Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #1 Skrevet 12. mai 2003 Hei! Har tenkt endel på å gå til hudpleier, har kviser og litt sorte prikker, og hørt at mange har gode erfaringer. Jeg vil gjerne invistere i de rette produktene, men: -Jeg er tenåring og det er en grunn til min kvisete hud. Jeg er ikke så plaget at jeg må gå på p-piller -Jeg har penger til å kjøpe de riktige produktene og få en hudanalyse, men jeg har ikke penger til å gå jevnlig i salong. Har hørt at det ikke hjelper å gå bare en gang og så slutte, men går det greit å få en dyprens m/ hudanalyse + følge opp med de riktige produktene hjemme, eller virker ikke dyprens (evt. annen behandling) hvis jeg ikke gjør det jevnlig!?! Altså hvilken type behandling er det lurt å bestille? -Jeg har også kviser på rygg og bryst, må jeg bestille en ny time for dette? Altså få veiledning og tips om hva jeg skal bruke? -Hjelper det virkelig? -Har MD Formulations og Dermalogica produktene solfaktor / UV-beskyttelse? Jeg gidder ikke å være likblek hele sommeren pga SPF 30 i kremen... Takknemelig for svar!
Suzy Skrevet 12. mai 2003 #2 Skrevet 12. mai 2003 Som jeg har skrevet et annet sted her; Gå til legen din og få rekvisisjon til hudlege. Han/hun kan se på deg og finne ut om det er mulig og nødvendig å behandle huden din medisinsk. Hudpleiere har nødvendigvis økonomiske interesser i å anbefale produkter og behandling til deg. Derfor ville jeg gått til legen om jeg var deg. Hudpleier kan du jo besøke som en liten bonus... Altså til kos Suz
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #3 Skrevet 12. mai 2003 Bare tull det Suzy sier over her med mindre du har veldig dårlig hud! Hudleger vil ofte ikke behandle unge jenter som er plaget av uren hud med mindre det er veldig ille, og siden du sier at det ikke er så ille at du må gå på p-piller, så vil jeg tro at en time hos hudpleier er bedre for deg. Det beste er selvsagt å gå jevnlig til hudpleier hver 4. eller 6. uke, men en gang nå eller en gang innimellom når du har panger er fint det også. Alt hjelper jo på! Før gikk jeg når jeg hadde råd til det (ikke så ofte), men kjente at noen sjeldne ganger er bedre enn ingenting. Nå går jeg hver 6. uke og har fått flott hud - noe jeg aldri har hatt før :D . Bruker Dermalogica-produkter, de er uten solfilter , men man kan kjøpe dråper med solfilter til å blande i kremen når man trenger det. Du kan jo være nøye med hudpleie hjemme, bruke skrubb og maske, gode kremer o.s.v., så vil du nok merke stor forbedring!
Gjest M-ling Skrevet 12. mai 2003 #4 Skrevet 12. mai 2003 Kjøp deg hudpleie-produkter som du bruke selv, hjemme. Jeg anbefaler Shiseido som et ganske rimelig, og godt, merke. I tillegg kan du bruke en peeling av og til (også hjemme) - dette bør gi store forbedringer. Er du ikke spesielt plaget ser jeg ikke behovet for å gå til hudpleier jevnlig - med mindre du har en hel del penger å svi av.
Suzy Skrevet 12. mai 2003 #5 Skrevet 12. mai 2003 Tull og tøys at hudleger ikke vil behandle deg om det ikke er veldig ille. Er det så ille at du må bruker p-piller for å holde det i sjakk er det ille nok. Har hatt problemer med veldig blandet hud, kviser ett sted og tørt et annet og kom meg til en veldig dyktig hudlege. Der fikk jeg glimrende hjelp - og varig hjelp. Hudpleier er suverent til å vedlikeholde etterhvert jfr skikkelig dyprens osv, men gå til legen først! Suz
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #6 Skrevet 12. mai 2003 Men Suzy da... Hun skrev jo at det IKKE var så ille at hun måtte bruke p-piller!!! Altså - antakeligvis ganske vanlig tenåringshud. Jeg mener det er bedre å få renset den skikkelig daglig med gode produkter og fuktet den istedet for å bruke sterke midler som f.eks. Skinoren (som faktisk ikke er et mildt "uskyldig" middel...).
Gjest Diva Skrevet 12. mai 2003 #7 Skrevet 12. mai 2003 Når det ikke er så ille, foretrekker vel de fleste hudpleie og oljer / kremer framfor Tetracyclinbehandling, Dalacin og Skinoren ? Helt enig med siste taler! Jeg hadde til og med acne vulgaris for noen år tilbake. Var hos hudlege, men ble overhodet ikke bedre. Fikk heller bivirkninger av behandling :o Sålenge det er mildt til moderat, så er hudpleie absolutt tilstrekkelig for de fleste. Hudpleiere pleier også å vise til lege dersom problemene er såpass store at man BØR / MÅ dra til hudlege. Skolemedisin er ikke alltid riktig,- i allefall ikke ved milde / moderate plager av denne sorten! :o
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #8 Skrevet 12. mai 2003 Fint at du skrev dette Diva. Kjenner en hudlege, har snakket med ham om dette p.g.a. en venninne med litt dårlig hud. Han vil ikke behandle noen med sterke legemidler uten at det er så ille at det virkelig trengs (eks. ved Acne Vulgaris, da MÅ man). Gjesten over her.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #9 Skrevet 12. mai 2003 Hei! Det er jeg som startet tråden.. Har prøvd Skinoren før, fikk fra allmennlegen min, og jeg ble litt bedre noen steder, mens det ikke hjalp noe andre steder- Men skal jeg bestille dyprens, eller?
Gjest Diva Skrevet 12. mai 2003 #10 Skrevet 12. mai 2003 Hei! Stikk innom en hudpleiesalong og hør hva du bør gjøre første gangen! En dyprens er absolutt å anbefale. Fortell om problemområdene og hvor kvisene er osv... Jeg TROR du fint kan ta å dampe ansiktet ditt og ta (kokende vann i kjele f.eks) og ansiktsmaske / en peeling av og til hjemme, av produkter du evt kjøper i salongen, så du skal ikke behøve å gå dit såå ofte. Men vet ikke helt hva hudpleiere pleier å anbefale da.... Det viktigste er å få tatt en dyprens hos hudpleier innimellom og følge opp behandlingen hjemme. Kommer an på hva slags produkter du blir anbefalt og... Ring eller stikk innom og hør + få prisliste ! Lykke til ! Vet åssen du har det..... :o Stor klem fra Diva P.S : MD formulations og Dermalogica har et svært godt rykte i allefall, og jeg vil gjerne prøve dem selv. Tror de funker svært bra på de fleste, men det kan sikkert variere litt fra person til person og fra problem til problem.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #11 Skrevet 12. mai 2003 Gå til en salong som fører Dermalogica, det er fantastiske produkter, rene og fine uten parfyme. De koster litt, men er veldig drøye alle sammen. Ta deg en dyprens nå, kjøp gode produkter og hør hva hudpleieren sier om hva du bør gjøre - de har masse erfaring med jenter som deg!
starie Skrevet 12. mai 2003 #12 Skrevet 12. mai 2003 Gå til en hudpleier, da får du vite hvilke produkter (helst Dermalogica!!) som passer best til din hud og instruksjoner i hvordan du skal bruke dem. Hun viser deg riktige renseteknikker og forteller deg hvor ofte du trenger å komme.
Gjest Qlio Skrevet 13. mai 2003 #13 Skrevet 13. mai 2003 Jeg har brukt MD formulations og er kjempefornøyd! De inneholder ikke parfyme og solfaktor. Vær obs på at du kan bli lettere brent fordi det øverste hudlaget blir litt mer ømfindtlig. I følge min hudpleier er det bedre og satse på og kjøpe produkter og behandle deg selv hjemme, enn å ta en behandling og ingenting mer. Men som en over her sa; kan du ikke ta en behandling slik at du får renset opp litt, samt litt produktveiledning? Du skriver ikke hvor du bor, men er du fra Oslo kan jeg anbefale Tøyen Hud & Fot. Send meg en PM om du vil vite tlf.nr o.l. Hun er dyktig!! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #14 Skrevet 13. mai 2003 Hvor mye koster det å gå til hudpleier å få anbefaling av produkter mot sorte prikker? Har tenkt til å prøve Dermologica..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå