Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte 3 bambus?-pinner på IKEA i helgen, dere vet sånne stenger som står i vann.

Skal disse bare stå i vann i en vase resten av sitt liv? Eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber da på planteavdelingen på IKEA, og har fått beskjed om at de kan stå i vann hele livet, men når de har stått en stund i vann og fått en del røtter, kan du også plante dem i jord.

Skrevet

Takk, maiaa!

Skrevet

Jeg har en slik en stående, har hatt den siden 14.februar.... Den har fortsatt ikke slått røtter!! Jeg fikk nemlig vite av blomsterbutikken at når de slår røtter kan du plante dem i jord. Men da må de nå slå røtter først... Hvor lang tid skal det ta, da??? :roll:

Lillian - utålmodig

Gjest Anonymous
Skrevet

De vi har på IKEA får røtter veldig fort, noen av dem har allerede antydning til røtter når vi får dem inn. De andre får det i løpet av tre-fire dager.... Jeg aner ikke hvorfor din ikke har fått det....

Skrevet

Det var forresten jeg som skrev det forrige innlegget!

Skrevet

TAKK!

Jeg trodde de bare kunne stå i vann jeg! Har mer lyst til å ha den i jord...

Men hvordan er det med skuddene? Min har fått kun ett skudd (øverst), og jeg har hatt den siden før jul. Men nå har den faktisk også fått et til...helt nederst (under vann!). Er det en slags sivplante?

Og visner skuddene etter hvert? Kan de på noen måte brukes som avleggere?

Skrevet

Så fint at du tok opp dette!

Har også kjøpt meg bambus på IKEA. De er litt søte da.

Min hadde foresten røtter når vi kjøpte den.. Kanskje jeg kan plante den om snart! :D

Skrevet

Jeg puttet min bambuspinne i en halv-høy og stor vase fylt med glass stener. Den har fått kjempe lange røttet og 1 nytt skudd.

• 3 år senere...
Skrevet

Drar opp en eldgammel tråd, jeg. Vi kjøpte nemlig bambus-pinner i går, de står i "reagensrør" i vinduskarmen og er riktig så fine. Men jeg lurer på hva som skjer med skuddene? Blir det blomster, "busk", hva?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

De bare blir sånn. De er en slektning av yucca, hvis jeg ikke husker helt feil. Skuddene kan bli meterlange, og det kan komme masse skudd på hver stamme.

Skrevet

De får masse skudd ja. Der de ikke har skudd fra før, også.

Mamma sin er helt syk lang og har massemasse skudd. Den tror jeg bor i vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...