Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,jeg har lån i lånekassen og ifjor måtte jeg be om betalingsutsettelse,og det resulterte i at jeg må betale 5450kr mer i renter på lånet.Vet dere om jeg kan skrive dette på selvangivelsen?

På forhånd takk :kaffe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle gjeldsrenter betalt i 2007 er fradragsberettiget, ja. Er det renter du ikke har betalt tilbake enda, men bare at lånet ditt vokste så mye da du hadde betalingsutsettelse, så kan du ikke trekke fra på skatten av det. For det er kun betalte gjeldsrenter som er fradragsberretiget.

Skrevet

Det står på papirene fra lånekassen hva som er årets fradragsberettigede renter. Dette er sannsynligvis allerede registrert korrekt på selvangivelsen din.

Skrevet
Alle gjeldsrenter betalt i 2007 er fradragsberettiget, ja. Er det renter du ikke har betalt tilbake enda, men bare at lånet ditt vokste så mye da du hadde betalingsutsettelse, så kan du ikke trekke fra på skatten av det. For det er kun betalte gjeldsrenter som er fradragsberretiget.

hm..vet ikke om jeg har betalt dem tilbake,men lånet har jo vokst,kommer ikke dette automatisk på selvangivelsen?vet du om man kan skrive av purregebyrer?

Skrevet
Det står på papirene fra lånekassen hva som er årets fradragsberettigede renter. Dette er sannsynligvis allerede registrert korrekt på selvangivelsen din.

åå,ok skjønner,tror du man kan skrive av dette: jeg leier,og i ifjor måtte jeg betale ca 3000kr til utleier fordi energikostnadene var større enn forventet...hm..vanskelig med selvangivelsen jo=)

Skrevet
hm..vet ikke om jeg har betalt dem tilbake,men lånet har jo vokst,kommer ikke dette automatisk på selvangivelsen?vet du om man kan skrive av purregebyrer?

Lånet har vokst, ja, men det spiller ingen rolle for selvangivelsen. Kun gjeldsrenter man har betalt tilbake i 2007 er fradragsberettiget, og Lånekassen har garantert inmeldt riktig sum.

Purregebyr kan man naturligvis ikke trekke fra.

åå,ok skjønner,tror du man kan skrive av dette: jeg leier,og i ifjor måtte jeg betale ca 3000kr til utleier fordi energikostnadene var større enn forventet...hm..vanskelig med selvangivelsen jo=)

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...