Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tause Birgitte
Skrevet

Med tanke på stabilitet, kanskje hvor lenge man har vært sammen, men det viktigste som jeg lurer på med dette innlegget er når burde man forlove seg i forhold til etablering eller fremtidsutsikter?

jeg vet det ikke er noe fasitsvar. men et lurt svar finner jeg nok her? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er klar for å sette dato for bryllupet :)

Skrevet

Finnes jo ingen fasit her, så jeg svarer kun ut fra egne erfaringer. I de forholdene jeg har vært i, har jeg følt at jeg kjenner personen godt etter ca. 3 år sammen. Så jeg synes det er greit å forlove seg etter 3 år, slik at man er gift etter 4 og kan få barn etter 5.

Men dette er jo kun min personlige mening :)

Skrevet

Når man vet at dette er personen man vil dele resten av livet med??! :klø:

Nei, er mange meninger. Vi er forlovet nå, har jo egentlig vist lenge at HAN vil jeg ha, og han er den rette, men hvorfor vi ikke har forlovet oss før vet jeg egentlig ikke. Er kanskje noe med å få tid til å kjenne hverandre skikkelig selv om man vet det er riktig. Vi har enda ikke satt dato, men vet det vil være etter at jeg har fått jobb så vi har råd til det :) Men det blir hvertfall ikke det neste året!

Noen forlover seg jo etter bare noen mnd, og selv om jeg vet at de mener alvor så syns jeg det er litt rart (nesten litt tåpelig).

Men etter 2-3 år syns jeg det er greit at man forlover seg!

Skrevet

Tror jeg og eksen begynte å snakke om det allerede etter 6 mnd, men ventet med forlovelsen til vi hadde vært sammen 1,5 år da.. men man ser jo hvordan den forlovelsen endte. Tror det er veldig viktig at man vet 10 millioner% sikkert! For å si det sånn blir det lenge til neste gang for mitt vedkommende! Hehe..

Skrevet

Det er nesten en fordel å forlove seg så tidlig som mulig, for da vil den følelsen av å være "bundet", etterhvert bli så frustrende og sterk at evt bryllup aldri blir noe av, med en partner man helst ikke bør gifte seg med likevel.

Skrevet

Vi forlovet oss etter 5 måneder, og var gift etter 8. Når man vet at det er riktig, hvorfor vente?

Gjest Gjest_mette_*
Skrevet

Sjønner deg veldig godt jeg alså!!

Hadde det og slik for en del år siden, jeg sa jeg ville gifte meg. Vi ble enige om og forlove oss, men det var vell jeg som pushet litt på det. Derfor sa jeg att om jeg skal gifte meg så måtte han fri først, slik att jeg var sikker på att han og ville gifte seg. å det har jeg sagt nå i 13 år, og ENDA ikke blitt fridd til! Men vi er sammen enda, og har det bra som samboere, så er vell bare det att han er utrulig treg!

Mitt tips til deg må vell være å snakke sammen og prøve å forklare han hvor dette er viktig det er for deg. Håper du lykkes bedre enn meg!! Lykke til!! :)

Gjest Raptuza
Skrevet

Min bror er sambuar på femte året og dei har et barn ilag men han vil ikkje gje venninna si ein ring på fingeren.....

Skrevet
Noen forlover seg jo etter bare noen mnd, og selv om jeg vet at de mener alvor så syns jeg det er litt rart (nesten litt tåpelig).

Men etter 2-3 år syns jeg det er greit at man forlover seg!

Og hvorfor er det tåpelig å forlove seg etter få måneder så lenge man mener alvor?

Og hvorfor er det mindre tåpelig å vente i 2-3 år når en vet etter 3 mnd at en vil dele livet sammen?

Vi er tåpelige etter din beskrivelse.

Vi forlovet oss da jeg ble gravid etter ca 6 mnd, og giftet oss 10 mnd etterpå.

Det er jo tross alt en mindre forpliktelse å forlove seg/gifte seg enn å få barn, så hvorfor vi skulle ventet i minst 2 år for ikke å virke tåpelige i dine øyne skjønner jeg ikke...

Og gjett hva: Vi er gift på 15. året nå!

Jeg sier som Yoshi: Hvis man vet det er riktig, hvorfor vente?

Skrevet

Jeg er ihvertfall tåpelig, vi forlova oss etter tre måneder ;) Men vi fikk da bryllupet vel i havn og er fremdeles gift!

Skrevet
Og hvorfor er det tåpelig å forlove seg etter få måneder så lenge man mener alvor?

Og hvorfor er det mindre tåpelig å vente i 2-3 år når en vet etter 3 mnd at en vil dele livet sammen?

Vi er tåpelige etter din beskrivelse.

Det er jo tross alt en mindre forpliktelse å forlove seg/gifte seg enn å få barn, så hvorfor vi skulle ventet i minst 2 år for ikke å virke tåpelige i dine øyne skjønner jeg ikke...

Jeg sier som Yoshi: Hvis man vet det er riktig, hvorfor vente?

Man kjenner hverandre ikke etter få måneder.

Skrevet

det spørs vel om man har kjent hverandre før man blir kjærester...

jeg hadde jobbet sammen med mannen min i 2 år før vi ble kjærester og kjente hverandre veldig godt. Vi flyttet sammen etter 3 uker, forlovet oss etter 6 mnd..

Da vi hadde vært sammen i 1,5 år fikk vi vårt første barn og giftet oss like etter det...

Nå har vi vært kjærester i 5 år, gift i 3 år og har 2 flotte barn :love:

finnes nok ingen fasitsvar på når man kan/bør forlove seg.. men jeg synes at man skal forlove seg når man er klar for å gifte seg.. kjedelig å være forlovet i mange år og vente på et bryllup.... men folk ser jo forskjellig på det...

Skrevet

På hvilket grunnlag kan du si det?

Man kan ha kjent hverandre (på vennskapelig plan) i mange år før romantiske følelser oppstår og man går inn i et forhold...

Vil du si at et par som har vært venner i 10 år før de ble et par kjenner hverandre dårligere enn noen som har kjent hverandre i 6 mnd?

Som sagt: mannen min og jeg hadde vært sammen i ca 6 mnd da vi forlovet oss, og vi bodde sammen (hybelhus) i 3 mnd før vi ble romantisk interessert i hverandre og ble et par.

Vi kjente kanskje ikke alle sider hos hverandre da vi forlovet oss, men det gjør vi heldigvis ikke etter 15 år sammen heller.

Skrevet

Da blir det noe helt annet ja. Men det er temmelig mange som møter hverandre, blir sammen og forlover seg i løpet av få måneder, og jeg synes det blir for dumt. En kompis og dama gjorde dette, og ble gravide sammen etter 3 måneder fordi de "visste jo at de skulle være sammen for alltid".. Da de ble litt bedre kjent, fant de fort ut at de ikke passet så godt sammen likevel..

Skrevet

Min mann visste ikke en gang hvem jeg var da jeg ba han ut. Vi jobbet i samme bedrift, men ikke så mye sammen.

Jeg hadde jaktet på han en stund, uten at han helt skjønte tegninga. Vi ble sammen i mai, forlovet oss i oktober, kjøpte leilighet i desember, og giftet oss i januar.

Synes jeg kjenner min mann veldig godt.

Skrevet

[...]

Det er lett å være etterpåklok, men dere visste faktisk ikke da at forholdet ville vare så lenge. Jeg tror det er langt flere av de som gifter seg tidlig som går fra hverandre tidlig også, men de hører man ikke så mye om.

Jeg tror man har alt å vinne, og ingenting å tape, på å gi forholdet litt mer tid.

Skrevet
Det er lett å være etterpåklok, men dere visste faktisk ikke da at forholdet ville vare så lenge. Jeg tror det er langt flere av de som gifter seg tidlig som går fra hverandre tidlig også, men de hører man ikke så mye om.

Jeg tror man har alt å vinne, og ingenting å tape, på å gi forholdet litt mer tid.

Jeg er forsåvidt enig med deg i det, men det du siterte var tilsvar på en kommentar om at det var rart og tåpelig å forlove seg etter å ha vært sammen noen få mnd.

Mitt poeng er at hvor lenge man har vært et par har ingen sammenheng med hvor lenge man har kjent hverandre!

Som jeg sa i et tidligere innlegg, folk kan forlove seg etter kort tid i et forhold, men likevel ha kjent hverandre i åresvis før de ble et par.

Gjest Bellatrix
Skrevet
]Det er lett å være etterpåklok, men dere visste faktisk ikke da at forholdet ville vare så lenge.

Det vet man da ikke om man har vært sammen lenge heller. Jeg vet om en som hadde vært sammen med kjæresten i 6-7 år før de giftet seg. De skilte seg veldig fort etterpå.

Skrevet
Det vet man da ikke om man har vært sammen lenge heller. Jeg vet om en som hadde vært sammen med kjæresten i 6-7 år før de giftet seg. De skilte seg veldig fort etterpå.

Nei, man kan aldri vite. Men statistisk sett er sjansene større for å ha et langvarig forhold om man har vært sammen en stund før man gifter seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...