Gjest Gjest_Augustbrud_* Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Denne er alldeles nydelig. Vi vil gjerne ha denne i kirken. Det er en liten kirke, med kun orgel. Jeg har ikke noen som kan spille verken fiolin, piano eller trompet. Kun organisten. Noen som har prøvd dette? Ble det bra?
Hønemora Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Søk på youtube kanskje du finne den dre.... Ej skal også ha den melodien, men min svigerbror skal spele den på elgitar :rødme:
Sympatia Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Herhar du en transvetitt (av alle ting ) som spiller den på orgel. Høres jo bra ut det da egentlig...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Åh, så bra at jeg fikk se den videoen, har alltid hatt så lyst til å ha den til inngangsmelodi. Og det høres jo helt fint ut på orgel
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Om Canon in D major betyr "Canon i D-dur?" Gikk nettopp opp et lite lys for meg her
Nigo-san Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 (endret) Den var helt OK på orgel, men hadde det vært meg hadde jeg bokstavelig talt bannet i kjerka og tatt den på CD. Den aller, aller flotteste versjonen av dette stykket er etter mitt skjønn den av Academy of St.Martin-in-the-Fields. Garantert gåsehud. Og jeg fant den, i hvert fall halve (hvem gjør noe sånt!?) på YouTube også: http://uk.youtube.com/watch?v=h11jHjn93tY Vet ikke om sånt er "lov" i kirkebryllup, da... Endret 25. april 2008 av Nigo-san
Nigo-san Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Her er hele versjonen, fra en bruker som vet bedre enn å halshugge Pachelbel: http://www.youtube.com/watch?v=o5yokghO9Jo
Gjest Gjest_my_* Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Må en ha to fiolinister i kirken for å få fram denne melodien fint tro? Noen som har hatt det selv kanskje? Nydelig komponert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå