Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alle hørt om svarte katter som krysser veien, ikke gå under stiger osv. Men overtro ser ut til å gå i glemmeboka. En onkel fortalte om at når en hest stoppet og nektet å gå videre skulle de se mellom "kinnreima" og hode til hesten, da ville du se hva hesten så. Det kunne være huldrefølge eller et likfølge med spøkelser. Min bestemor trodde fullt og fast på hulda, og kunne se at hun satt i låvegluggen. Ellers har jeg hørt at det skulle settes stål i veggen over barnesenga så de ikke ble byttet ut.

Dette er jo en morsom arv.

Har du hørt historier/overtro? Tror du på overtro?

Dette kan bli moro! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest trinet
Skrevet

Jeg tror ikke på sånn svarte katter som krysser veien osv. Men tror på ovenaturlige ting, sånn som spøkelser onde ånder.

En kompis av meg spilte ånden i glasset når de var rundt 16 år, bare for moro skyld. (selv har jeg aldri gjot dette og kommer heller aldri til å gjøre det..skummelt) De var 5 stykker som spilte. Og det funket og de spurte om enn del ting, så spurtehan ene om hvor mange av dem som kom til å dø før de fylte 25(aner ikke hvorfor noen vil spørre om noe sånt,men uansett...). så fikk de som svar at 2 av dem kom til å dø før de fyllte 25. Og to år senere omkomm to av dem i bilulykke. Tilfeldig!? kanskje....men jeg tror det finner mye mer mellom himmel og jord enn vi vett om...!og bare for å si det..dette er ikke noen vandre historie eller noe sånt.det er sant.

Skrevet

Jeg tror helt klart at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kjenner til...

Men jeg tror også at hvis man tror på noe så kan man tolke ting slik at de går i oppfyllelse...

Gjest Gjest_Bambi_*
Skrevet

Min tante er ekstremt opptatt av overtro, horoskoper, spådamer osv. Så til de grader at hun greier ikke lenger å ta fornuftige avgjørelser selv, uten først å måtte konsultere en "seer". Helt sprøtt, spør du meg!

Jeg er hverken mer eller mindre overtroisk enn folk flest..! Med unntak at jeg unngår nr 13 og svarte katter over veien!!! :ler:

Skrevet

Ingen som har noen gode eksempler da?

F.eks hestesko skal henge med åpningen opp for at ikke lykken skal renne ut :sol:

Skrevet

Jeg tror fullstendig på det. Ogdet er veldig spennende.

Vi har et hus i slekten som er over 300år gammelt, der min oldemor sa hun så sin avdøde søster flere ganger. Jeg har selv hørt lyder der, skummelt når jeg var liten. At noen gikk i trapper og romstering oppe når alle var nede. Hunden nektet å gå opp i disse tilfellene. Ingenting ble flyttet på, men ting har forsvunnet.

Meg og min tidligere samboer hadde flyttet til et gammelt hus. med gamle trapper og loft. Jeg var på loftet en dag og så etter noen bøker jeg skulle få låne av den tidligere eieren (som hadde et par ting stående fortsatt) Der hang det en rosa barnekjole borte ved vinduet. Jeg la nok merke til den fordi det var enstor ballkjole med masse rysjer på.

En kveld vi gikk å la oss, hørte vi klart og tydelig over hodet vårt, skritt som gikk over gulvet. etpar ganger med små lette steg.Vi så på hverandre, og lurte selvsagt på om vi hadde hørt det begge to. Neste dag hadde kjolen flyttet seg nærmere loftsluken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...