper, hjelper man. Ferdig med deg. Kunne han ha svart deg annerledes? Antagelig. Kanskje mente han det ikke slik det ble oppfattet av deg. Hva med å ringe ham og spørre?

Gjest Amathea
Skrevet

jeg kjenner han ikke godt nok til å ringe å spørre. eller, jeg får en slags "beskjed" om å holde meg unna de utenom dette. som du ser er han jo for opptatt til å skrive en ordentlig melding og.

mulig jeg sutrer ja. det var det jeg lurte på.

Du er i allefall inne på noe. Hjelper man, hjelper man. Ferdig med det, og med meg?

Du tenker sånn, men heldigvis ikke alle. Jeg hadde faktisk ikke klart å være sånn jeg, men det er inderlig godt vi alle er forskjellige. :)

En ting oppklarte du i allefall. At han virkelig bare grabber til seg ting uten å nøle, og uten å takke.

jeg forventer ikke æresmedaljen, men jeg forventer ikke dette heller.

jeg kunne forsåvidt hørt med min venninne. det er bedre å snakke med henne om slike ting enn han. :)

Gjest 18AB20
Skrevet

Jeg hadde latt være å hjelpe til, og latt det være med det.

Gjest Amathea
Skrevet
Jeg hadde latt være å hjelpe til, og latt det være med det.

Ja, tydeligvis. Føles litt ubehagelig å ringe han nå også. Kanskje like så greit.

Gjest Amathea
Skrevet

altså. det som plager meg er: jeg føler jeg ikke har gjort nok. i hans øyne da.

og sitter her med en dårlig ssmvittighet. uten at jeg egentlig bure føle det kanskje..

Skrevet

Du sier selv at du ikke kjenner han så godt. Så kanskje det er sånn han bruker å sende meldinger uten at han mener noe vondt med det i det hele tatt?

Prøver bare å ikke se det negative i det her, at det kan være en helt logisk forklaring og at dekanskje er takknemlige :)

Skrevet
altså. det som plager meg er: jeg føler jeg ikke har gjort nok. i hans øyne da.

og sitter her med en dårlig ssmvittighet. uten at jeg egentlig bure føle det kanskje..

Vel synes jeg at du sutrer litt, men det kommer ikke i konflikt med at jeg synes at du har vært en veldig god venn som har hjulpet til mer enn noen kunne forvente. Ja, snakk med vennen din du. Kan vel hende at mannen hennes hadde en dårlig dag. Rett og slett.

Gjest Amathea
Skrevet
Du sier selv at du ikke kjenner han så godt. Så kanskje det er sånn han bruker å sende meldinger uten at han mener noe vondt med det i det hele tatt?

Prøver bare å ikke se det negative i det her, at det kan være en helt logisk forklaring og at dekanskje er takknemlige :)

Sant som du sier. Jeg får så klart også prøve å se noe positivt i det.

Han er nok sliten og sånt, men fikk som sagt følelsen av at det vi ikke gjør er godt nok, og alice har rett. jeg klager litt nå... :sjenert:

Vel synes jeg at du sutrer litt, men det kommer ikke i konflikt med at jeg synes at du har vært en veldig god venn som har hjulpet til mer enn noen kunne forvente. Ja, snakk med vennen din du. Kan vel hende at mannen hennes hadde en dårlig dag. Rett og slett.

Ja, jeg sutrer jo. Ingen hemmelighet. :)

Håper det er tilfellet, men jeg hadde ikke reagert over oppførselen hans hvis dette hadde skjedd kun en gang, men han er jo litt sånn av seg som person. Det vil si:

i de to månedene har jeg snakket med han i forbindelse med huset deres, og han har kun kommandert oss rundt. takket selvfølgelig da han fysisk fikk gaven osv, men det er det.

ellers uttrykker han misnøye. nå, OG da vi jobbet. misnøye om at jeg også ikke har ringt hans kone, noe jeg har, og får så beskjed av henne igjen om at hun er sliten og bare vil sove og slettes ikke trenger å bli "trøstet" dlik han fremstiller det.

det var bare det. ja jeg vet... jeg sutrer men må få ut litt et sted :ler:

Skrevet
Sant som du sier. Jeg får så klart også prøve å se noe positivt i det.

Han er nok sliten og sånt, men fikk som sagt følelsen av at det vi ikke gjør er godt nok, og alice har rett. jeg klager litt nå... :sjenert:

Ja, jeg sutrer jo. Ingen hemmelighet. :)

Håper det er tilfellet, men jeg hadde ikke reagert over oppførselen hans hvis dette hadde skjedd kun en gang, men han er jo litt sånn av seg som person. Det vil si:

i de to månedene har jeg snakket med han i forbindelse med huset deres, og han har kun kommandert oss rundt. takket selvfølgelig da han fysisk fikk gaven osv, men det er det.

ellers uttrykker han misnøye. nå, OG da vi jobbet. misnøye om at jeg også ikke har ringt hans kone, noe jeg har, og får så beskjed av henne igjen om at hun er sliten og bare vil sove og slettes ikke trenger å bli "trøstet" dlik han fremstiller det.

det var bare det. ja jeg vet... jeg sutrer men må få ut litt et sted :ler:

Er helt i orden for meg. Synes nok det virker som om denne karen har litt korte sosiale antenner. Men, det er vel sånn han er satt sammen, så da får du heller fokusere på at den hjelpen du yter er for venninna di, og ikke han.

Gjest Amathea
Skrevet
Er helt i orden for meg. Synes nok det virker som om denne karen har litt korte sosiale antenner. Men, det er vel sånn han er satt sammen, så da får du heller fokusere på at den hjelpen du yter er for venninna di, og ikke han.

Ja, jeg gjør det inni meg. tenker at jeg gjør det for henne.

det hjelper, men må ærlig si han er en brems på det hele.

det går seg til håper jeg. takk fra gode innspill og at du gadd å høre på denne sytingen alice ayres. :)

man blir bare litt oppgitt, men det er jo ingen som har tvunget meg til å hjelpe ;)

Skrevet

Høres ut som han er litt spess ja.....

Får håpe at han bare er sliten og at dere får ett skikkelig takk senere. Skjønner det ikke er så gøy å hjelpe folk når de virker så utakknemlige.

Gjest Amathea
Skrevet
Utakk er verdens lønn.

ja, det sa alice og jeg er ganske inneforstått med det, nå. :forvirret:

Gjest Amathea
Skrevet
Høres ut som han er litt spess ja.....

Får håpe at han bare er sliten og at dere får ett skikkelig takk senere. Skjønner det ikke er så gøy å hjelpe folk når de virker så utakknemlige.

Denne mannen jeg snakker om driver et liten butikk også som tar mye av hans tid.

forstår at ting er stressende, men som jeg sa til min sambo: hvis han er sånn mot kundene sine, nekter jeg å tro at den butikken går bra, og slik er han nok vanligvis ikke, så får håpe det var den dagen ja.

fikk meg ikke til å svare. hva skulle jeg svare? unnskyld?

takk for forståelsen ;)

ps: jeg er ikke ute etter bare forståelse hvis noen tror det.

trengte å blåse ut litt her føler jeg.

Vi ga dem et helt møblementsett til spisestuen dems også. IKKE at det gjør noe, men det føles rart å bare bli "kastet" rundt også ikke få et blidt fjes tilbake.

Skrevet

Jeg skjønner at du syns dette er litt sårt jeg. Virker jo nesten som om det er de/han som gjør deg en tjeneste ved å la deg få lov til å hjelpe... Ikke vet jeg, men jeg tror muligens at noen blir veldig selvsentrerte når de er inne i ekstremt tøffe tider, og de er vel inne i en slags livskrise nå?

Gjest Cascabel
Skrevet

Overse han. Han er helt klart utakknemlig i oppførselen, men kan jo hende det er stresset og alt som gjør det. Kan jo hende han er takknemlig og klarer vise det senere?

Vær overbærende med fyren og forhold deg til venninnen din. Om ikke annet er det jo hun som må holde ut med han på heltid ;)

Gjest Gjest_mona_*
Skrevet

Jeg synes du har full rett til å føle det du føler. Synes ikke du er sutrende. Å stille opp så mye som kun venner tror jeg man skal lete lenge etter. Jeg synes du skal ta det opp med han mannen hvordan du føler det uten å angripe han eller unnskylde han, bare si noe om hvordan du opplever dette. Kanskje han rett og slett ikke er klar over hvordan hans oppførsel og det han sier påvirker andre. Kanskje han får en vekker. Greit han er gjennom en tøff tid, men man trenger ikke få lov til å ha dårlig oppførsel det meste av tiden forde.

Skrevet

TS; jeg hadde blitt kraftig irritert over et slikt svar, jeg forventer faktisk litt takknemlighet når jeg hjelper andre.

Hadde vel bare trukket meg litt unna hadde jeg blitt svart på den måten.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...