Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Har lagt merke til at det er en god del innlegg på dette forumet og andre, av typen "h*n vil ikke ditt eller datt", "h*n er dårlig i senga, hvordan fortelle det" etc. Veldig ofte blir det fulgt opp av mange trøstende svar til trådstarteren, hvor mange bekrefter at det er helt unormalt av partneren å nekte ditt eller datt. Det virker som mange er ute etter bekreftelse, som kanskje til og med kan brukes til å legge ytterligere press på partneren. Derfor lurer jeg på: Hvordan ville dere reagert hvis dere fant ut at deres partner hadde lagt ut en slik tråd om dere? Selv om det var gjort anonymt?
Brunhilde Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Jeg ville faktisk blitt veldig lei meg, spesielt hvis problemet ikke var tatt opp med meg på forhånd. Dessuten syns jeg man skal tenke på at man ikke alltid er like anonym, selv om man tror det selv.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg ville foretrukket at han skrev anonymt her fremfor at han tok det opp med kompiser eller med moren sin
camilla* Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Skrev han noe om meg så ville jeg jo blitt glad over at han tenkte på meg, oss og vår situasjon og prøvde å finne en løsning !! Ikke alltid lett å se alle løsningene selv. Men hadde jo regnet med at han snakket med meg også, ikke bare på nett.
Alice Ayres Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Tror det hadde vært situasjonsavhengig. Hvis mannen min postet innlegg kun med den hensikt å spre dritt om meg, ville jeg nok ikke vært spesielt nådig hvis jeg hadde funnet ut at han hadde gjort det. Hadde han derimot postet for å finne løsninger på problemer i forholdet oss imellom, ville jeg syntes at det var fint. Som camilla skriver, ville det signalisert til meg "tenkte på meg, oss og vår situasjon og prøvde å finne en løsning. "
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Det virker som mange er ute etter bekreftelse, som kanskje til og med kan brukes til å legge ytterligere press på partneren. Denne abonerer jeg på.
Lissi Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Denne abonerer jeg på. Den skjønner jeg ikke helt... Mener dere i den forbindelse at man viser tråden til sin partner? Er det å legge press? Fordi de andre er enige? Jeg tar aldri valg i livet mitt på råd jeg får fra KG, men det lærer meg å se at det alltid er flere sider i en sak. Min samboer vet at jeg har skrevet her inne. Jeg har også slettet det meste jeg har skrevet om han. Han har lest endel av det jeg har skrevet, og absolutt alt jeg har skrevet her inne har jeg snakket med han om, en eller flere ganger.
Nabodama Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Det er på mange måter bedre å legge ut om ting her inne, og fortsatt være anonym enn å snakke med venner og familie om problemene. Av og til oppleves situasjonen så vanskelig at man er nødt til å blåse ut, eller bare si det til noen, og sånn sett er det veldig greit å gjøre det her. Det ville vært bedre for meg om mannen min la ut om ting her inne hvis vi hadde problemer, enn om han snakket om meg og oss til sine venner, som jeg også kjenner veldig godt. For ikke å snakke om hvis han hadde sagt ting til svigerforeldre, søsken osv. Mye, mye verre!!!
Gjest Reka Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Tror det hadde vært situasjonsavhengig. Hvis mannen min postet innlegg kun med den hensikt å spre dritt om meg, ville jeg nok ikke vært spesielt nådig hvis jeg hadde funnet ut at han hadde gjort det. Hadde han derimot postet for å finne løsninger på problemer i forholdet oss imellom, ville jeg syntes at det var fint. Som camilla skriver, ville det signalisert til meg "tenkte på meg, oss og vår situasjon og prøvde å finne en løsning. " Kunne ikke sagt det bedre selv, fullstendig enig med Alice, hun har mange gode poenger!
Tabris Skrevet 26. april 2008 #10 Skrevet 26. april 2008 (endret) Jeg kan forstå at noen situasjoner kan være såpass vanskelige at man føler for å snakke med noen andre, og at dette kan være en mer anonym måte å gjøre det. Det jeg ikke helt forstår, er alle de spørsmålene hvor svarene - forståelig nok - er "Kommunikasjon. Du må ta det opp med ham". Det aller meste kan ikke løses på KG, men kun gjennom å faktisk ta en samtale med samboer selv. Rent personlig skulle det vært en ganske så spesiell situasjon (som jeg har vanskelig for å se for meg akkurat nå) for at jeg skulle lagt ut noe om min samboer her eller på andre forum. Jeg hadde følt meg illojal. Våre problemer er mellom ham og meg, og det er der jeg tar det opp og løser det - ikke til noen andre. Endret 26. april 2008 av Tabris
Ecolia Skrevet 26. april 2008 #11 Skrevet 26. april 2008 Har laget meg "anonym" bruker her med tanke på tilfeller der jeg kan trenge å lufte situasjoner som ikke alltid er like koselige. Men har også tenkt litt på akkurat dette emnet i det siste - det GÅR an å finne ut av hvem noen er. Og det går an for personen man er sammen med å finne igjen oss på nett ;] Det er ikke så veldig vanskelig. Om jeg hadde blitt såret over å finne noe om meg selv på nett som han har skrevet? Tjaa. Kommer jo an på hva som står. Om det hadde kun stått at jeg var en fæl heks og kun den ene siden av saken hadde kommet ut, hadde jeg reagert. Om det var et saklig innlegg med spørsmål om hjelp ville jo saken såklart være annerledes.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Har lagt merke til at det er en god del innlegg på dette forumet og andre, av typen "h*n vil ikke ditt eller datt", "h*n er dårlig i senga, hvordan fortelle det" etc. Veldig ofte blir det fulgt opp av mange trøstende svar til trådstarteren, hvor mange bekrefter at det er helt unormalt av partneren å nekte ditt eller datt. Det virker som mange er ute etter bekreftelse, som kanskje til og med kan brukes til å legge ytterligere press på partneren. Derfor lurer jeg på: Hvordan ville dere reagert hvis dere fant ut at deres partner hadde lagt ut en slik tråd om dere? Selv om det var gjort anonymt? Vet du hva, jeg personlig har prøvd å prate ut med typen om problemene våre i lang, lang tid. Når man kommer til det stadiet at man ikke vet hvem som er den "sprøeste", er det greit å få tilbakemld her på forumet. Noen tilbakemeldinger har jeg likt (pga bekreftelse), andre ikke.
Embla s Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 Hvis jeg hadde funnet en tråd der jeg hadde kjent igjen oss/vår situasjon så hadde jeg enten tolket det som et initiativ til å finne løsninger for å bedre situasjonen (som Alice A sier) og blitt glad - det er vel bedre å søke råd på nett enn å gi blaffen som jeg har intrykk av at mange menn gjør (i allefall i trådene her...) eller jeg hadde tenkt at dette var en feig måte å ta opp saken med meg på, all den tid han vet at jeg er på KG og derfor må vite at jeg sansynligvis vil se tråden og kjenne igjen problemstillingen.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #14 Skrevet 28. april 2008 Når en mann forteller om problemer får han jo all støtte og sympati av - spesielt av andre kvinner - når en kvinne sier noe blir hun nærmest halshugget... Ubetinget tror man på mannen okke som! Typisk kvinner. Som i egne innlegg forlanger selv å bli trodd... dumme kvinner!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå