fastelaven Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Hei,vet noen hvor på selvangivelsen man skriver av gebyrer man har fått på regninger? og kan man skrive av lege/tannlege utgifter på selvangivelsen? takk for evnt.svar.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Hei,vet noen hvor på selvangivelsen man skriver av gebyrer man har fått på regninger? og kan man skrive av lege/tannlege utgifter på selvangivelsen? takk for evnt.svar. Under posten andre fradrag ,men husk å skriv en kommentar på post 5.0. legeutgifter/med kan du skrive av om summen er over kr.9180,- Tannlegeutgifter, så må det være en sykdom. Tannlegen vil da skrive ut en erklæring til deg. vanlige tannlegeutgifter skrives ikke av
Gjest Helen Parr Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Under posten andre fradrag ,men husk å skriv en kommentar på post 5.0. legeutgifter/med kan du skrive av om summen er over kr.9180,- Tannlegeutgifter, så må det være en sykdom. Tannlegen vil da skrive ut en erklæring til deg. vanlige tannlegeutgifter skrives ikke av Legeutgifter kan heller ikke uten videre trekkes fra i selvangivelsen. Det er et vilkår at man skal ha en varig sykdom, og alle utgifter må sannsynliggjøres eller dokumenteres og være en direkte følge av sykdommen. Mer om dette på skatteetaten.no. Og hvis du mener purregebyrer er dette ikke fradragsberettiget på selvangivelsen.
fastelaven Skrevet 27. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2008 ok,jeg har et annet spm,jeg leier en leilighet og ifjor måtte jeg betale 3000kr ekstra til utleier pga at energiutgiftene ble større enn beregnet,kan man skrive av dette?
fastelaven Skrevet 27. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2008 Legeutgifter kan heller ikke uten videre trekkes fra i selvangivelsen. Det er et vilkår at man skal ha en varig sykdom, og alle utgifter må sannsynliggjøres eller dokumenteres og være en direkte følge av sykdommen. Mer om dette på skatteetaten.no. Og hvis du mener purregebyrer er dette ikke fradragsberettiget på selvangivelsen. Hei, det er tannsykdom,men kan man skrive det av selvom jeg fikk litt av utgiftene dekket av trygdekontoret pga høye utgifter? det var noen papirer tannlegen min sendte inn. og kan jeg skrive av de gangene jeg har vært hos tannlegen for å få sjekket tennene pga bekymring for denne sykdommen?
Gjest Helen Parr Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Kun utgifter for tannbehandling i forbindelse med bruksisme (tanngnissing) og marginal periodontitt er fradragsberettiget. Og man skal trekke ut stønad fra NAV før man beregner hva man skal kreve fradrag for. Minstesummen er 9180,-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå