Gjest *Mim* Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Skal lage en salat med kylling og scampi i kveld, og har tenkt til å ha brød til. Jeg lager ofte foccacio, men vil gjerne fornye meg litt. Har noen en god oppskrift?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Jeg liker veldig godt dette brødet, men det er kanskje ikke ideelt til en slik salat (det smaker ganske mye av nøtter). Mulig det passer best til supper og slikt. Uansett en oppskrift jeg gjerne anbefaler.
Gjest *Mim* Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Det så veldig godt ut, men hadde nok tenkt noe ikke fullt så grovt. Skal prøve det en annen gang!
Gjest Fisk73 Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Jeg bruker å bake havregrynsbrød. De blir litt grovere enn loff, og holder seg kjempelenge. Vil man ha de grovere, kan man jo erstatte noe av melet med sammalt hvete for eksempel. Her er oppskriften: 50 g gjær 1 l kaldt vann (evt lunkent om man har dårlig tid) 1-1,5 ss salt 1 dl hvetekim 4 dl havregryn ca 2 l hvetemel Bland alt som vanlig, la heve i minimum 2 timer i romtemperatur. Formes til 2 brød, og etterheves i ca 1 time. Stek brødene på nederste rille ved 275 grader i ca 10 min, og senk så varmen til 200 grader og stek i ca 20 min til. Kan også forme brødet til 4 baguetter, men stekes da ved 250 grader i 15-20 min. Pensles med vann.
Gjest Fisk73 Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg har også prøvd oppskriften på Chiabatta fra Tine, men det er surdeig som skal stå over natten.. Men, til en annen gang kan du prøve den oppskriften, jeg var hvertfall fornøyd med den.
tjadama Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Har egentlig bare rugbrød oppskrifter, og de er for grove til det du spør om. skriver selv om jeg burde vel egentlig starte en egen tråd i jakten på en foccacio oppskrift. men tenkte at du som lager det ofte kanskje kan dele din med meg?
Gjest Eurydike Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Jeg liker olivenbrødet fra Åpent bakeri. Men det tar litt tid å lage, dessverre. I stedet for oliven kan man også bruke soltørkede tomater, eller hvitløk/urter.
NullHull Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Det finnes mange gode varianter av matmuffins som er godt til salat: Disse er nydelige
Gjest *Mim* Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 Jeg lagde et valnøttbrød med yoghurt og sammalt spelt i. Ble godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå