Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Ting er ikke det samme lengre. Jeg har vært sammen med min første kjæreste i et år, og selv om jeg prøver å overse det, er det en stemme i hodet mitt som forteller meg at det føles galt. Jeg tenner ikke på ham lengre, jeg får ikke den deilige følelsen når han kysser meg. Jeg finner teite feil på ham, og fantaserer om andre gutter. Tanken på å være sammen med ham resten av livet er HELT utenkelig. Har prøvd å overse alt dette en stund, og tenkt at vi har det jo koselig noen ganger, så hvorfor ikke holde sammen. Men det føles rett og slett ikke slik jeg hører alle andre beskriver kjærligheten. Så jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt. Eller i hvertfall ta en pause for å se om jeg kanskje kan finne tilbake til oss. Men jeg vet han kommer til å bli helt fullstendig knust. Han forteller meg at jeg betyr alt for han, at han hadde dødd uten meg, at han ikke vet hva han hadde gjort hvis det ble over mellom oss. Krymper meg hver gang han sier det. Hjelp meg, dere med mer erfaring? Jeg har aldri gjort det slutt med noen før, og jeg er jo så utrolig glad i ham. Han er så snill - nesten for snill - og har aldri gjort meg noe som helst. Jeg vil ham bare godt, men jeg kan jo ikke være sammen med ham på grunn av sympati, heller. Så hvordan gjør jeg det så skånsomt som mulig? Tror absolutt ikke han er forberedt, for jeg har tenkt disse tankene inni meg den siste tiden, og ikke fortalt ham om de. Hjelp
Gjest Jente37 Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 (....) Eller i hvertfall ta en pause for å se om jeg kanskje kan finne tilbake til oss. Men jeg vet han kommer til å bli helt fullstendig knust. Han forteller meg at jeg betyr alt for han, at han hadde dødd uten meg, at han ikke vet hva han hadde gjort hvis det ble over mellom oss. Krymper meg hver gang han sier det. Hjelp Bare tull det med å ta en pause fra hverandre. Det er ikke annet enn et skalkesjul, fordi man er feig og tør ikke gjør det slutt. Men vil holde bakdøra åpen i tilfelle man ikke finner en ny (og bedre) partner.. Mitt råd til deg: slå opp med fyren på en moden, sakelig måte. Ikke lag en masse unskyldninger eller forklaringer. Si det som det er, på den meste skånsomme måten. Men vær klar i din tale. Absolutt ingen dør av et knust hjerte. Det er barnslig å true med f.eks selvmord e.l. om man forlater dem. Ikke la han få true deg til å forbli i forholdet ved å gi deg dårlig samvittighet. Du har bare dette livet ditt. Aldri la noen få bestemme hvordan du skal leve den 1
Gjest Gjest_TRÅDSTARTER_* Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Bare tull det med å ta en pause fra hverandre. Det er ikke annet enn et skalkesjul, fordi man er feig og tør ikke gjør det slutt. Men vil holde bakdøra åpen i tilfelle man ikke finner en ny (og bedre) partner.. Takk for råd Ja, er vel på en måte et skalkeskjul, når jeg tenker meg om. Jeg er redd for at jeg kommer til å angre, og jeg vil samtidig ikke si "det er over for alltid" til ham, tror at det blir for vondt. Men samtidig blir det jo kanskje vondere for ham hvis jeg sier at vi tar en pause, også sitter han og venter mens for meg er det slutt? Ante ikke at det var så vanskelig å avslutte et forhold! Men - det er jo selvfølgelig den som blir dumpa det er sympati for, jeg mener ikke at noen skal syns synd i meg.
camilla* Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Takk for råd Ja, er vel på en måte et skalkeskjul, når jeg tenker meg om. Jeg er redd for at jeg kommer til å angre, og jeg vil samtidig ikke si "det er over for alltid" til ham, tror at det blir for vondt. Men samtidig blir det jo kanskje vondere for ham hvis jeg sier at vi tar en pause, også sitter han og venter mens for meg er det slutt? Ante ikke at det var så vanskelig å avslutte et forhold! Men - det er jo selvfølgelig den som blir dumpa det er sympati for, jeg mener ikke at noen skal syns synd i meg. Det er vondt begge veier. Både å dumpe og bli dumpet. Selv om den som blir dumpet får "all sympatien" så husk at dine venner vil støtte deg. Og alle vet at det ikke er lett å bryte.
Gjest jens25 Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg er mann. Ble dumpa for en måned siden av akkurat de grunnene du beskriver. Kjenner meg godt igjen i fyren din hehe. Bare slå opp for godt. Han fortjener ikke en som ikke liker ham. Bare lov meg at du ALDRI prøver ta ham tilbake hvis du finner ut at "gresset ikke var grønnere på den andre siden", det er så jevla respektløst. Eksen min prøvde på det samme. Hun slo opp med meg, og angrer nå. Jeg tar henne aldri tilbake.
Gjest Gjest_TRÅDSTARTER_* Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Nå har jeg gjort det. Var helt forferdelig vanskelig å få ordene ut, men fikk gjort det. Han gråt, jeg gråt, men det gikk bra. Men sa at jeg trengte en pause da fikk meg ikke til å si at det var over og ut. Men vi skulle ikke ha noe kontakt nå, også møtes vi om en stund og snakker. Da får jeg se om jeg savner han, eller bare vil gjøre det slutt. Det føles RART
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå