Gjest bente85 Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Det har seg sånn at når jeg skrur på PC-en min, og skal inn på internett, så tar det mye lengere tid enn vanlig for å få opp en webside. Bruker mozilla firefox da. Har ikke testet internet explorer, så vet ikke om det er samme problem der. Men i alle fall, er det noe jeg kan gjøre for å bedre dette?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Laster du ned ting i tillegg? Har du f.eks. et torrentprogram kjørende samtidig går det tregt.. Har du sjekket om det er spyware/adware på maskinen din? Kjør Spybot og AdAware og se om det hjelper. Kjør også en virussjekk på maskinen din.
Gjest bente85 Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Nei, jeg laster ikke ned noen ting når jeg skal åpne mozilla firefox. Det er rett etter jeg har startet pc-en, at det går sakte. Men når jeg søker på nettet, skriver inn adressen i adresselinjen, så går det kjapt. Jeg kjørte virussjekk for noen dager siden, men det er kanskje lurt å kjøre igjen.
Gjest bente85 Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Har tråløst internett ja, og det er lagt inn passord på det. Begynte og tenke litt på det, kanskje dataen min bare er treg for det er mange ikoner som skal fram i oppstarten.
Gjest Nedfall Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 (endret) Her står det sikkert masse kult. Bare kom på en ting til, selv om du har passord på nettet ditt, trenger det ikke være sikkert nok. Bruker du bare WEP kryptering, tar det bare minutter for folk med peiling å knekke det. WPA/WPA2 er bedre. Endret 28. april 2008 av Nedfall
Gjest TrallalaB6762B Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Har tråløst internett ja, og det er lagt inn passord på det. Begynte og tenke litt på det, kanskje dataen min bare er treg for det er mange ikoner som skal fram i oppstarten. Jeg tror du har rett, nemlig at det ikke er nettoppkoblingen som har et problem, men at PCen din har litt mye å tenke på akkurat når du starter den opp. Det kan være flere grunner til det, og noen av dem er det best at du lever med, f eks at flere programmer (som Windows og antivirusprogrammet ditt) leter etter og laster ned oppdateringer når du starter pc'en. Andre grunner kan være at du har mange programmer som starter seg selv når du starter windows, og det kan du med fordel forandre på, det er veldig enkelt! Det gjør du i msconfig som beskrevet i linken til Nedfall. Jeg synes kanskje ikke du skal fjerne alt som de foreslår; det fins nemlig en viss risiko for at du gjør så at antivirus, eller til og med hele windows, ikke starter automatisk, og det vil du nok gjerne at det skal Men ofte starter multimediaspillere, google-toolbars og alt mulig annet unødvendig av seg selv, så det kan du "skru av". Så bare pass på å ikke skru av noe du ikke vet hva det er! Hvis du er student kan du sikkert få hjelp på termstua på universitetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå