Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Sukk, så har det skjedd igjen. Visa-kortet mitt fungerer ikke i minibanker eller butikker. Det samme skjedde for 4 måneder siden!! Hvor sensitiv er egentlig visa-kort for magneter? Veska som jeg bruker har to runde magnetlåser øverst. Må jeg skifte veske..? Er det andre ting som er ødeleggende for kort? Det er så pussig. Tidligere så hadde jeg ofte visakortet i flip-mobilen, helt til noen sa at dette var fy-fy. Kortet ble ikke ødelagt da, men nå har mine visakort plutselig fått en levetid på 2-3 måneder..
Rosalie Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Aldri mobil i nærheten av kort med magnetstriper. Da er du omtrent garantert at de blir avmagnetifisert. Ellers finnes det kortholdere/lommebøker som beskytter kortene mot dette.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Aldri mobil i nærheten av kort med magnetstriper. Da er du omtrent garantert at de blir avmagnetifisert. Ellers finnes det kortholdere/lommebøker som beskytter kortene mot dette. Mobilen min har alltid vært en nær venn av kredittkortene mine. Det har de tålt uten problemer..men min nye veske er tydeligvis en kortdreper. Kortholder..hm..ja, kanskje det er tingen.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Ting med magneter skal holdes unna kort. Mobiler og mp-3spillere kan lett avmagnetisere dem. Jeg hadde det problemet med busskortet mitt. Lå det i samme veske som mobilen, så var det takk og farvel. Her i Bergen får man kjøpt sånne magnetsikre busskortmapper til 10 kr på busstasjonen. De har det helt sikkert på busstasjonene i andre byer også.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Ting med magneter skal holdes unna kort. Mobiler og mp-3spillere kan lett avmagnetisere dem. Jeg hadde det problemet med busskortet mitt. Lå det i samme veske som mobilen, så var det takk og farvel. Her i Bergen får man kjøpt sånne magnetsikre busskortmapper til 10 kr på busstasjonen. De har det helt sikkert på busstasjonene i andre byer også. Genialt! Dette må jeg sjekke om Ruter i Oslo også har! Takk for tipset!
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Genialt! Dette må jeg sjekke om Ruter i Oslo også har! Takk for tipset! Sekundet etter at jeg postet innlegget, så kom jeg på at Ruter ikke benytter seg av magnetkort. Så de har neppe slike Kjenner jeg noen i Bergen, tro
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Søkte på kortholder + magnet og fant denne siden fra et velkjent forum Så nå skal jeg sjekke om banken min har slike.
prinsessa Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Jeg som skrev den andre tråden. På onsdag skjedde det igjen for altså 4 eller 5 gang på 3 mnd, nå vet jeg jammen ikke min arme råd. Nå har jeg også sånn kortholder til kortet. Det med mobiltelefon kan ikke stemme, jeg har hatt den samme telefonen i 2 år og det har aldri skjedd før. Jeg har også hatt kort i snart 20 år og det er første gang jeg har hatt problemer.Har også byttet veske. Skal jo egentlig ikke ha noe å si, har jo også brukt vesker iallefall 15 år der nesten alle har magnet. Kan ikke skjønne noe annet enn kvaliteten på korten har blitt mye dårligere. Var også innom banken min og hørte om de hadde sånn plastmappe til kortet, men det hadde de ikke. Nå på onsdag kveld hadde jeg ordnet med barnevakt til ungene og hadde masse ærend i byn, kl var jo også selvfølgelig etter 16 så banken var stengt. Endte med at jeg måtte dra tomhendt hjem.
Gjest Gjeste_gjest Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Hei, jeg hadde også det samme problemet med mine kort, måtte bestille nytt 3-4 ganger selv. Men hvis du går på posten og spør så skal de ha en kortbeholder som beskytter kortet mot avmagnitisering (eller hva det heter). Jeg har et slikt nå og har ikke opplevd at kortet har sviktet etter det
RedFox81 Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Kortbeholder er definitivt tingen. Jeg har en sånn og har ikke hatt noe problem. 2 av mine venninner hadde samme problemer med visa kortet, den ene var faktisk på ferie da kortet sluttet å virke! Men når jeg spurte hun "bruker du ikke kortmappe?" - så sa hun "Ja, og du gjør liksom det?", som om ingen i verden bruker det, hehe. Måtte bare smile og si ja, selvfølgelig gjør jeg det.
Gjest78 Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Det med mobiltelefoner er bare tull, de har testet denne myten på mythbusters, de la en haug med mobiler oppå kort med magnetstripe og ringte til dem, men greide overhodet ikke å avmagnetisere dem. Jeg har alltid kortene løse helt inntil mobilen når jeg har små vesker, har aldri hatt noe problem. Magneter på vesker derimot, det ødelegger kort.
viren Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 Mitt bankkort ble ødelagt pga mobil, 3-4 ganger i løpet av få måneder , så at det bare er tull - DET er tull Kanskje det er forskjell på både magnetstripene på kort, mobiler o.l som avgjør. For meg hjalp det med kortmappe, og for sikkerhets skyld sørget jeg for og ikke ha mobilen liggende ved siden av kortet. Problemet ble løst med det for min del, det har ikke skjedd på mange år.
prinsessa Skrevet 25. april 2008 #13 Skrevet 25. april 2008 Da skal jeg prøve å få en slik kortholder på posten, merkelig at de ikke har de i Nordea når det er et så stort problem at de går i stykker uten. Har kjøpt en sånn metallkortholder i veskebutikken, men det er altså en sånn plastholder jeg må ha? I det siste har jeg også hatt lommeboka i bånn i veska og mobilen i en lomme på toppen men det har ikke hjulpet heller.
Gjest Casey Skrevet 25. april 2008 #14 Skrevet 25. april 2008 Hvor sensitiv er egentlig visa-kort for magneter? Ganske sensitive tydeligvis...mine har også blitt avmagnetisert, etter to ukers levetid.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #15 Skrevet 26. april 2008 Sukk, så har det skjedd igjen. Visa-kortet mitt fungerer ikke i minibanker eller butikker. Det samme skjedde for 4 måneder siden!! Hvor sensitiv er egentlig visa-kort for magneter? Veska som jeg bruker har to runde magnetlåser øverst. Må jeg skifte veske..? Er det andre ting som er ødeleggende for kort? Det er så pussig. Tidligere så hadde jeg ofte visakortet i flip-mobilen, helt til noen sa at dette var fy-fy. Kortet ble ikke ødelagt da, men nå har mine visakort plutselig fått en levetid på 2-3 måneder.. Akkurat dette skjedde med meg i fjor sommer, måtte få nytt 2-3 ggr. Jeg hadde et armbånd med magnet på, jeg kvittet meg med det og da gikk det bra. Prøv og tenk om du har noe med magnet,kanskje låsen i veska di etc... Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå