Gå til innhold

Kaker i bryllupsfesten

Gjest Gjest_Augustbrud_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Augustbrud_*
Skrevet

Vi servere Tapas til middag. Da er vi 45 stk. Siden vi ikke har plass til alle familie og venner på middag, kommer alle vennene våre, til kaffe kake og fest.

Hvor mye kake skal vi ha? Vennene våre har sikkert spist middag før de kommer, de også. De kommer kl 20.

Tilsammen til kaker og fest, blir vi ca 75 stk, dersom alle kommer.

Jeg har bestilt bryllupskake til 70 personer. (sjokoladekake, med helt kritthvitt glasur) En venninne skal ha med diger Marsipankake fra sin fars bakeri.

Hvor mange kaker trenger vi i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kjem vel litt an på kvar du bur i landet. På austlandet har eg forstått det sånn at ein omtrent berre har bryllupskaka.. Kjenne mange som har blitt skikkelig skuffa når dei har vore i bryllup der, og kaka e komt på bordet. For her eg bur på vestlandet er det vanlig med MANGE kake!! Vi kjeme til å vere mellom 100 og 120 stk, og vil tru her blir bortimot 30 kaker...

Skrevet

Vi skal også være 75 gjester, og skal ha ca 10 kaker. Dette inkluderer bryllupskake til 80 gjester (ble litt frafall på slutten), en stor marsipankake pluss 7-8 av vanlig størrelse. Mest sannsynlig er dette alt for mye, men det er for å ha litt for en hver smak. Dessuten gjør det jo ingenting med litt rester heller :)

Skrevet

vi skal ha 10 kaker, blir ca 60 gjester. Bryllupskaken er da i tre etg. Mor baker alt så vi slipper billig fra det

Skrevet

Her hvor jeg kommer fra er det også vanlig med mange kaker.

Kakebordet skal bugne. Tenker å spørre "alle" tanter og venninner om de kunne tenke seg å bidra med en kake jeg. Vi bruker å gjøre det i min familie. Så vi blir ca 100 gjester og sikkert 30-35 kaker + bryllupskake på 3 eller 5 etg.

Skrevet
Her hvor jeg kommer fra er det også vanlig med mange kaker.

Kakebordet skal bugne. Tenker å spørre "alle" tanter og venninner om de kunne tenke seg å bidra med en kake jeg. Vi bruker å gjøre det i min familie. Så vi blir ca 100 gjester og sikkert 30-35 kaker + bryllupskake på 3 eller 5 etg.

35 kaker + bryllupskake til 100 gjester???? Får de ikke mat i dette bryllupet?

Skrevet
35 kaker + bryllupskake til 100 gjester???? Får de ikke mat i dette bryllupet?

Det er heilt vanlig mange stadar!

Vi skal ha treretters middag, masse kaker, og spekemat utpå kvelden..

I et bryllup skal det ikkje mangle på noke. Og alle skal finne noke dei lika...hehe... Det skal vere overdådig!! ;)

Skrevet (endret)

Klart de får mat. God mat, og nok mat.

Jeg mener det skal bugnd, og alle skal finne noe de har lyst på.

Om det er mange kaker til overs, så gjør ikke det noe.

Vi skal ha lunch dagen etterpå, og etter vi har spist kake da også, så fordeler vi litt kaker rundt om til de som vi ha med en bit hjem.

Sånn gjør vi det hos oss. Dette er helt vanlig.

Legger til at vi også skal ha spekemat til nattmat.

Endret av Maye
Skrevet

Vi skal også ha MAANGE.. Minst 15 i tillegg til bryllupskaken. Vi blir 60 - 70 stk. Men vi velger med vilje å ha for mange, da vi skal ha restefest dagen etterpå med speidergruppen vi var ledere for tidligere.

Skrevet

Vet ikke hvor mange kaker det blir, vi skal ha bryllupskake og i tillegg er det tradisjon at gjestene tar med seg kake, så jeg tror det blir mer enn nok :)

Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet

Etter å ha tatt en prat med ansvarlige på hotellet hvor vi skal feire bryllupet har vi landet på 1 stor bryllupskake (3 etg) samt 4 andre kaker (sannsynligvis ostekake, sjokoladekake, mandelkake og kvæfjordkake). Vi skal være 70 stk (alle til middag).

Eraringen fra hotellet var at folk kom dragenes med uendelig mye kaker og det rett og slett var ganske pinlig å se hvor mye kake som ble kastet dagen derpå. Ikke alle kjører restelag og det er rimelig begrenset hvor mye kake familien orker/gidder ta med seg hjem igjen.

Jeg kjenner ikke en sjel som stapper i seg er enn 2 kakestykker etter en stor 3-retters. Å beregne en halv kake pr person er rimelig useriøst etter min mening.

Skrevet
Jeg kjenner ikke en sjel som stapper i seg er enn 2 kakestykker etter en stor 3-retters. Å beregne en halv kake pr person er rimelig useriøst etter min mening.

Vel, da har du ikke vært i bryllup der jeg er fra. Tradisjonene er forskjellige rundt om i landet rett og slett: hadde jeg stilt opp med et kakebord med 4 kaker og bryllupskake så hadde det blitt sett på som "snålkalas" (snål=gjerrig), men dersom du er fra et sted det ikke er vanlig med bugnende kakebord så er det jo greit.

Skrevet

Jeg kjenner MANGE som spiser mer enn 2 kakestykker etter en middag ( det blir jo ikke rett etter middagen heller) :) Vi skal ha minst 10 kaker + bryllupskaken i 3 etasjer og blir litt over 50 gjester. Tror ikke alt blir spist opp, men vi ønsker å ha et rikt utvalg fordi vi har en svært kakeglad familie begge to. Det skal bugne :)

Skrevet

i følge min svigermor: 1 kake per person.... minst :ler::ler:

Skrevet

Hehe... Svigermor hadde kakeansvaret hos oss...var 62 gjester og vi hadde 20 kaker + 3 etg bryllupskake .. vi hadde litt til overs kan man jo si... Men et flott kakebord var det jo!!

Skrevet

Jeg er ikke mye til kakemons, blir nesten kvalm ved tanke på så mange kaker...

Var i bryllup med ca.60 gjester ifjor sommer, der var det bryllupskake til 120 pers (4.etg), og tre-fire normale kaker utenom. Av bryllupskaken var det spist ca.1/3 av første etg., resten var urørt, og av de "normale" kakene var det ca.1/4 - 1/2 igjen av hver.

Inntrykket var at de fleste tok et lite stykke av bryllupskaken (som var utrolig mektig), og halvparten var bortpå de andre kakene også.

Men det ble også servert chips, nøtter etc som var ganske populært, sikkert fordi det passet bedre sammen med drinker og øl. Og det var veldig mange unge venner der, så kanskje det hadde noe å si?

Skrevet

Heisann :)

Vi blir 90 gjestar og tenkte å ha 35 kaker utenom bryllupskaka som er ei 3 etasjers.

Jepp vanlig på sunnmøre å regne mange kaker :ler:

Men ej spør dei som skal kome om dei kan tenke seg å lage ei kake so de blir ikkje so monge ej skal lage, kanskje 4 tenke ej. Lagar dei ej kan fryse i forveien so de ikkje blir so mykje å gjere rett før. He sikkert mykje å tenke på akkurat då kan ej tenke mej :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...