Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her om dagen var jeg på L'Occitane. Etter jeg luktet på den, likte jeg så godt at jeg kjøpt en håndkrem og en dusj-gele i den nyeste lukt, sitron med honning tror jeg det var. Rundt 250 kr. Kom hjem og tok litt av den handkrem på og etter en kort tid så bli jeg faktisk helt kvalm! Har aldri opplevd noe sånt. Jeg følte meg riktig dårlig, akkurat som lukten forandret seg og bli alt for søt og fikk hodepine...

Nå lurer jeg på hva slags bytterett jeg har. Har bare gått en dag, og jeg har alt original innpakninger samt kvittering...tror du det går an å få pengene igjen evt. bytte til noe annet?

Endret av royaltrux
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke når du har åpnet og brukt den. Parfymeriet får jo ikke solgt videre en vare som er åpnet og brukt, og går dermed i tap om de skulle gitt deg pengene tilbake eller nytt produkt. Hvis jeg har forstått riktig at du har brukt det da?

Skrevet

Har en venninne som har reklamert på kremer hun ikke har tålt (kjøpt i parfymeri), og fått tilbake pengene. Vet ikke om det går, men det er kanskje forsøket verdt?

:)

Skrevet

Er absolutt verd et forsøk med en allergisk løgn..

Gjest Lacuna
Skrevet
Er absolutt verd et forsøk med en allergisk løgn..

Og den typen løgner har ført til at produsentene er blitt ekstremt restriktive når det gjelder til og med ekte allergier, noe jeg ikke synes er så veldig OK. Jeg fikk en ekstrem reaksjon på en foundation fra Dior, og det var mye om og men før jeg faktisk fikk returnert den. Jeg måtte blant annet kontakte Dior direkte. Etterpå er det blitt enda verre, og man må ha bevis fra hudlege på at det er sannsynlig at det er nettopp dette produktet som har ført til en reaksjon. :sinna:

Skrevet (endret)

Jeg er amerikanske, så for meg er jeg vant til at egentlig kan jeg levere tilbake ting uansett om jeg hadde brukt opp halvparten av produkten og trenger ikke en gang gi grunn til det...

I dette tilfelle så var det ikke min "skyld" at jeg bli faktisk fysisk uvel av lukten. Skal ikke man da har rett å levere tilbake?

Jeg så på L'Occitane sidene i USA men klarte ikke finne rettigheter ang. retur i den norske siden. Tenke det beste er vel å ringe selv butikken jeg kjøpt den på?

Endret av royaltrux
Skrevet (endret)
Jeg måtte blant annet kontakte Dior direkte. Etterpå er det blitt enda verre, og man må ha bevis fra hudlege på at det er sannsynlig at det er nettopp dette produktet som har ført til en reaksjon. :sinna:

At det går an....Synes det var merkelig med tanke på at Sephora i USA, som fører Dior har en kjempe greit retur regel at så lenge du har den original emballasje samt kvittering så kan du får pengene igjen uansett hva som er grunn....

Jeg opplevd noe litt likt når jeg fikk allergisk reaksjon fra en lukt fra Clinique på Esthetique. Kjøpt hele serien med body lotion, parfymen og dusjsåpe...var litt av et helvete å får bytte den, men jeg fikk velge noe annet. Det er vanskelig å skjønne fordi hvordan kan man vite at du skal for reaksjon etter hvert fra parfyme? Du må nesten vente noen timer før du kan vite om det komme reaksjon...

Endret av royaltrux

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...