Gå til innhold

Naken dame

LilleBille

Bør den nakne damen fjernes?  

1. 1. Bør den nakne damen fjernes?

• Nei hun bør få ligge der hun ligger
      30
    • Selvfølgelig bør hun bort
      4

Anbefalte innlegg

Ser forresten at han/hun har kokkelue på og to tigere som sikkert brukes i en eller annen matrett. Min teori er at dette byvåpenet symboliserer sammensmeltingen av det feminine i å lage smultringer med det maskuline i å lage retter av tigerkjøtt. Vi gutter liker jo å gjøre noe ekstra for jentene våre, så vi tar oss gjerne bryet med å jakte på en tiger for at lørdagskvelden skal bli så bra som mulig for vår kjære når hun våker (symbolisert av den sovende kvinnen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er jo selvfølgelig løver og ikke tigre da. Men uansett: vi jakter gjerne på en slik hvis dere jenter vil ha biff til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... dere morer dere her inne nå...

Jeg skjønner tankegangen, for både dere som ler, og for de som vil ha bort kvinnen. Det må være et provoserende "bilde" for de som virkelig jobber for full likestilling.

Jeg synes disse ekstreme feministene går for langt mange ganger (da de ville ha strekmenn på trafikklysene, istedet for den grønne og røde MANNEN :hoho: )

Jaja, for min del kan kvinnen godt ligge, men det gjør ikke noe om hun blir fjernet... (bryr meg ikke så veldig mye om historien til kommunevåpenet)

Bradshaw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette ikke "disse feministene" da - men en dame som har skrevet ett brev og som Nettavisen har blåst opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei for all del ikke gjør det..... har dette hengende i utedoen på hytta.... har mange gode minner defra.. :hoho:

Fra spøk til revolver...

Det vakreste som fins er ei kvinnes kropp. Så derfor mener nå jeg at kvinnen bør ligge der hun ligger....

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

La den nakne damen ligge der, for all del.

Men hvorfor er hun der i utgangspunktet...? Hva har hun i byvåpenet å gjøre...? Er hun kanskje symbol på alle prostituerte som kommer fra hele landet..? *nei -fy da Huldre-Lise, den var stygg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dere uvitende... :-?

På Oslos byvåpen er historien om St.Hallvard skildret. St.Hallvard er Oslos skytshelgen.

Historien sier at Hallvard var av kongsslekt. For ca. 900 år siden ofret han livet han i en heltedåd. Det var en kvinne (den nakne) i omstendigheter, på flukt fra voldsmenn som ville drepe henne grunnet beskyldninger om tyveri. Hallvard var til stede og ville hjelpe kvinnen å flykte. Han rodde henne ut på fjorden i en båt, men klarte ikke å slippe unna forfølgerne.

De ble begge drept. Hallvard fikk festet en kvernstein rundt halsen og sank i det kalde vannet. Etter kort tid skjedde det merkelige at han fløt opp igjen, med steinen rundt halsen. Denne hendelsen medførte en kanonisering av Hallvard, og han fikk status som helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er spennende jeg også, har jobbet litt med turister i Oslo, og tror at dette er sånt som utlendinger vet bedre om enn vi som bor her.

Damen var forøvrig fra Lier, og de rømte i båt utover Drammensfjorden. Litt ulike versjoner ute og går, men det er faktisk ikke tilfeldig at vi har det byvåpenet vi har.

Masse spennende å lese hos Oslo Pro - et sted å begynne å sette seg inn i historien. For en tid tilbake var det en diskusjon om hvor gamle Christiania lå også - det var i Bjørvika.

Les og lær - og enjoy!

http://www.oslopro.no/index.php?S=102&Hid=1&Aid=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Masse spennende å lese hos Oslo Pro - et sted å begynne å sette seg inn i historien. For en tid tilbake var det en diskusjon om hvor gamle Christiania lå også - det var i Bjørvika.

Les og lær - og enjoy!http://www.oslopro.no/index.php?S=102&Hid=1&Aid=1

Det stemmer det at Chistiania var Bjørvika,spennende skal det bli om vi får opp middelalder byen.Da jeg gikk på Teider i 1996 var det mye snakk om middelalderbyen.Vi dro ned os så på ruinene,jeg syntes dette var spennende og kunne godt tenke med å blitt arkiolog og grave i leire og sand etter fortiden.Men det er jo penga vi lever av så derfor stoppet den drømmen.Nå skal jeg ikke dra det ut på viddene her og ro det pent inn på tema et i stedet.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...